K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2012, 16:44   #41
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej curls
Nej os med kronikker tillæg skal ligesom alle betale de der ca. 3500 per år, men derefter er alt næsten gratis, fornær lige noget medicin (spørg ikke hvorfor) klorzaxazon er ikke tilskudberettige, men meget gode, da de kapper forbindelsen til centralnervesystemet, og gives især til folk med mange slags rygsmerter. Jeg har fået dem siden år 2000, været igennem 5-6 smertecentre og div. smertelæger, alle har sammenstemmede sagt god for dem, har afprøvet det med at lade være med at tage dem, og kan faktisk næsten ikke bevæge mig pga smerter, men problemet ligger jo i de koster 2 kr stk ; (
Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 16:56   #42
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Hej curls
Nej os med kronikker tillæg skal ligesom alle betale de der ca. 3500 per år, men derefter er alt næsten gratis, fornær lige noget medicin (spørg ikke hvorfor) klorzaxazon er ikke tilskudberettige, men meget gode, da de kapper forbindelsen til centralnervesystemet, og gives især til folk med mange slags rygsmerter. Jeg har fået dem siden år 2000, været igennem 5-6 smertecentre og div. smertelæger, alle har sammenstemmede sagt god for dem, har afprøvet det med at lade være med at tage dem, og kan faktisk næsten ikke bevæge mig pga smerter, men problemet ligger jo i de koster 2 kr stk ; (
Ok så er jeg lidt mere med.

Hvis din klorzaxacon er som udgift på mindst 6.000 kr. årligt, så synes jeg da, at du må prøve at søge.... Og sørg for at få afslag skriftligt, og her har du mulighed for at anke afgørelsen, hvis du ikke er enig med den begrundelse for det afslag, de kommer med. Du har ret til skriftlig afslag.

Hvis det er under 6.000 kr., så kan man ikke få det som merudgifter § 100. Men hvis du har dårlig økonomi, har du her i stedet mulighed for at søge det som enkeltydelser (hvis du ikke er på førtidspension efter gamle regler)

Og ja alle skal igennem og betale ca. 3500 kr. årligt før man kan få f.eks. merudgifter....

Det bør også være muligt at søge klorzaxacon som merudgifter, selvom den ikke er tilskudsberettiget.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 17:10   #43
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej curls
De ca 3500 kr er med i de 6000, og som jeg skrev i det første indlæg så har jeg søgt § 100 (også søgt enkeltydelse før) Men kommunen skrev nej, og så vedlagde de ellers en bunke afgørelser ved. som intet havde med min historie at gøre, det værste ved deres afslag var de løgne på løgne der var brugt som afslag, så måtte forfatte en længere klage over afgørelsen hvor jeg måtte korrigere hver eneste løgn de havde skrevet.. De koster som sagt 2 kr stykket når man banker 5-6 ned om dagen giver det jo desværre en ekstra udgift oven i alt det andet, det var derfor jeg spurgte om der var nogen der havde fået hjælp efter § 100 ??
Kan jo se at kommunerne i uhyggelig grad giver afslag på § 100
Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 17:15   #44
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Hej curls
De ca 3500 kr er med i de 6000, og som jeg skrev i det første indlæg så har jeg søgt § 100 (også søgt enkeltydelse før) Men kommunen skrev nej, og så vedlagde de ellers en bunke afgørelser ved. som intet havde med min historie at gøre, det værste ved deres afslag var de løgne på løgne der var brugt som afslag, så måtte forfatte en længere klage over afgørelsen hvor jeg måtte korrigere hver eneste løgn de havde skrevet.. De koster som sagt 2 kr stykket når man banker 5-6 ned om dagen giver det jo desværre en ekstra udgift oven i alt det andet, det var derfor jeg spurgte om der var nogen der havde fået hjælp efter § 100 ??
Kan jo se at kommunerne i uhyggelig grad giver afslag på § 100
Jeg roder rundt i det eller har formuleret det forkert.. Det er rigtigt, at de ca. 3500 er jo med i de 6000 kr.

Der er jo mange mennesker, der har fået hjælp over § 100... Det er selvfølgelig ikke alle der kan få. Det er altid en individuel vurdering de laver i hver sag. Og man er i personkredsen for at have en svær og varig funktionsnedsættelse eller ej..

Det er bare om at anke afslaget og se hvad nævnet siger.

Men § 100 ER en ret kompliceret paragraf. Desværre. ;-( Det er sket, at de laver mange fejl i de sager, sikkert fordi den paragraf er noget så uoverskueligt at forstå 100 %.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 17:41   #45
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Hej Alle
Er der overhovedet nogle der fået ekstra hjælp i forhold til en § 100 ansøgning ???
Spørger fordi jeg selv har søgt for klorzaxazon (har Kroniker tillæg) og selvom 25 smerte læger mener jeg skal havde dem, siger kommunen nej til at hjælpe...
Da der ikke er tilskud til det præparat du får, er det i første omgang heller ikke kommunen der skal på banen.
En ansøgning hos kommunen er først relevant hvis der er søgt om enkelttilskud hos lægemiddelstyrelsen.
Før du skal forvente noget fra kommunen skal du derfor dokumenter at tilskuddet er søgt, og medsende enten bevillingen eller afslaget på denne.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 23:25   #46
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej §ABC
Er gjort, tror min læge har søgt siden 2003 til lægemiddelstyrelsen, og nogen gange er der "kommet" 2 afsted om året ; ) Min læge eller alle de andre læger har aldrig været problemet
Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 23:50   #47
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Hej §ABC
Er gjort, tror min læge har søgt siden 2003 til lægemiddelstyrelsen, og nogen gange er der "kommet" 2 afsted om året ; ) Min læge eller alle de andre læger har aldrig været problemet
Så er det jo de afslag du skal have med i din ansøgning, hvis du skal gøre dig nogen forhåbning om at få det bevilliget.

§100 kan jo som bekendt kun søger hvis INGEN ANDEN LOVGIVNING DÆKKER
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 00:00   #48
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej §ABC
Jamen alt det der blevet skrevet om, har jeg helt på det rene, jeg efterspurgte om der var nogen der havde fået bevilget penge/hjælp til medicin ?? alt andet har været afprøvet, dette er bare ventetid indtil jeg får min klage/anke tilbage i hovedet ; ( Hvis du ser lidt tilbage på indlæggene så kan du se jeg faktisk fik et afslag som bestod af fiktive ting, det var løgne på løgne ting som kommunen havde opfundet, så slemt at hvis jeg ikke selv havde læst deres begrundelse for afslaget så havde jeg ikke troet på det selv ; //
Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 00:02   #49
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
PS: Må kommunen indhente nye oplysninger efter min klage, eller skal de bruge det de gjorde før ???
Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 12:34   #50
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
PS: Må kommunen indhente nye oplysninger efter min klage, eller skal de bruge det de gjorde før ???
Ja det må de gerne, det er noget de vurderer, når de har fået din klage, om der skal indhentes oplysninger. Husk at oplyse, hvor de kan indhente.

Er det indenfor de sidste 4 uger du fik afslaget, synes jeg da bestemt, at du skal klage over afgørelsen.

Du kan dog også selv indhente lægeoplysninger og vedlægge den til klagen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Merudgifter Zastrow Politik og Samfund 2 28-01-2012 16:26
Merudgifter §100 bak.iver Alt det andet 0 16-05-2011 17:13
merudgifter § 100 mams Dit og Dat 3 15-02-2011 01:17
Merudgifter §100 Molly-1 Hjælpemidler til handicappede 8 29-06-2010 10:02
Merudgifter §100 lena Nyt om loven 3 11-10-2007 18:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension