K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-04-2009, 10:13   #1
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg får ski snart knopper

ARRE forbannede kommune, er ved at få spat af dem.

Søgte for over 6 måneder siden aktindsigt, der skete intet og jeg fik ikke snøvlet mig sammen, så i februar blev min gemal mundtlig afvist aktindsigt, det skulle blive løgn, af sted med en klage, det skabte så nogle forviklinger, de blev løst o i starten af marts fik jeg bekræftelse på at mine papirer ville blive sendt... efter 20 dage (med weekender skal lige siges) måtte jeg til at brokke mig igen igen.
ENDELIG fik jeg min aktindsigt, fik så først rigtigt set på den i weekenden, men måtte opgive at få styr på rodet, der mangler simpelthen så meget, fx da de ville stanse min ydelse brevet der fortæller at de ville det er der ikke, min klage er der, mens afgørelsen ikke er, og mange steder kan man i notaterne se at de inden har sendt eller modtaget en skrivelse som ikke er blevet sendt til mig.

Jeg bedte om en list over det jeg ikke fik aktindsigt i samt hvorfor de mener der er hjelm i loven til det (standart formularen) den har jeg ikke fået. Jeg gjorde utrykligt opmærksom på at jeg har sagsakter ved PPR og at jeg ville have dem også, dem har heller jeg ikke fået.

Lige så kan jeg se at mine kommentare til ressourceprofilen ikke er lagt ind i min sag, i notaterne står der at jeg slet ikke havde nogle (nåre nej bare lige 1½ a4 ark) mit gæt er at de aldrig er blevet lagt der med røget direkte i skraldespanden.

Nå jeg skriver så til teamleden at det er en ommer, fra 1/6 06 og til i dag (før det er der ikke rigtigt noget jeg har noget at bruge til) fordi der mangler så meget, og fortæller det med notaterne. Lige så skriver jeg at de ikke skal regne med at jeg er helt så venlig næste gang. Og gør IGEN opmærksom på PPR.

I dag modtager jeg så alt hvad de har omkring min ressourceprofil... jammen for H Det er ikke det jeg mangler vel altså (at tidligere sagsbehandler har smit mine komentre ud kan nuværende jo ikke gøre ved, det var for at oplys om at de ikke var lagt i sagen) jeg bredte utryktlig om ALT fra 1/6 2006 frem til i dag, og om mine sagsakter fra PPR samt listen over hvad de ikke giver aktindsigt i.

Lige nu er jeg både ekstrem RASENDE! og totalt opgivende, jeg orker ikke at brokke mig en gang til... det kan i det hele taget slet ikke passe at det er nødvendigt efter så lang tid fra 1. begæring.

Nu skal jeg lige trække luft, og så tror jeg, jeg vil kontakte tilsynsrådet. Dvs jeg er ikke helt sikker endnu, min biologiske far blev indlagt i går morges, og der sker pt en masse andet pænt stressede omkring mig (husk jeg er ADHD´er og vi er stress overfølsomme) så jeg skal liiiige før jeg kan finde kampgejsten (hvis jeg da finder den med det her)

Jeg har også haft den tanke selv at gennemgå det jeg har fået og så skrive ned til hvilke notater der mangler sagsakter, altså gøre ben arbejdet for dem, men på den anden side, så er det ski da ikke min opgave, det er da for pokker det de får deres løn for, på den anden side igen, det vil være en fordel i forhold til at klage til tilsynsrådet, så det skal jeg også lige have taget stilling til (og fundet luften til) og blive enig med mig selv om, om jeg vil give dem en chance mere (dvs sende mangler listen til kommunen)

Jeg skulle enlig have ringet/skrevet og meldt min datter ind i pasnings anvisningen (har allerede ventet alt for længe) men lige nu har jeg virkelig ikke SPOR lyst, jeg ved godt de 2 ting intet har med hinanden at gøre, men man får altså kommunittis af det her rod.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 10:27   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Min mening er, at du bør sende en klage til borgmesteren, han er vel trods alt den øverst ansvarlige i kommunen.
Hvis DET så heller ikke hjælper, så vil jeg mene at du bør klage videre til ombudsmanden.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 10:40   #3
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Som Trold er inde på, ville jeg også skrive til Borgmesteren... men tilsynet lyder da også som en god idé... pointen er, at når du skriver til jobcenteret selv, er det stort set det samme som at klage til tyven over indbrud...

Jeg selv har haft en hulens masse aktiveringsprojekter fra 1990 til 1996, og alle papirer fra den tid er også blevet smidt ud... resultatet var en sagsbehanlder der påstod jeg aldrig havde været sat til noget rigtigt... jeg blev så gal, at jeg havde en ½ times diskution med en fra min tidsligere kommune om hvorvidt de papirer var der eller ej... fik dem aldrig... men fik da til sidst borgerservice til at acceptere, at Næstved kunne ringe til dem og få dokumenteret, at de papirer var væk.

Hvis du selv er i besidelse af papirer du har fået fra kommunen, som ikke er i den agtindsigt, så har du jo sådan set bevis for, at de enten fjerner og smider sagsakter ud i din sag, eller har flere liggende og dermed ikke fulgt loven om agtindsigt.

Hvor meget du får din vilge LUM, afhænger af hvor meget du sætter hælen i og klager, så det er da en skam, at du ikke magtter at klage mere, for det er desvære det eneste du kan gøre hvis du vil have dem ned med nakken.
  Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 11:23   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Borgmesteren fik klagen over den mundtlige afvisning, og han var RASENDE *fnis* (han er nemerlig en god mand) men har det også lidt... sys ikke jeg har lyst til at klage til ham en gang til over det samme, jeg kan for pokker næsten ikke lave andet så... Der til kender jeg manden lidt mere personligt, og skal passe på med det billed jeg danner af mig selv, ikke fordi jeg ved godt tilsynsrådet vil blande ham ind i det, men på den anden side, når han har sagt at de skal snøvle sig sammen, og de ikke hører efter, må det jo være fordi han har lidt svært ved at styre hans folk

De 1½ A4 sider med kommentare til ressourceprofilen har jeg liggende, og sagsbehandler har skrevet at jeg ikke havde kommentare, men jeg kan desværre ikke bevise hvornår de kommentare er skrevet, fordi puteren har været i stykker siden og derfor er blevet formateret, dvs jeg har kun min egen kopi (og jeg nægter at betale for kvittering med postvæsenet og aflevere det selv... ellers tak) Men skidt pyt den skal alligevel opdateres på et tidspunkt, de kan jo værgen gøre buh eller bhø uden en opdatering, og SÅ betydningsfuld er mine kommentare heller ikke, det vigtige er lægerapporterne, og dem der var den gang, har sagsbehandler selv citeret/henvist til i profilen, så de er med.

Det er via notatpligten at jeg kan se langt det meste af det der "væk" altså fx: U.T har D.D modtaget brev far LUM om bla bla. Og det brev er der så bare ikke lige. Så det er ikke svært at bevise at de papirer ikke er sendt til mig.

Men ja det er rigtig ærgerligt at jeg har det så opgivende, men lige nu har jeg så meget om ørene (i hovedet) at jeg må prioriter, lige nu er det vigtigste at jeg får styr over at komme over til min biologiske far (blodprop i hjernen, har vi lige fået af vide) helst inden min søster begynder på arbejde igen på mandag hvilket ikke er nogen nem opgave at få passet ind, skal jeg da lige hilse og sige.... min bio mor nåede jeg lige nøjagtigt ikke at få sagt farvel til, hun døde 2 dage før jeg skulle der over, så fars situration fylder en hel del, også selv om at min søster står for alt det trælse (jeg er heldigvis ikke juridisk bundet til noget, men jeg har da stadig hans blod i mine årer)
Ærgerligt netop fordi det gælder om at have kløerne fremme og ikke finde sig i noget, desværre har jeg kun jeres støtte, gemalen fatter ikke at jeg gider (det gør jeg heller ikke *gg* men jeg er typen der bander og svovler og netop ikke vil finde mig i det) det kan ikke betale sig mener han. Så ja det er smadder ærgerligt... men giv mig en god uge, så tror jeg der er ved at være luft i hovedet igen.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 11:29   #5
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja det er sørgerligt, at borgernes retsikkerhed ligger i selv at kunne magte at føre sagen... men sådan er det jo med VKO og Hjort som socialbøddel.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så bliver det snart min tur Allehadergoat Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 10 12-10-2013 11:41
Min sag efter snart 4 år Fedora Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 29-08-2011 23:01
ja snart 2 år mc07 Dit og Dat 3 24-05-2011 23:59
Så er vi der snart Jan69 Din historie 15 04-03-2008 11:11
Nu må de sgu snart ta sig sammen!! cl8 At søge førtidspension 17 17-11-2007 16:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension