K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2011, 17:22   #11
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lisapigen Se meddelelser
Jeg er ked af jeg fremstod son nedladende, det var ikke min hensigt. Det beklager jeg!
No problem Det skriftsprog er en besværlig størrelse - misforståelser opstår let.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 19:25   #12
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Tak for alle jeres dejlige svar
Lige nu går jeg og venter på min sagsbehandler kontakter min psykiater, og får en status rapport Og derefter kan jeg så søge om forhøjet KH
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 07:37   #13
lisapigen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Vilsund
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
lisapigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkSilverfox Se meddelelser
Tak for alle jeres dejlige svar
Lige nu går jeg og venter på min sagsbehandler kontakter min psykiater, og får en status rapport Og derefter kan jeg så søge om forhøjet KH
Det lyder herligt.... Tillykke med det...

Jeg håber du får bedre held med Aalborg kommune end jeg havde....... :S

Knus Lisa
lisapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2011, 19:32   #14
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Nu er jeg kommet lidt i tvivl (=

Min kæreste siger at jeg skal have forhøjet kontanthjælp fra den dag jeg får diagnosen og ikke fra den næste udbetaling?
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2011, 22:44   #15
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
ja det vil jeg også mene din kæreste har ret i .. så forstår ikke du skriver at du selv skal søge det.. det skal din sagsbehandler vidst lige have gjort selv..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 07:59   #16
lisapigen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Vilsund
Indlæg: 76
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
lisapigen er ny på vejen
Altså, jeg ved at det med ansøgninger om div ting er blevet ændret, så muligheden er at du skal gøre det selv, men det kan du ringe og høre BorgerService om, de sidder ved det, snak med din økmoniske rådgiver, du har jo to i Aalborg, det er faktisk den person der skal hjælpe dig med det...

Faktisk tror jeg ikke at det er sådan at men bliver "bagudbetalt" fordi man har fået sin diagnose, det er nok mere igen noget din økmoniske rådgiver kan vejlede dig med. SELF er du under 25, så muligheden for at det er anderledes med 2 sagsbehandlere/rådgivere, ved jeg self ikke...

Jeg har ikke sagt at du ikke får den hjælp du skal have i Aalborg Kommune, jeg har bare været en del af det system i mange år, og jeg har sq ikke hverken fået noget af mig selv eller af dem, uden at jeg har selv har gjort noget for det, så det skla du være obs på. DU skal gøre arbejdet, for dem.... Sådan har det været for mig i hvert fald. OG det har været ligegyldigt hvem af sagsbehandlerne det har været... De ved ikke hvad de skal stille op, de er presset og det er OK de er det, det bliver bare glemt, at det typisk er syge mennesker der er i deres regi, og de har brug for hjælp og ikke brug for at blive mistænkelig gjort 24x7...

Jeg bad om en afklaring i 3 år, før jeg fik nok af min tidligere sagsbehandler! Efterhånden af ThyBoernes venlighed, sys jeg nærmere at jeg har spildt min tid og ikke fået flyttet noget før :P Meeeeeeen vi tager det som det kommer

Håber alt er vel.
Knus
Lisa
lisapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 09:35   #17
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Tro mig lisa, jeg har dælme også haft min kamp med Thisted kommune. Jeg blev sygemeldt i oktober 2009. Min sagsbehandler kontaktede mig ikke, så jeg kimede hende ned i næsten 3 mdr, før jeg endelig fik fat i hende i marts 2010. Der blev jeg sendt i aktivering, og efter et par dage måtte jeg stoppe igen. Blev rigtig skidt tilpas hver gang jeg skulle i aktivering. Tror nu mest det er fordi jeg er tidligere stofmisbruger, og der rendte 2 trunter rundt der oppe, som var på narko konstant. De sad sågar i ryger-rummet og sniffede! Efter utallige henvendelser i løbet af de par dage, blev der stadig ikke gjort noget ved det og jeg meddelte min rågiver at jeg IKKE ville afsted igen.
Fik bare et okay, og så hørte jeg ikke mere fra hende før i aug 2010, hvor jeg pludselig fik et brev om at min kontanthjælp blev stoppet, da de ikke mente jeg gjorde noget for selv at få det bedre...
Imellem tiden havde jeg kontaktet min læge, som ikke ville sende mig til en psykiater, uden besked om dette fra kommunen, og kommunen mente ikke der var grundlag for det...

Så i sep 2010 flyttede jeg hjem til min kæreste i Nr.Sundby, og har fået hjælp fra dag 1
Det er skønt, men nu har jeg så lige skiftet sagsbehandler for 4. gang siden sep. og det er squ ikke altid til at holde styr på


Nu har jeg læst lidt, og når man får diagnosen Borderline, er man berettiget til forhøjet kontanthjælp.. Så må det jo gælde fra den dag man får diagnosen, og så må det også blive "ekstra udbetalt" ...
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 10:28   #18
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
ja det vil jeg også mene din kæreste har ret i .. så forstår ikke du skriver at du selv skal søge det.. det skal din sagsbehandler vidst lige have gjort selv..
Ja jeg tror også min sagsbehandler selv sørger for det, men desværre (som lisa også skriver) er de ikke så fantastiske her i aalborg-kommune derfor har jeg tænkt mig at holde dem i ørene

Bare se min kæreste's sag;
http://www.k10.dk/showthread.php?t=17154

den har de syltet i 7år. Nægter at snakke med hans advokat, som har bedt om en tidsfrist. Sender ham til en ny anden aktør hver gang den tidligere har opgivet...
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 10:40   #19
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Status-rapport

Jeg har selv fundet min status-rapport på e-journal...

Mit CPRNR - Mit NAVN - Min ADRESSE
Fra: 18.01.2011 Til:
Ansv. enhed: 8026089 Alb Psykoterapeutisk Klinik
Psykiatrien Nordjylland

A Diagnose: DDF6031 Emotionelt ustabil personlighedsstruktur, borderline type Klass.: SKS
Udtrukket: 10.04.2011 16:15 Kilde (system): Logica EPJ/PAS

________________________________________
Diagnose Fra: 18.01.2011 13:00 Til:
Art: B Kode: DDF600 Tekst: Paranoid personlighedsstruktur
________________________________________
Diagnose Fra: 18.01.2011 13:00 Til:
Art: A Kode: DDF6031 Tekst: Emotionelt ustabil personlighedsstruktur, borderline type
________________________________________
Diagnose Fra: 18.01.2011 13:00 Til:
Art: B Kode: DDF606 Tekst: Ængstelig (evasiv) personlighedsstruktur
________________________________________


e-journal 10.2.2


Da jeg kontakter min sagsbehandler fortæller hun at det er det samme som den de skal bruge for at jeg kan søge forhøjet KH. Og da jeg så spurgte om jeg så ikke bare kunne komme med udskriften af min, var svaret " nej vi skal have den fra psyken"..
Hmm og derefter fortæller hun så der kan gå op til 14dage fra de søger om den til de får den :/

Jeg forstår ikke at hvis det er den samme, hvorfor jeg så ikke kan bruge den jeg har ...
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 23:01   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Aflever en kopi(husk stempel, og kopi til dig selv), og en ansøgning på forhøjet kontanthjælp, hurtigst mulig.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har jeg misforstået noget? Mullejenten Spørgsmål ang fleksjob 11 13-09-2010 16:47
Det tror vi så på Maj-Britt Politik og Samfund 9 01-02-2010 21:38
Tror min trold70 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 30-11-2009 23:28
er der noget jeg har misforstået? bam Dit og Dat 2 26-09-2008 11:33
øhh har jeg misforstået noget? buster Spørgsmål ang fleksjob 5 23-05-2008 09:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension