K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2010, 14:47   #1
Noget
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Indlæg: 16
Styrke: 14
Noget er ny på vejen
Trækker tiden ud >:(

Min mand har lige fået førtidspension, hvilket jo er godt.

Men vil gerne fortælle lidt om hvordan det foregik da han skulle søge den, måske andre kan lære af det eller bruge det til noget.

Det virker bare som om at hans sagsbehander har prøvet at trække tiden ud. Jeg ved ikke om de får afvide at de skal gøre sådan eller hvordan det foregår.

Min mand var til socialmedicinsk undersøgelse, hvor lægen skrev i raporten at hun på grund af både fysikken og psyken ikke mente at der var nogen mulighed for at han ville kunne komme i arbejde nogensinde, og at hun mente at han burde få pension.

Det var jo fint nok, men så fik han ham her sagsbehandleren...
Han gjorde det fra starten meget klart at der faktisk ikke rigtig var mulighed for at min man ville kunne få pension, det var totalt urealistisk i hans øjne, men da vi insisterede, bad han om at få en masse papire som min mand selv skulle finde fra nogen retssager. Det tog over 3 uger, og vi måtte både ringe og skrive og rykke for det flere gange
Da vi så havde de papire, så var de faktisk ikke noget han skulle bruge, og gad ikke engang tage imod dem eller læse dem!

Så ville han, at der skulle hentes nogen papire fra et lokalcenter fra der hvor min mand havdee boet for flere år siden, og det skulle sagsbehandleren så selv sørge for, han ville ringe når det var ordnet. Efter ca. 14 dage, prøvede vi flere gange selv at kontakte ham, lagde beskeder osv, og cirka en uge efter, lykkedes det endelig at få fat i ham (han ringede aldrig tilbage).
Han sagde at han ikke havde skaffet de papire, og jeg forslog så om vi ikke selv skulle tage ud på lokalcenteret og hente dem, og bad om et navn til hvem vi skulle kontakte.
Så kom han med den underligste forkaring!!!
Det var noget med at det kunne vi ikke, fordi at papirene lå i en kælder. Og der var ikke ansat nogen på lokalcenteret til at gå ned i den kælder?!? Så vi kunne ikke hente dem og han ville ikk give os noget navn på hvem vi kunne kontakte!

Til sidst kunne vi godt se at det ikke rigtig gik frem ad, og min mand sagde så til sagsbehandleren, at han ville søge NU, uanset hvad der manglede for han mente at de måtte kunne vurdere det ud fra de papire som allerede lå der, der i blandt den socialmedicinske rapport. Selv var jeg imod det, for igen gjorde sagsbehandleren det helt klart at det kunne vi godt, men så ville sagen skulle startes forfra og hvis han fik afslag ville det nok blive HELT umuligt i fremtiden osv.

Men min mand gjorde det alligevel, og efter en måned fik han besked på at han havde fået den, de var slet ikke i tvivl om at han var berettiget!!!



Så jeg vil bare sige hvis nogen er blevet udsat for noget lignende, at det er ikke altid man skal lytte til sin sagsbehandler, de har nok deres egen dagsorden nogen gange, som ikke nødvendigvis handler om at gøre det bedste for deres borgere!

Hvis min mand havde lyttet til denne sagsbehandler, havde han aldrig fået pension, og hvis vi ikke selv havde presset så meget på (hvilket man jo ikke altid har overskud til i sådan en situation), ville sagsbehandleren bare have forsat med at trække tiden ud.


Andre som har oplevet sådan noget???
Noget er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 15:48   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
trække tiden
det har nok 99,9 af alle medlemmer på k10 oplevet
sagsbehandlerne er ikke altid på ens side, det skal man huske
derfor har man netop mulighed for selv at søge pension
har selv fået afslag, men er i gang med hvad der mangler
uden jeg selv havde søgt, visdste jeg slet ikke hvad der manglede
har været til 3 møder på snart 3 år, så kommunen har intet gjort i mit tilfælde
nu har jeg ingen indtægt fra kommunen, så nu vil de sikkert trække tiden endnu mere
når man ikke koster dem noget
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 16:09   #3
Noget
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Indlæg: 16
Styrke: 14
Noget er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
trække tiden
det har nok 99,9 af alle medlemmer på k10 oplevet
sagsbehandlerne er ikke altid på ens side, det skal man huske
derfor har man netop mulighed for selv at søge pension
har selv fået afslag, men er i gang med hvad der mangler
uden jeg selv havde søgt, visdste jeg slet ikke hvad der manglede
har været til 3 møder på snart 3 år, så kommunen har intet gjort i mit tilfælde
nu har jeg ingen indtægt fra kommunen, så nu vil de sikkert trække tiden endnu mere
når man ikke koster dem noget
Måske skulle du bare gøre som os, og sige at du VIL søge, med de papire du har nu?

Viste godt at de kan finde på at trække tiden, men ligefrem at finde på historier om papire som ligger i kældre som ingen kan komme ned i :S Det lyder jo som en historie fra Harry Potter >
Noget er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 16:13   #4
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Det var da en helt vildt dårlig sagsbehandling !

Jeg håber at I har klaget over den til borgmesteren og hele byrådet ?

Ellers se at få det gjort, hvis I har kræfterne til det !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 16:24   #5
Noget
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Indlæg: 16
Styrke: 14
Noget er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Det var da en helt vildt dårlig sagsbehandling !

Jeg håber at I har klaget over den til borgmesteren og hele byrådet ?

Ellers se at få det gjort, hvis I har kræfterne til det !

Orker ærlig talt ikke, nu har han fået den.. Men skriver så herinde, det kan være det kan få andre til at overveje at ignorere sagsbehandleren, hvis man ellers har en læge eller psykologs ord for man er berettiget.
Det er jo heller ikke rigtigt som han har prøvet at bilde os ind, at man, hvis man får afslag, nok aldrig kan få den. Man kan jo godt søge igen.

EDIT- jeg har heller ingen beviser, gennem den tid min mand havde den omtalte sagsbehandler, fik han ikke et eneste stykke papir udlveret, og havde kun 2-3 møder, resten af ugerne gik med at prøve at få fat i ham.

Sidst redigeret af Noget; 28-12-2010 kl. 16:31. Årsag: tilføjelse
Noget er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 16:38   #6
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Noget

Kan godt forstå at kræfterne er brugt op.

Men andre borgere kunne slippe for den behandling I har fået,
hvis klagen medførte en afskedigelse af den inkompetente sagsbehandler.

For I er jo desværre nok ikke de eneste, der får denne dårlige behandling.
Sådanne båtnakker skal stoppes !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 16:44   #7
Noget
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Indlæg: 16
Styrke: 14
Noget er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Kære Noget

Kan godt forstå at kræfterne er brugt op.

Men andre borgere kunne slippe for den behandling I har fået,
hvis klagen medførte en afskedigelse af den inkompetente sagsbehandler.

For I er jo desværre nok ikke de eneste, der får denne dårlige behandling.
Sådanne båtnakker skal stoppes !
Ja, men det hjælper ikke noget, når jeg ikke har noget på skrift Alt hvad han har sagt er gennem telefonen og han har jo nok ikke skrevet noget som kan belaste ham selv i papirene..
Noget er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 16:47   #8
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Nåe... sådan

Ja, det er jo endnu en bekræftelse på, hvor nedrig han er !

Smart at sørge for, at han ikke kan fanges i sine ulovligheder.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 16:54   #9
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Prøv at kikke Peters tråd fra i går igennem - under Politik og Samfund. Her ses det foreløbige udspil - og længere kan vi nok ikke komme indholdet af reformen i dag.

Her er udspillet, at der ikke skal røres ved tilkendte pensioner. Men at førtidspensionister skal have større mulighed for at arbejde.

I øjeblikket taler dagspressen meget om udlændinge - i forhold til velfærdsydelser.

Spændende, hvordan reformen kommer til at se ud, når den vedtages engang i foråret.

Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 28-12-2010 kl. 16:57.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 08:36   #10
DortheJ
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2009
Indlæg: 43
Styrke: 15
DortheJ er ny på vejen
Trække tiden tror jeg mange SB'ere gør.......

Har ikke tal på antal sagsbehandlere jeg har haft i min sag men ved at jeg søgte §17 og fik den. Har ellers fået flere diagnoser efterfølgende..... De er så ikke med da det jo er en §17.

Mens ens sag kører kan man sagtens klage til ombudsmanden over sagsbehandlingstiden. Han skal nok tage sig af det :-)

Når ens sag er færdigbehandlet kan man klage over alt.

Vil anbefale at man skriftligt beder om at få nærmere om hvor længe ens sag vil tage. Om de svarer eller ej så har man dokumentation på at man har bedt om det. Denne dokumentation kan bruges mod dem :-)

Vil klart anbefale langt flere at klage til ombudsmanden over sagsbehandlingstider :-)
DortheJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp kommunen trækker min sag i langdrag vivims Alt det andet 8 09-08-2012 20:24
Sager der trækker i langdrag siju Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 43 04-05-2011 15:16
Må man det uden de trækker i ledighedsydelse JaneL Spørgsmål ang fleksjob 12 02-10-2010 10:38
Nytiltrådt økonomiminister trækker sig Ragdoll Politik og Samfund 0 30-05-2010 07:48
Trækker sagen xlars38 Alt det andet 2 04-03-2010 17:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension