K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2011, 21:35   #31
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af siju Se meddelelser
Skriv en mail eller ring på 60226061 og lad os få en snak om din oplevelse
Hmmm. hvilken mail-adresseskal man skrive til?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 09:59   #32
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Socialrådgiverforeningen har udgivet følgende:
http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=180

som begynder:
"Kommunernes økonomi er under lup som aldrig før, og vi har
set spareplaner, som ifølge juridiske eksperter er på kant med
loven, fordi der formuleres så konkrete mål for indsatserne, at
de er i strid med Serviceloven. Og selvom det ikke er ulovligt at
få mest muligt for pengene, er det ulovligt at lade økonomiske
hensyn stå over barnets tarv og borgernes lovfæstede rettigheder!"

se tråd
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15342

Sidst redigeret af østerbro; 14-01-2011 kl. 10:08. Årsag: indsat tråd
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2011, 12:35   #33
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
mere gravearbejde
Ulovlig praksis






Sig nej til ulovlig praksis (2010)
Hvad skal socialrådgiverne stille op, når de bliver bedt om at overtræde loven?

Med denne guide i hånden kan du læse om, hvordan undgår at komme i klemme, fordi du skal arbejde på en måde, der er i modstrid med loven eller på kanten af den.
Læs guiden :Så sig nej til ulovlig praksis!

der er et fortilfælde tamilsagen !!!
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2011, 16:49   #34
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Østerbro.

Tusinde tak for link til pjece fra Soc.rådgiverforeningen.

Meget interssant læsning.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 15-01-2011 kl. 16:51. Årsag: Opdaget fejl.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2011, 17:50   #35
Street-Racer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
Street-Racer er ny på vejen
Angry Har kæmpet med systemet i snart 3 år...!!!

Hej...

I Kan måske bruge min historie, da jeg har kæmpet med systemet i snart 3 år, efter to operationer for diskus prolaps og har nu også fået konstateret slidgigt i ryggen, samt scheuermann sygdom i ryggen...
Selvom jeg har været igennem indtil flere jobafprøvninger og speciallæger som siger at jeg bør have pension, så vil de nu igen have en ny spaciallægeerklæring og så overveje om jeg kan søge pension, eller jeg skal ud i en ny jobafprøvning...!!
Hvorfor skal man kæmpe mod et så uretfærdig system gennem flere år, når en jeg kender fik piskesmæld og som er mindre syg end mig, allerede efter et halvt år fik pension...??!!!
Street-Racer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2011, 17:55   #36
Street-Racer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
Street-Racer er ny på vejen
Hej...

I Kan måske bruge min historie, da jeg har kæmpet med systemet i snart 3 år, efter to operationer for diskus prolaps og har nu også fået konstateret slidgigt i ryggen, samt scheuermann sygdom i ryggen...
Selvom jeg har været igennem indtil flere jobafprøvninger og speciallæger som siger at jeg bør have pension, så vil de nu igen have en ny spaciallægeerklæring og så overveje om jeg kan søge pension, eller jeg skal ud i en ny jobafprøvning...!!
Hvorfor skal man kæmpe mod et så uretfærdig system gennem flere år, når en jeg kender fik piskesmæld og som er mindre syg end mig, allerede efter et halvt år fik pension...??!!!
Street-Racer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2011, 18:10   #37
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
årsagen er meget simpel, det er din arbejdsevne og ikke sygdommen man får pension på
så du kan ikke sammenligne din sag med andres
Men 3 år er ingen ting hvis du ser de fleste sager her på k10
har selv snart brugt 3 år
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2011, 18:22   #38
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Kører på mit 5 år nu så ja ikke "SÅ" lang tid... slet ikke mod de værste sager herinde...

Et halvt år er MEGET hurtigt hvor ALT har kørt på skinner hele vejen, langt fra det normale
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2011, 20:38   #39
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Street-Racer Se meddelelser
Hej...

I Kan måske bruge min historie, da jeg har kæmpet med systemet i snart 3 år,
I den verden er 3 år "ingenting", jeg selv kæmpede i 15 år, jeg kender andre der kæmpede i 12 - 16 - 20 år.

Lægerne må ikke udtale sig om hvorvidt en patient skal/bør have fleks eller pension, det er udelukkende kommunen der har kompetencen til dette.

Hvis din læge skriver i en erklæring til kommunen, at du bør have en førtidspension kan kommunen vælge at se bort fra denne erklæring.

Men, lægen må gerne skrive, at din arbejdsevne er nedsat til det ubetydelige (ensbetydende med, at du bør have pension).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2011, 13:18   #40
Tigul
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 45
Styrke: 15
Tigul er ny på vejen
her hos mig

Problemet i min sag er, at kommeunen virkelig tager det total bogstavligt, at ALLE behandlingsmuligheder skal være udtømte.

Bare der opstår der allerede en del problemer.

Hvad er ALLE behandlingsmuligheder, hvis jeg skal prøve ALT, så bliver jeg ikke færdig før min død. Har allerede været i behandling siden jeg blev 14 år og så frem til nu, det ville sige 9 år, i intensiv behandling. Det er ikke nok i følge min kommeune.

Så kommer spørgsmål 2, hvad ER alle behandlingsmuligheder ??

Hvem vudere og bestemmer hvornår alt er brugt ??

Og sidst men ikke mindst, kommeunen har jo ikke engang rescucere eller råd til at bevillige behandling De er simpelthen for dumme. Det tog et år at søge om 10 timers psykologhjælp. Har nu fået at vide at min "kvote" for hjælp til psykolog er opbrugt.

Så man skal altså på kontanthjælp være mangemillionær, så man selv kan teste og betale for alle behandlingsmuligheder.

Det er det der trækker uendeligt i langdrag her hos mig. Kommunen er kolde i røven og kan de spare penge, så bliver der sparet penge. Og det er nu engang billigere at give mig kontanthjælp end førtidspension, og deres evige undskyldning er at alle behandlingsmuligheder ikke er afprøvet.

Så længe de trækkr sagen i langdrag, så sparer de penge og de slipper for at forholde sig til mig, og min sag ryger bare ned i bunken, og hvad der ikke kan ses, det er ikke noget bøvl. ude af syne ude af sind.
Tigul er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp kommunen trækker min sag i langdrag vivims Alt det andet 8 09-08-2012 20:24
Det skal koste at trække aktindsigt i Langdrag Ragdoll Politik og Samfund 4 19-08-2011 08:52
Trækker tiden ud >:( Noget Det er da strengt ! 11 19-02-2011 12:07
Må man det uden de trækker i ledighedsydelse JaneL Spørgsmål ang fleksjob 12 02-10-2010 10:38
Trækker sagen xlars38 Alt det andet 2 04-03-2010 17:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension