K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2012, 13:43   #41
sopka
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Indlæg: 43
Styrke: 12
sopka er ny på vejen
Hej Fib-Spurven

Undskyld jeg først skriver nu. (Har haft utrolig mange smerter).

"For syg til at kunne tåle kommunens behandling af sygesag!" eller "Syg må stoppe i det kommunale system, da systemet forværrer sygdom!"

Ja, men det er jo desværre ikke engang løgn

Nu har jeg fået besked på, at hvis jeg kræver en afgørelse, så går der ca. 3 måneder, før jeg får den. Så jeg når ikke engang at klage inden den 1-1-2013. Jeg tror helt ærligt, jeg snart giver op, det er jo helt utroligt.

----------------------------------

Jeg håber, det kommer til at lykkedes for dig. Men jeg forstår ikke, hvorfor et revalideringsforløb IKKE gælder som arbejdsprøvning? Der tester man jo også arbejdsevnen. Det er bare endnu en måde at trække sagerne så længe på.

Held og lykke

God weekend

Knus Sopka
sopka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 22:05   #42
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Hej sopka!

Føler med dig - ja, som smerte-ramt, skal der ikke meget stress til før smerterne forværres. Jeg er der også selv, desværre.

3 måneder før en afgørelse, ja, det er utroligt, hvad der bydes os. De burde lægge sig i selen og skynde sig med en afgørelse, for der skal da handles nu, mens du endnu er i job, så du ganske enkelt bare kan fortsætte.

Men så enkelt er det åbenbart ikke for kommunen. Jeg fik blankt afslag på afklaring til fleksjob, mens jeg endnu var i job. Det krævede ikke 3 måneders betænkningstid, det var min sagsbehandler, der promte svarede nej!

Og revalidering som test af arbejdsevne - nej, det kommer ikke på tale. Man kan blive nødt til at opgive revalidering pga helbredet, men det siger åbenbart ikke noget om arbejdsevnen. Alt er så firkantet, at man skulle tro, at man befinder sig i en roman af Kafka'ske dimentioner.

"For syg til at kunne tåle kommunens behandling af sygesag!" eller "Syg må stoppe i det kommunale system, da systemet forværrer sygdom!"

Ja, men det er jo desværre ikke engang løgn


Nej, det er nu blevet endnu mere sandt. Selv om jeg er sygemeldt, har min læge måttet sygemelde mig overfor kommunen, for jeg kan ikke klare presset.

Knus fra Fib-Spurven
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 22:51   #43
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Ja, vi er desværre flere der har været der, og er trukket rundt i systemet uden grund.

Jeg fik en forværring af min tilstand som sygemeldt, så blev jeg sygemeldt sygemeldt - for at det ikke skal være løgn ville de have mig i virksomhedspraktik - så jeg endte med at være sygemeldt sygemeldt sygemeldt før de forstor at jeg ikke bare kunne sendes ud.
Min læge var tosset over den behandling, han skrev at jeg under ingen omstændigheder måtte arbejdsprøves, og først der forstod de det.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2012, 23:27   #44
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Rystende beretning, tumnus! Tænk, at det skal helt derud!

Knus fra Fib-Spurven.
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2013, 01:44   #45
gyrith
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
gyrith er ny på vejen
opdate

Hej er ny på siden, men kunne da godt tænke mig en update på denne tråd, nogen der ved hvordan det er endt osv
gyrith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2013, 09:45   #46
sopka
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Indlæg: 43
Styrke: 12
sopka er ny på vejen
Hej Gyrith

Hermed en opdatering på min sag.

Jeg bad om en skriftlig afgørelse på afslag på fleksjob. Jeg fik at vide, at det ville tage ca. 3 måneder, at behandle sagen, så jeg kunne få en afgørelse, jeg kunne klage over. Dermed ville det med al sandsynlighed først bliver efter den 31-12-2012. Jeg skrev derfor en 20 sider lang sagsfremstilling, hvor jeg skrev min oplevelse af sagen og situationen og kommenterede alle de fej,l der var i SB´s sagsfremstilling. Jeg sendte denne sagsfremstilling til kommunens politikere og bad om at min sag blev taget op på fleksudvalgets næste møde, så jeg kunne få en skriftlig afgørelse. Derudover klagede jeg en del over min sagsbehandlers afdelingsleder, som jeg fandt ud af, reelt er ham, der traf afgørelse om afslag på fleksjob. (Har en mail fra ham, hvor han skriver, det er ham der bestemmer.)

Det resulterede i, jeg fik en afgørelse på afslag på fleksjob i november 2012. I november blev jeg så sendt i praktik på en skole. Jeg nåede kun at være der i 2 dage, så skulle jeg til møde med arbejdsmarkedschefen, min sagsbehandlers afdelingsleder samt sagsbehandler. Jeg blev indkaldt til dette møde, fordi jeg havde klaget over afdelingschefen. På mødet fik jeg bare en sludder for en sladder. Jeg spurgte, hvor mange gange jeg skulle i praktik og hvor mange gange de ville finde på noget nyt, jeg skulle prøve og afdelingschefen svarede, det vidste han ikke, men, at han da godt kunne finde på at sende mig ud i en børnehave, hvis han syntes, det var en god ide. (han er det mest arrogante og ubehagelige menneske, jeg nogensinde har mødt)

På mødet spurgte jeg, om det kunne være rigtigt, at jeg i praktikken på skolen skulle lave papir klip og ordne skolemælk til klasserne, for det var jo ikke de opgaver, de havde sagt, jeg skulle lave i praktikken. Det endte derfor med, at min Sagsbehandler afbrød praktik forløbet.

Arbejdsmarkedschefen lovede dog på mødet, at han ville garantere, at de fandt en praktikplads med de samme skånehensyn, som jeg har på min nuværende arbejdsplads og med administrative opgaver. Mødet var som sagt i november 2012 og jeg har ventet lige siden på, at de skulle finde et nyt praktiksted.

Jeg blev i november henvist til CBR, som skulle finde et praktiksted. Jeg var til møde med en sagsbehandler fra CBR i januar, efter jeg siden november havde rykket for et møde, så jeg kunne komme videre i systemet. Herefter skete der ikke noget, før jeg fik ny sagsbehandler på CBR i marts 2013. Hun har fået hele min 20 sider lange sagsfremstilling og hun lader til at være sød. Hun var rystet over, at min sag har været som den har, og desværre giver hun mig ret i, at jobcenteret (læs afdelingslederen) sikkert vil finde på noget nyt, jeg skal prøve bagefter. Hun skrev faktisk til afdelingslederen, at det var meget svært at finde en praktik inden for kontor, og om hun ikke måtte prøve noget andet, da jeg jo allerede har arbejdet på kontor i mange år. Og om det ikke var bedre for min sag, at jeg blev prøvet mere bredt. Men hun fik svar tilbage på, at det skulle være kontor med administrative opgaver. (Så afdelingslederen har nok planer om, jeg skal prøves mere bredt bagefter)

Jeg var så til samtale på et praktiksted i går og skal starte i praktik i maj. Sagsbehandler fra CBR mener dog, at det kun skal være 8 uger, så det er altid noget

Jeg skrev til min sagsbehandler, at jeg ville klage over afgørelsen på afslag på fleksjob, og at uddybning ville komme senere, så jeg overholdte klage fristen inden for de 4 uger. Denne sag og specielt kampen med jobcenterets afdelingsleder, samt det, at jeg mistede en meget nær kollega gjorde, at jeg gik rimeligt meget ned med flaget i en periode, så jeg fik først afleveret uddybende sagsfremstilling til klagen i starten af marts 2013. (der gik lige en ekstra måned, fordi SB på jobcenteret ikke fik sendt de dokumenter til mig, jeg havde brug for, selv om jeg bad om dem gentagne gange).

6 uger efter jeg afleverede den uddybende sagsfremstilling til jobcenteret fik jeg et ”afslag” på afgørelsen. (efter jeg havde rykket for svar, da kommunen havde skrevet det ville ske inden for 4 uger) I afslaget stod der, at min sag ville blive sendt til BAN. Så jeg skrev igen til sagsbehandler og bad hende bekræfte, at det var sendt. Jeg fik svar en lille uge senere, om at hun ville sende det dd. Så der er altså gået min. 7 uger fra jeg indgav min uddybende forklaring til klagen til sagen bliver sendt til BAN. Så nu tænker jeg, hvad sker der når jobcenteret ikke overholder fristen på de 4 uger?

Knus Sopka
sopka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2013, 12:36   #47
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg får i dén grad en knude i maven når jeg læser om den slags sager, og hvor meget een enkelt arrogant og åbenbart, fejlcastet person, kan være direkte giftig for en sag!

Jeg synes det er uhyggeligt som man kan blive umyndiggjort som menneske, og i den grad blive reduceret til et personnummer man bare kan slynge rundt alt efter humør.

Jeg ønsker dig al godt, og håber inderligt du snart er ved vejs ende. Jeg vil fortsat følge med her i tråden, og heppe på sidelinjen, i håbet om du snart når i mål.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2013, 12:51   #48
sopka
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Indlæg: 43
Styrke: 12
sopka er ny på vejen
Hej Helenekr

Tak skal du have.

Jeg skrev til SB og spurgte, hvad der skete, når hun havde sendt den 3 uger for sent, hun svarede, at det vidste hun ikke, nu måtte jeg vente og se hvad BAN sagde. Jeg har været inde og læse på deres hjemmeside og der står desværre ikke noget. Men jeg fandt i stedet dette:

http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5852

Jeg tænker, om min sag ikke kan være en hastesag, for det drejer sig jo netop om spørgsmålet om, jeg er berettiget til fleksjob på nuværende grundlag uden at skulle ud i praktik. Der er bare ikke nogen ved jobcenteret, der har informeret mig om den mulighed. Har skrevet til SB, men der går nok lang tid, før jeg får svar, det plejer der, når jeg stiller svære spørgsmål.

Sopka
sopka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2013, 13:01   #49
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nemlig, endnu en af de belastende ting - ventetiden, spildtiden og det faktum, at der aldrig rigtig er nogen der ved noget, hurtigt!

Tror dog du har fat i en god pointe der.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2013, 20:52   #50
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sopka Se meddelelser
Har skrevet til SB, men der går nok lang tid, før jeg får svar, det plejer der, når jeg stiller svære spørgsmål.

Sopka
Så kan du jo gøre som jeg engang gjorde.

Jeg havde sendt nogle spørgsmål til min sb, og da jeg ikke havde modtaget svar efter en uge (som jeg mente måtte være rigeligt) sendte jeg en klage til jobcenterchefen.

Jeg modtog hurtigt et pænt svar fra jobcenterchefen, hun oplyste mig om, at de havde en svarfrist på 14 dage.

Nå, men så blev jeg da lidt klogere.

Da de 14 dage var gået havde jeg endnu ikke fået svar fra sb, og sendte en ny klage til jobcenterchefen.
Kort efter fik jeg svar fra min sb.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Allerede dagen efter REFORMEN ... Helle Smith Fremtiden for fleksjob og førtidspension 27 26-01-2013 09:43
nye regler allerede i brug Sommerfugl77 Politik og Samfund 9 01-10-2012 14:25
Ung mand død efter lykkepiller. Virker de allerede efter 11 dage? Indiansummer Politik og Samfund 35 27-03-2012 20:33
Reform-ide fungerer allerede i praksis Webmaster K10 Nyheder 0 29-02-2012 09:00
Flex job helt nyt for mig. Men måske allerede arbejde thyson Spørgsmål ang fleksjob 5 09-02-2011 03:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension