K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-03-2011, 02:33   #1
jansørensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2011
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
jansørensen er ny på vejen
kommune, stop af ledigsydelse

hej er der nogle herinde som har fået stoppet deres ledighedsydelse grundet at kommunen har vurderet at jeg, ikke kan stå til rådighed for et fleksjob grundet for meget sygdom i en arbejdsprøvning, jeg har været i en arbejdsprøvning på ialt 14 uger, jeg har kunne arbejde i gennemsnit 2 timer om dagen, og ialt 7-8 timer ugentlig, jeg har været på ledigsydelse siden at jeg i år 2004 blev bevilget fleksjobaftalen ,det var grunden en dårlig ryg, jeg har efterfølgene været i fleksjob i et par år her i år 2007-2009,med en arbejdsuge på 20 timer, hvor jeg så pådrog mig en piskesvældskade og måtte sygemeldes fra jobbet, da jeg havde haft 120 sygedage blev jeg så opsagt fra jobbet,sidenhen har jeg så været på kursus og efterfølgene i arbejdsprøvning , arbejsdsprøvingen har ialt været på 12 uger og vidste at at max kunne arbejde i 7-8 timer ugentlig, nu har jeg jeg så fået brev idag fra min sagsbehandler at de påtænker at stoppe ledigshedsydelsen ,hun skriver..BEGGRUNDELSE-dine skånebehov blev tilgodeset i arbejdsprøvningen,hvilket blev bekræftet ved kontakt til din læge og virksomheden har udtalt at de ikke kan se du kan være på arbejdsmarked pga. for meget sygefravær,at du stort set havde 1 sygedag pr. uge. men at du løste opgaverne til fuld tilfredshed når du var tilstede, vi mener du til fulde er kompenseret for din nedsatte arbejdsevne ved godkendelse til fleksjob,sådan at der ikke burte være så meget fravær som tilfældet,dit sygefravær har været større end man kunne forvente, og efter en samlet vurdering af forløbet er vurderingen, at du ikke har vist tilstrækkelig vilje til at forbedre fremmødet.således at fleksjobansættelse kunne blive, det er en betingelse for at få hjælp efter aktivlovens 74 stk 3 ,at du aktivt udnytter dine arbejdsmuligheder og deltager i et rimeligt tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, og ad den vej viser at du er tilrådig for et fleksjob, når der opstår tvivl om din rådighed,skal kommunen afprøve din rådighed ved et tilbud efter lab kap. 10 og 11, hvis kommunen vurderer, at du ikke er til rådighed for et fleksjob, mister du ledigsydelsen...efter forvaltningsloven pg 19 skal du have mulighed for at fremkomme med din redegørelse omkring forløbet, har jobcentret ikke inden 5 hverdage modtaget din redegørelse,vil der blive truffet afgørelse på det foreliggende grundlag slut.......................det er hvad jeg har fået af brev fra ringsted kommune, jeg har i arbejdsprøvningen været meget posetivt og opfyldt alle love om at jeg skal ringe til virksomheden ved sygdom ovs..og stedet har været meget glad for mig, jeg fortalte det idag til lederen hvor jeg var i arbejdsprøvningen, og han var nærmest i chok over at kommunen har sendt mig sådan brev, nu har jeg klaget til jobcentret så må jeg se hvad jeg får ud af det, mit spørgsmål er om kommunen kan tage min ledigsydelse grundet at jeg ikke har kunne arbejde mere end 7-8 timer ugentlig, og kan de tillade sig at skrive sådan et brev, hvis jeg ikke få ret i klagen overvejer at sætte en advokat på sagen, er der nogle der kan anbefale mig en god advokat, eller hvad skal jeg gøre i denne situation, på forhånd tak ,jan
jansørensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 08:10   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jansørensen Se meddelelser
hej er der nogle herinde som har fået stoppet deres ledighedsydelse grundet at kommunen har vurderet at jeg, ikke kan stå til rådighed for et fleksjob grundet for meget sygdom i en arbejdsprøvning,

jeg har været i en arbejdsprøvning på ialt 14 uger, jeg har kunne arbejde i gennemsnit 2 timer om dagen, og ialt 7-8 timer ugentlig, jeg har været på ledigsydelse siden at jeg i år 2004 blev bevilget fleksjobaftalen ,det var grunden en dårlig ryg,

jeg har efterfølgene været i fleksjob i et par år her i år 2007-2009,med en arbejdsuge på 20 timer, hvor jeg så pådrog mig en piskesvældskade og måtte sygemeldes fra jobbet,

da jeg havde haft 120 sygedage blev jeg så opsagt fra jobbet,sidenhen har jeg så været på kursus og efterfølgene i arbejdsprøvning , arbejsdsprøvingen har ialt været på 12 uger og vidste at at max kunne arbejde i 7-8 timer ugentlig,

nu har jeg jeg så fået brev idag fra min sagsbehandler at de påtænker at stoppe ledigshedsydelsen

,hun skriver..BEGGRUNDELSE-dine skånebehov blev tilgodeset i arbejdsprøvningen,hvilket blev bekræftet ved kontakt til din læge og virksomheden har udtalt at de ikke kan se du kan være på arbejdsmarked pga. for meget sygefravær,at du stort set havde 1 sygedag pr. uge. men at du løste opgaverne til fuld tilfredshed når du var tilstede, vi mener du til fulde er kompenseret for din nedsatte arbejdsevne ved godkendelse til fleksjob,sådan at der ikke burte være så meget fravær som tilfældet,

dit sygefravær har været større end man kunne forvente, og efter en samlet vurdering af forløbet er vurderingen, at du ikke har vist tilstrækkelig vilje til at forbedre fremmødet.således at fleksjobansættelse kunne blive,

det er en betingelse for at få hjælp efter aktivlovens 74 stk 3 ,at du aktivt udnytter dine arbejdsmuligheder og deltager i et rimeligt tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, og ad den vej viser at du er tilrådig for et fleksjob,

når der opstår tvivl om din rådighed,skal kommunen afprøve din rådighed ved et tilbud efter lab kap. 10 og 11, hvis kommunen vurderer, at du ikke er til rådighed for et fleksjob, mister du ledigsydelsen...efter forvaltningsloven pg 19 skal du have mulighed for at fremkomme med din redegørelse omkring forløbet, har jobcentret ikke inden 5 hverdage modtaget din redegørelse,vil der blive truffet afgørelse på det foreliggende grundlag slut.......................det er hvad jeg har fået af brev fra ringsted kommune,

jeg har i arbejdsprøvningen været meget posetivt og opfyldt alle love om at jeg skal ringe til virksomheden ved sygdom ovs..og stedet har været meget glad for mig, jeg fortalte det idag til lederen hvor jeg var i arbejdsprøvningen, og han var nærmest i chok over at kommunen har sendt mig sådan brev,

nu har jeg klaget til jobcentret så må jeg se hvad jeg får ud af det, mit spørgsmål er om kommunen kan tage min ledigsydelse grundet at jeg ikke har kunne arbejde mere end 7-8 timer ugentlig, og kan de tillade sig at skrive sådan et brev, hvis jeg ikke få ret i klagen overvejer at sætte en advokat på sagen, er der nogle der kan anbefale mig en god advokat, eller hvad skal jeg gøre i denne situation, på forhånd tak ,jan

Jeg har lige lavet lidt afsnit i din indlæg, mange her på siden kan ikke koncentrere sig om, at læse det når det står for tæt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 08:40   #3
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære jansørensen

Velkommen til k10

Kedelig situation, du er havnet i.

Som noget af det første, bør du læse Arbejdsevnemetodebogen,
som du finder her : http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

Noget kunne tyde på, at din sagsbehandler ikke kender love og regler på området.
Man kan ikke fratage dig ledighedsydelsen på grund af,
at du ikke kan arbejde mere end 7-8 timer om ugen.

Har der slet ikke været fulgt op på, om du skulle have en restitutionsdag midt i ugen ?
Det kunne måske reducere fraværet.

Din sag skal revurderes, og hvis alle skånehensyn er overholdt,
og det ikke er muligt at yde mere end du har gjort,
skal det overvejes om du i stedet skal indstilles til førtidspension.

Hvad er grunden til dit fravær ?
Har din læge været ind over ?

På side 87 og 88 i Arbejdsevnemetodebogen står der :
Hvis det vurderes, at borgeren ikke har en tilstrækkelig arbejdsevne
til at kunne varetage et fleksjob, og det ikke er muligt at forbedre arbejdsevnen,
så skal kommunen træffe afgørelse om førtidspension.

Men se nu at få læst lidt i Arbejdsevnemetodebogen,
så er du forberedt på, hvordan en sagsbehandling BØR foregå.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 09:48   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har kommunen indhendtet lægepapir på din nye skade, og altså forværring af din arbejdsevne som du beskriver?

Dette er meget vigtigt, for det lyder som om, de har truffet afgørelse ud fra hvad du tidligere kunne.

Dette ville også være ok, hvis ikke du havde pådraget dig ydereligere.

Vedr. villigheden er netop vigtig, fordi de ikke finder nogen anden forklaring på dit ændret timeantal.

Og med dette, bør du istedet tilkends pension, alternativt skal de lave din fleksbevilling om med det nye timeantal.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 08:16   #5
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
ja det er ikke sjovt,men ikke andet end at hænge i.har du ikke en fagforening der kan hjælpe dig.som du alerede ved har jeg selv prøvet det godt nok hvor de dog mente jeg stadig var til rådighed.men bare ikke krav på ledighedsydelsee.men hæng i ja komunen vil nok anke hvis de skulle tabe osv,og som fjorken skriver har komunen hvis ikkeh elt styr på hvad de har gang i.vil prøve at se mine breve fra ankestyrelsen osv igennem meneer der stod noget om det..vil se om jeg orker senere idag .
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ledigsydelse når man er over 60 år Lodvi Spørgsmål ang fleksjob 2 29-04-2012 13:20
herlev kommune kontra gladsaxe kommune basti Alt det andet 5 10-07-2011 19:03
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Gladsaxe kommune vs Gentofte kommune Allstar Alt det andet 0 15-05-2010 21:12
Frederiksberg Kommune - en god kommune. Jessica Dit og Dat 4 21-06-2007 09:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension