K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2009, 11:38   #1
Falck
På vej til at lære K10
 
Falcks avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 4
Styrke: 0
Falck er ny på vejen
Angry Dårligere stillet end før 2003

Jeg har lige fået FTP pr 1sep og finder nu ud af at jeg er dårligere stillet end enFTPer fra før 2003, hvordan kan det være der ikke er blevet gjort noget ved det???
Falck er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 11:45   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tjaaaaa godt spørgsmål, og tænker du iøvrigt på noget bestemt??

Det kommer også an på hvilken førtidspensionsform fra den gamle ordning du sammenligner med. Min veninde er på den laveste, og ville gerne bytte med min nye til hver en tid, da jeg har mere udbetalt...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 11:54   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Hvad er det lige du mener er bedre på den gamle.
hvis man har lav eller mellem, kan jeg ikke nogen fordel.
udover man sikkert kan få nogle flere tilskud
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 11:54   #4
Falck
På vej til at lære K10
 
Falcks avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 4
Styrke: 0
Falck er ny på vejen
ja du har mere udbetalt, det har jeg også, altså mere end min veninde, men jeg får ikke tilskud til medicin, kan ikke få tilskud til briller, og det mangler jeg rimlig meget, boligstøtten bliver lige 500-600 kr mindre end min veninde, så jeg vil da hellere være på den før 2003, den ville ha stillet mig bedre.

Nu skal jeg selv spare op til briller, og da de har givet mig for meget støtte i 5 måneder da de arb langsomt på de kontorer så de næste 5 måneder skal jeg betale 500 tilbage pr måned , så nye briller det tager da et stykke tid inden jeg får dem.

Sidst redigeret af Falck; 21-12-2009 kl. 11:56.
Falck er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 11:56   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Problemet er vi ikke kan vide om du var endt på lav mellem eller højste.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 12:11   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, ja, der er jo nok nogle forskelle i forhold til ny eller gammel ordning af ftp.

Om der er den store forskel rent økonomisk, tilskudsmæssigt kan være svært at sige men kan da sige så meget at jeg er på den gamle ordning og min mand er på den nye - og så er vi lige gift

Se dét, vil jeg kalde noget af en cocktail og det er da muligt at man som single kan få tilskud til de ting du nævner men for os har det altid betydet at vi kan få na da i tilskud!

Vi kan vist godt blive enige om at ftp -både nye og gamle- ikke er nogen guldgrube ordning(den skulle vel egentlig ret beset dække et reelt arbejdsindtægts tab!) til gengæld ææælsker jeg at jeg have fået retten til mit liv retur uden indblanding fra nogen som helst
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 15:04   #7
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
jo

Jo, det var derfor førtidspensionen blev lavet om. Folk der har undersøgt tingene er kommet til kort over fødselsdatoer og årstal det er ikke ligemeget. "Gamle" førtidspenionister fra 80 erne er betydeligt bedre stillet i form af tilskud, briller , tænder, boligsikring m.m. Og årsmæssigt er der tusindvis af kroner forskel.Som gør en kæmpe forskel i den enkeltes lille liv.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 18:26   #8
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Nej, nej, nej....

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ametyst Se meddelelser
Jo, det var derfor førtidspensionen blev lavet om. Folk der har undersøgt tingene er kommet til kort over fødselsdatoer og årstal det er ikke ligemeget. "Gamle" førtidspenionister fra 80 erne er betydeligt bedre stillet i form af tilskud, briller , tænder, boligsikring m.m. Og årsmæssigt er der tusindvis af kroner forskel.Som gør en kæmpe forskel i den enkeltes lille liv.
....ikke igen, jeg vil tro at en enlig FPer på gammel ordning på højeste FP er lidt bedre stillet en man er på den nye ordning. Men for at kunne få den højeste skal man være 90% uarbejdsdygtig, det vil sige den var/er uendelig svær et få og kun et fåtal er på højeste FP.

alle andre laveste, laveste forhøjet og mellemste, er dårligere stillet, og derfor kan de søge tilskud til tandlæge, briller med mere. Hvis så fremt og i fald de har fået bevilliget en personlig tillægsprocent. Som hvis den er på 100%, vil dække 85% af omkostningerne af de ovenfor nævnte ting. Er du derimod gift, kan du godt glemme alt om at få tilskud til nogetsom helst.
Og da er du meget ringere stillet end på den nye FP.

Der er ved begge ordninger fordele og ulemper, hvis man overhovedet kan sætte ordet fordele i samme sætning som FP.

Som gift på den nye FP, har du 13.000+ om måneden, som gammel FPer på mellemste har du også 13.000+ om måneden, vel og mærke hvis du er enlig, som gift ryger det ned på 10.000+.

Jeg ved at jeg personligt mister omkring 50.000 om året på grund af den gensidige forsørgelsespligt + brøker.

Skriv under på linket nedenfor.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2009, 00:55   #9
Tusnelda
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2007
Indlæg: 33
Styrke: 17
Tusnelda er ny på vejen
Jo, de nye regler er på mange måder dårligere. For - for overhovedet at få tildelt en førtidspension i dag, skal man være komplet uarbejdsdygtig - det ville "i gamle dage" have udløst den højeste pension. De, der i dag efter de gamle regler ville have fået mellemste eller almindelig forhøjet - de får jo intet - højst en visitation til et fleksjob, der ikke findes.

Vi "nye" får kun cirka det halve i boligsikring i forhold til, hvad de "gamle" får i boligydelse, vi kan ikke få nedsat licens, ingen hjælp til medicin m.v.

Til gengæld - Heureka - må vi skam tjene godt 60.000 om året, uden det bliver modregnet i pensionen. Jamen det kan vi jo ikke, for havde vi kunne arbejde så meget, havde vi slet ikke fået pension overhovedet.
Tusnelda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2009, 08:45   #10
Poeten
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
Poeten er ny på vejen
Jeg er på gammel ordning, får mindre end dem på ny ordning og kan IKKE få hjælp til hverken tandlæge, briller eller andet i den dur, da min tillægsprocent er nul. Det er den nemlig når man er gift/samboende. Og min ægtefælle har en indtægt i den meget lave ende vil jeg tilføje.
Jeg er simpelthen så forpisset over at skulle blive ved med at høre, at vi "gamle" FPere kan få i hoved og røv. Det passer ikke!
Poeten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dårligere stillet på ledighedsydelse end kontanthjælp mht. lønindeholdelse? GentleGiant Politik og Samfund 16 10-01-2013 22:34
Fleksjob: dårligere helbred = dårlig løn Webmaster K10 Nyheder 0 28-03-2012 10:10
Dårligere postservice buster Politik og Samfund 4 05-12-2009 14:39
Fleksjobbere får dårligere dækning Webmaster K10 Nyheder 0 09-09-2009 15:50
Hvordan er jeg stillet? mortiltre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 12-12-2006 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension