K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2007, 23:44   #1
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Nu må de sgu snart ta sig sammen!!

Nu har jeg (endelig) fået indstillingsskemaet til min pension til godkendelse IGEN. Det er 2. gang - fordi jeg havde så mange kommentarer til det første...

Det er IKKE rettet. Der er tilføjet 4 punkter nederst, som er sagsbehandlerens kommentarer til mine kommentarer.

Desuden mener lægekonsulenten, at der er kommet nye oplysninger i sagen via en status fra min nuværende psykolog (som jeg selv har indhentet) .

De oplysninger han hentyder til er ganske vist beskrevet af min nuværende psykolog... men de foreligger i status fra egen læge fra maj 2004, status fra egen læge fra 2005 OG i en psykologisk vurdering fra 2006. NYE OPLYSNINGER?? Læser han i det hele taget på de dokumenter der foreligger i sagen? Åbenbart ikke....

Nu har jeg IGEN en side med kommentarer. Jeg nægter simpelthen at skrive under på noget som ikke stemmer overens med mine papirer. JEG har nemlig dokumentationen iorden.... de VIL bare ikke se det!!!!!!!!!!!!!!

Jeg er SÅ gal........ sagsbehandleren har oplyst mig om, at hun altid har fri om fredagen, så jeg kan først træffe hende på mandag
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 23:56   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej.
jeg kender til fulde din frustration, oplever selv det samme med min kommune.
hvis der er nye oplysninger kan du få sygedagpenge igen, hvis du er på kontanthjælp, prøv at nævne dette.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2007, 00:07   #3
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Jeg er stadig på sygedagpenge...
Oplysningerne er jo netop IKKE nye!
De er beskrevet både i 2004, 2005 og 2006.....desuden henviser lægekonsulenten slet ikke til den nyeste psykologstatus idet han nævner navnet på den forrige? Jeg fatter minus af hvad der foregår. Jeg vil bare ikke skrive under på noget som ikke er rigtigt.

Er så træt af det system....

Gid man ku melde sig rask og komme videre
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2007, 00:12   #4
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Ja, det er vist en ret udbredt skik i forvaltningerne at sende sådanne meddelelser ud, når afsenderen de efter følgende dage ikke kan træffes pga. weekend/er gået på ferie/kursus eller andet.

Jeg mener absolut at dine kommentarer SKAL skrives ind i papirerne og jeg mener også at du har den sidste kommentar i og med at sagen jo skal sendes til dig i parthøring, som sidste instans inden den videresendes til endelig afgørelse i pensionsafdelingen.

Men husk at du altid kan klage over en sagsbehandling/sagsbehandlingsforløb til kommunalbestyrelsen. Jeg gjorde det selv i en anden sag og så kom der pludseligt positivt skred i tingene. Måske også sammenfaldende med mine fordringer om agtindsigt. Dem bryder de sig heller ikke så meget om.

Jeg håber der er andre der kan komme ind med en helt konkret hjælp til dig, da jeg heller ikke lige kan gennemskue hvordan hikhakkeriet skal/kan stoppes??

mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2007, 00:47   #5
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Jeg har lige sendt den 3. klage afsted i dag
Man skal være godt inde i reglerne for ellers gør de som de nu synes...

Hun kommer til at rette det første i skemaet ihvertfald og skrive mine kommentarer ind. Jeg synes det er totalt underligt hvordan de på papiret kan få det til at se ud som om man "bare kan finde sig et fuldtidsjob" når hele 3 prøvninger og speciallægeerklæringer viser at det kan man ikke...

Jeg har også bedt om et møde med dem der skal tage afgørelsen.... selvom jeg godt nok ikke ligefrem har lyst til det...men det er min chance for at få dem til at se personen bag nummeret i systemet....
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2007, 20:35   #6
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Jeg fik indstillingsskemaet tilbage igen med mine tilføjelser, som bare var scannet ind og vedhæftet. Det påtalte jeg i mine næste kommentarer. Besluttede mig for ikke at møde pensionsnævnet, for jeg orkede det simpelthen ikke..... i dag er der så kommet afslag på pensionen. De vurderer ikke at de psykiatriske behandlingsmuligheder er udtømte, men de skriver dog at min arbejdsevne er nedsat pga fysikken.

De foreslår yderligere afklaring via revalidering- eller aktiveringsbestemmelserne og mener at jeg kan varetage jobs indenfor butiksfaget, dekoratør eller administrativt arbejde - dog ikke fysisk belastende eller nakke/skulderbelastende..........

Det mest latterlige er, at der ikke engang er skrevet en dato på for afgørelsen!!!! Det er i dag 9 mdr og 18 dage siden jeg rejste pensionssagen - en overskridning af sagsbehandlingsfristen med 6 mdr og 18 dage.
Jeg afventer første møde med psykiateren, før jeg anker....
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2007, 20:47   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Det er frygteligt den måde de behandler folk på simpelthen frygteligt og uretfærdigt.
Jeg har ikke ord for det .
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2007, 23:54   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
uforskammet, er et ord.
synd for dig cl8.
hvad med fagforening, har du en sådan?
Elleres brug DUKH. Du skal ihvertfald klage over mangelfuld sagsbehandling, og afgørelsen.
Evt data tilsynet for urigtige oplysninger.
Dine kommentare SKAL indarbejdes i skemaet, mener jeg helt bestemt.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2007, 00:11   #9
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Ja, jeg vil kalde det diskriminerende, måske et ord som der bør gøres mere brug af, når man er i klemme i systemet og som loven jo har klare regler for?

Skynd dig at anke sagen, cl8, og gør brug af pia´s råd!

Hvad nu;
Er cl8 omfattet af at sygedagpenge ikke kan stoppes, når der stagig er uafklarede ting i sagen, som nu cl8´s anke?
Er en anke at sidestille med f.eks. ventende lægeundersøgelse eller afgørelse om arbejdsskade?


Jeg føler med dig!

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2007, 00:14   #10
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Stella, jeg kan kun gi dig ret...

Pia, ja mine kommentarer skal indarbejdes. Sagsbehandleren havde travlt til sidst - også fordi jeg søgte selv og måtte selv indhente nogle speciallægeerklæringer, som også skulle tilføjes.

Jeg klager hvor der klages kan! Det er sikkert.... Det er bare hårdt arbejde, men jeg er nødt til det - også til politikerne. De skal vide hvad der foregår. Overvejer at kontakte flere foreninger for socialrådgivere også, så de kan se hvad det er der sker ude i kommunerne.

DUKH har jeg haft kontakt til og er vejledt mht. pensionsklagen.
Min fagforening støtter på ingen måde pensionsansøgningen og har ikke været til at hive en kommentar ud af, men de har som skrevet lovet at møde op som bisidder ved det næste møde...hvor der skal tages stilling til det videre forløb...
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At flytte sammen med et par Helpfreak Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 04-11-2012 17:57
Bo sammen??? med sin mor jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 15-05-2012 14:00
Bo sammen ??? jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 01-12-2011 16:02
Hej alle sammen gråt Din historie 1 02-12-2010 15:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension