K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2012, 07:26   #1
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Allerede dagen efter REFORMEN ...

Bliver der råbt vagt i gevær

Fra EB

Allerede nu - langt inden nytårschampagnen er poppet - bliver døren smækket i for næsen af jobsøgende med handicap eller særlige behov.

- Det bekræfter vores værste anelser. Tilbage står en reform, som ikke kommer til at fungere, lyder det fra Hans Dankert, der er formand for Landsforeningen af Fleks- og Skånejobbere.

For det første, mener DA, har politikerne ikke gjort nok for at gøre de nye regler enkle. For det andet mister virksomhederne tilskuddet til fleksjobbere, og skal dermed selv betale fleksjobbernes løn.

- Man kan slet ikke afvise, at det vil få nogle virksomheder til slet ikke at ansætte fleksjobbere, siger underdirektør i DA, Erik Simonsen




http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle1887319.ece

Stakkels de folk som er i systemet og dem der først nu træder ind i helvedets hulen (det kommunale system)
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 07:31   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
så tilføjer han, jeg er sikker på firmaerne vil huske deres sociale ansvar.

Sikkert, hvis der havde manglet arbejdskraft, og vi ikke havde hafr krise, så var der en lille mulighed, nu er der bare ventetid for os og aktivering.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 10:34   #3
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Alle... selv socialdemokrater som ikke lige tilhører toppen, har kunnet se længe, at denne nye reform er en katastrofe...

Virksomhederne har ikke før glimret med at tage socialt ansvar...hvordan kan en arbejdsmarkeds selv tro på det vil ske i en krisetid... nååå næææ sandheden er vel også at han ikke selv tror på det... det er bare den eneste bortforklaring han kan komme tanke om

Citat:
Fra Christiansborg erkender Socialdemokraternes arbejdsmarkedsordfører, Leif Lahn Jensen, at reformen ikke umiddelbart vil kunne mærkes ude omkring i landet.

Men han er alligevel mindre sortsynet. Især tror han på det bedste fra arbejdsgiverne.

- Jeg tror og håber ikke, det bliver et sort år, men man kan selvfølgelig aldrig spå om fremtiden. Det er klart, at virksomhederne ikke får så meget i tilskud og at det selvfølgelig ikke er så attraktivt som før at ansætte en fleksjobber, siger han, og fortsætter:

- Men jeg tror altså på, at der er mange firmaer som vil tage ansvar og hjælpe folk ind på det rummelige arbejdsmarked.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle1887319.ece



...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 11:35   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Nu er reformen jo vedtaget så lad os give det en chance. Flere firmaer har udtrykt tilfredshed med mindre administration og kun udgift til de de timer, der arbejdes, hvilket jo også gælder for andre ansatte. De er heldigvis ikke de lavestlønnede, der mister på reformen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 12:11   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Forvirringen omkring ikrafttrædelsen skal også lige lande - ressourceforløbene starter tidligst i Oktober 2013 og Fleks delen forventes at træde i kraft 1 Maj......og i mellem tiden fare alle forvirrede rundt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 14:23   #6
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ja... vente og se

Men er vist kun få steder der er optimisme om den reform...


Citat:
Syv ud af ti kommunaldirektører siger, at antallet af fleksjob i deres kommune i 2013 ligger fast eller sågar vil falde. Hele 44 procent forudser et direkte fald i antallet af stillinger.

"Det bekræfter vores værste anelser. Tilbage står en reform, som ikke kommer til at fungere," lyder det fra Hans Dankert, der er formand for Landsforeningen af Fleks- og Skånejobbere.

Chefer vender også tommelfingeren ned
Dermed punkterer kommunerne politikernes forhåbninger til reformen af fleksjobordningen, som et bredt flertal i Folketinget vedtog onsdag eftermiddag.

Målet med reformen er ellers, at flere kommer i fleksjob, har det gentagende gange lydt fra regeringen.

Samtidig gør Dansk Arbejdsgiverforening, DA, det klart, at reformen og den generelle afmatning på arbejdsmarkedet desværre vil gå ud over antallet af nye fleksjob.

For det første, mener DA, har politikerne ikke gjort nok for at gøre de nye regler enkle. For det andet mister virksomhederne tilskuddet til fleksjobbere, og skal dermed selv betale fleksjobbernes løn.

"Man kan slet ikke afvise, at det vil få nogle virksomheder til slet ikke at ansætte fleksjobbere," siger underdirektør i DA, Erik Simonsen
http://avisen.dk/kommuner-til-handic...ob_198505.aspx


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 17:10   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja, det vil uden trivel koste job når virksomhederne ikke kan tjene eks. på at have flexjobber ansat.

Med et lavt timetal som jeg har ,kan man så bare håbe på at der alligevel er bare nogle der vil og kan gøre brug af en.

Det er deprimerende at være visiteret til flex uden at have job muligheder
Men det skulle der jo så være nu ,men vil da se det får jeg tror på det
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 18:03   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
vi er jo så heldige, at kunne få ledigheds ydelse til vi bliver gammle, så det er jo fint nok, så må vi håbe, at de finder ud af aktivering er spild af penge, så kan vi gå hjemme og hygge os, så er det jo ikke så slemt.

Nej jeg tror det bliver uhygeligt svært , at finde job for de fleste.

Man skal jo huske af de fleste, er folk uden udannelse, der er slidt op med mange skånehensyn.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 20:33   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der bliver efter 2013 reglerne ikke megen tid til at gå hjemme og hygge sig - fleksere er de nye jagtet vildt. Det kommer til at kost blod, sved og tårer, at opretholde retten til ledighedsydelse....indtil flekserne bliver gamle og kan få fred via førtidspension eller folkepension
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 21:10   #10
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Der bliver efter 2013 reglerne ikke megen tid til at gå hjemme og hygge sig - fleksere er de nye jagtet vildt. Det kommer til at kost blod, sved og tårer, at opretholde retten til ledighedsydelse....indtil flekserne bliver gamle og kan få fred via førtidspension eller folkepension
Hvorfor mener du det, hvad er det der gør, at du mener vi bliver jaget vildt i det nye år?. Kom lige med noget info istedet for det der skrækscenarie, gerne med link til de skrappere regler du omtaler

Edit: Er det det her du mener ? Forsynes da ikke umiddelbart det er meget anerledes end, de regler der er her nu, måske bortset fra det med MIN SIDE?

Den aktive indsats for ledige fleksjobvisiterede
• Ledige fleksjobvisiterede skal aktivt søge fleksjob.
• De skal have kontaktsamtale hver tredje måned. Ved kontaktsamtalerne skal der
følges op på den aktive jobsøgning.
• De skal have samme mulighed som i dag for tilbud, som medvirker til, at de forbedrer deres muligheder for at få et fleksjob.
• Ledige fleksjobvisiterede har ret til seks ugers selvvalgt uddannelse.
• Fleksjobvisiterede skal via Min Side på Jobnet have adgang til digitale værktø-
jer, som skal understøtte deres aktive jobsøgning og deltagelse i den aktive beskæftigelsesindsats. Der skal fra Min Side være adgang til særligt tilpasset CV,
tilpasset automatch og andre hjælpeværktøjer til jobsøgning. Det skal også være
muligt at kunne se aftaler i jobcenteret, huske-service ift. møder og aftaler med
jobcenteret og at kunne selvbetjene i forhold til fraværsforhold (sygemelding og
raskmelding). Desuden skal der være adgang til relevant information om
fleksjob mv., bl.a. til brug for kontakt med arbejdsgivere.

Sidst redigeret af emks; 20-12-2012 kl. 21:29.
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Efter Reformen????? Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 5 02-10-2013 23:14
arbejdsprøvning når man allerede er i arbejde sopka Spørgsmål ang fleksjob 54 08-06-2013 08:17
nye regler allerede i brug Sommerfugl77 Politik og Samfund 9 01-10-2012 14:25
Ung mand død efter lykkepiller. Virker de allerede efter 11 dage? Indiansummer Politik og Samfund 35 27-03-2012 20:33
Reform-ide fungerer allerede i praksis Webmaster K10 Nyheder 0 29-02-2012 09:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension