K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2009, 00:55   #1
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Gode råd guld værd

Jeg er meget ny her på K10 men kan allerede nu sige at siden har hjulpet mig:-)
Jeg lagde ud med at beskrive lidt om min situation fordi jeg selv var kørt fast i det hele. Jeg søgte gode råd her på K10 da jeg havde fulgt lidt med på sidelinien et stykke tid.

Gode råd blev modtaget og gav mig et velindrette spark bagi:-)
Jeg tog mig sammen og læste love og paragraffer osv. kontaktede min fagforening og fik sat nogle ting på plads og mødte fredag velforberedt op hos min sagbehandler.


Jeg havde en hel A4 side med spørgsmål, klagepunkter og utilfredshed fra min side af. Tror lidt at min sagsbehandler fik et andet indtryk af mig....at de ikke længere skal løbe om hjørner med mig

Jeg havde det bare såååååååå godt bagefter

Ikke at jeg er kommet vidre med min sag men nu føler jeg selv en tilfredsstillelse, og holder på at jeg også har noget at skulle have sagt. Aaaaalt for længe har jeg blot været tilskuer og det er slut nu

Så tak for denne side, tak til alle der gider svarer og tak for det blide spark bagi:-)

Jeg kan varmt anbefale at give dem svar(jeg ved at det kræver overskud) men det skal blot findes:-)

Sommer hilsner Pia
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 00:56   #2
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
ups der skulle stå:
Jeg kan varmt anbefale at give dem svar på tiltale(jeg ved at det kræver overskud) men det skal blot findes:-)
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 03:24   #3
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
tip

hejsa

efter mødet, så skal du nu maile til din sagsbehandler, har du ikke en mail adresse, så se på kommunens hjemmeside, og find den rigtige afdeling, i min kommune er det f.esk jobcenter@......... og skriv att: navn på sagsbehandler

i mailen takker du for et godt møde, og følgende er aftalt, så her skriver du hvad i har aftalt og om der er spørgsmål du vil have svar på, f.eks " du nævnte at jeg kunne starte.....hvornår kan du have en ny møde dato til mig? også skriver du de punkter som i har aftalt og hvem der gør hvad f.eks " indhente kopi af xxxxx, gør jeg og sender kopi til dig"

dette skal du altid gøre for efter mail er sendt skriver du en dato 14 dage frem i kalenderen "status på svar fra xxxx", din sagsbehandler har 14 dage til at give dig et svar, kan hun ikke det, så SKAL hun give dig svar på udløbs datoen med hvornår du kan forvente et svar.

dette er også godt for så har du på skrift hvad i har snakket om på mødet og aftalt, og er din sagsbehandler ikke enig, så er det nemmere at dokumentere når du har det på skrift og når hun svarer så er det jo også en bekræftelse på jeres aftale.

på denne måde så gør du nogle tiltag som gør det sværre for sagsbehandleren ikke at følge loven, opfyldnings pligt, svar frist, samt i de tilfælde en sagsbehandler ikke opfylder sin notat pligt, og aftalte ting slet ikke står i din sag. Du kan også bedre styre opfølgning, frister, og ved uenighed, så kan du hive de tidligere mails frem som dokumentation

håber du kan bruge dette.
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 12:04   #4
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hej Shylock.

Tusind tak for dit svar:-)

På mødet nævnte jeg bla. andet at jeg ikke mente at notat pligt var overholdt så der er mere rigtigt i det du skriver end du aner:-)

Jeg har været sygemeldt i godt 5 år og føler ikke at være kommet et skridt videre.
Både min læge/læger og psykologer anbefaler en pension til mig, men dette er jeg ikke interesseret i da jeg meget gerne vil forsøge mig med et flexjob så det er der jeg er i kampen.
Jeg er blevet arbejdsprøvet 3 gange samt div. kurser men kan til stadighed ikke arbejde mere end 15 timer men alligevel tager kommunen ikke en beslutning men går om den varme grød.

Jeg har været langt nede psykisk men er på vej op men kæmper stadig med det der hedder "krisesyndrom" så blot det selv at gøre en indsats i min sag, ja bare det at skrive herinde er store fremskridt:-)

Tak for rådet.
Jeg vil se om ikke koncentrationen idag rækker til at sammensætten en mail:-)

Sommer Hilsner
Pia
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 19:11   #5
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
dkast

hej chnevide

du er velkommen til at maile udkast til brev til [email protected] hvis du har lyst til en 2 opinion
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 22:23   #6
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.

Jamen hvorfor ikke:-)
Tak skal du have:-)
Mailen er på vej.

Sommer Hilsner
Pia
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 22:37   #7
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Talking

Citat:
Oprindeligt indsendt af CHNEVIDE Se meddelelser
Hej Shylock.

Tusind tak for dit svar:-)

På mødet nævnte jeg bla. andet at jeg ikke mente at notat pligt var overholdt så der er mere rigtigt i det du skriver end du aner:-)

Jeg har været sygemeldt i godt 5 år og føler ikke at være kommet et skridt videre.
Både min læge/læger og psykologer anbefaler en pension til mig, men dette er jeg ikke interesseret i da jeg meget gerne vil forsøge mig med et flexjob så det er der jeg er i kampen.
Jeg er blevet arbejdsprøvet 3 gange samt div. kurser men kan til stadighed ikke arbejde mere end 15 timer men alligevel tager kommunen ikke en beslutning men går om den varme grød.

Jeg har været langt nede psykisk men er på vej op men kæmper stadig med det der hedder "krisesyndrom" så blot det selv at gøre en indsats i min sag, ja bare det at skrive herinde er store fremskridt:-)

Tak for rådet.
Jeg vil se om ikke koncentrationen idag rækker til at sammensætten en mail:-)

Sommer Hilsner
Pia
Hej Pia

Jeg har opdaget at når jeg maile koster det mig ikke så meget energi og jeg håder at rådet kan hjælpe dig.

Men jeg ville lige notere at jeg altid sender en kopi at sendte mails til mig selv og printer dem ud fordi alting kan "forsvinde" på kommunen og andre offentlige instanser og så sikrer jeg mig altid at have en kopi lige ved hånden med dato og klokkesæt + mail adresse på når en sagsbehandker har dårlig hukommelse.

Mvh
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 23:03   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Når jeg sender til min jobkonsulent så ryger der altid en kopi til min sagsbehandler også ... og jeg skriver altid mig selv på som cc også (har flere mail adresser ) på den måde kan jeg altid dokumenter hvornår den er sendt og til hvem ...

jeg printer det ikke ud det er simpelthen for omstændeligt (er det kun mig de skriver så meget ) men jeg tager jævnligt backup og meeeeeget klog af skade ryger det også jævnligt ind på min eksterne hardddisk og jeg bruger altid min gmail til alle mine mail , for ryger min computer ligger de ved gmail
  Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 23:22   #9
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.

Ja god idé med print osv.
Jeg er først lige startet med "kampen" kan man sige da det har taget mig 5 år at komme ind i "kampen" så jeg vil afgjort printe ud og gemme:-)

MVH Chnevide.
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 23:27   #10
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
ide

hmmmm

måske man skulle lave nogle mini guides til hvordan man tager backup til 1 fil af alle ens mails, kontakter og kalender fra sit mail program, for hvis man mister sit arkiv, det er jo alle uundværlige mails????
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er det pengene værd at annoncerer sig ??? mik16 Spørgsmål ang fleksjob 3 24-05-2012 15:14
værd at vide når du er flexjobber bhsas Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 14 07-04-2011 20:39
speciallægeerklæringen er den guld værd??? anas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 05-12-2009 14:53
Nok værd at følge med i Hejdien Dit og Dat 0 20-06-2008 02:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension