K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2011, 13:39   #1
ThomasS
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
ThomasS er ny på vejen
Morbus Scheuermann - Revalidering

Har lige et par spørgmål som jeg håber nogen kan hjælpe med.

Jeg har haft en del problemet med ryggen gennem hele livet. Vågnet op om natten med store smerter, fået ondt af at gå en tur og saa videre. Min læge har altid afskrevet det som "overvægtig" Jeg fik saa en tur forleden da jeg skulle samle min søn op fra gulvet (9 måneder) og besluttede mig for at faa det checket ordenligt igennem. Jeg insisterede på en større undersøgelse, og havde skiftet læge lige inden saa jeg fik hvad jeg ville have.

Efter røngen snakkede jeg saa med lægen og han sagde at han sagtens kunne forstaa mine smerter grundet Morbus Scheuermann.

Jeg har saa tænkt lidt på at søge revalidering, men er slet ikke inde i hvordan det hele fungerer, og har heller ikke lyst til at søge om det hvis man ikke kan få det med MS. Folk siger jo at der er saa mange der har MS. Saa man undrer sig =/ Men tror altsaa ikke der er "mange" med store smerter.

Er der nogen som kunne forklare mig saadan hvordan det foregår? Hvad man skal have styr på når man søger og saa videre. I det hele taget processen.
ThomasS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 14:07   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til.....

Kære ThomasS.

Pension, revalidering og flexjob er ikke ydelser borgeren bare kan få bevilget.

Diagnoser er stort set sagen uvedkommende i første omgang.
Det offentlige er kun interesseret i een ting. Din ARBEJDSEVNE!

Arbejdsevnemetoden:
http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf
http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet
http://www.hk.dk/www/servicenavigati...r/job/fleksjob

Alle ansøgninger desangående kører efter en fast plan, som du kan læse i nederste link fra HK. Men en ARBEJDSPRØVNING kommer du under alle omstændigheder ikke udenom.

Da du er ung skal du også stille dig spørgsmålet, hvad kan du gøre ved dine begyndende rygproblemer? Her kan du være 100% sikker på at problemer ikke forsvinder ad sig selv.

Hvor bor du i landet...øst - vest?

Har du ydereliger spørgsmål bliver du her på DIN tråd, fremover.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 14:13   #3
ThomasS
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
ThomasS er ny på vejen
Glemte at skrive at jeg var 34 år, og jeg bor i vanløse (kbh kommune) =P

Mine rygproblemer er desværre ikke begyndende, de har været der mange år. Men de er dog blevet en del værre gennem årende. Jeg har haft en masse ufaglært arbejde, og det har nok bidraget til en værre ryg. Der er meget slæbe arbejde for ufaglærte, det er det der fik mig til at tænke over revalidering. Fordi man muligvis kunne blive skolet til noget ikke så fysisk hårdt.

Jeg vil ikke udenom arbejds prøvning, eller hvad de nu vil have man skal. Men man skal vel have nogle papirer med omkring hvad man fejler?

Errr, hvad mener du med jeg skal blive i den her tråd? =)
ThomasS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 14:17   #4
Nessa12
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Indlæg: 74
Styrke: 14
Nessa12 er ny på vejen
Blive på din tråd betyder at du skriver her og svarer her, så vi på k10 ved hvor vi kan hjælpe dig
Nessa12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 14:22   #5
ThomasS
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
ThomasS er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nessa12 Se meddelelser
Blive på din tråd betyder at du skriver her og svarer her, så vi på k10 ved hvor vi kan hjælpe dig
Skal ske =)
ThomasS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 14:42   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
I princippet gør du følgende.....

Kontakter en sagsbehandler i Københavns kommune og afleverer en skriftlig anmodning om REVALIDERING.

Men da KK ikke overholder lovgivningen omkring at fastsætte en sagsbehandlingsfrist om revalidering kan du ikke vide hvornår du kan modtage en AFGØRELSE.

Men.....mit råd til dig..... tag først en samtale med din læge som er vigtig at have et godt forhold til. Trods denne er en lille brik i dette spil.

Han vil råde dig efter dit sygefravær og graden af problemer.

Da du bor i Vanløse og hvis du har rygproblemer i skrivende stund ville jeg få rådgivning her http://ofeldt.dk/ som kræver en lægehenvisning.

Men hvis du selv vurderer at der kun er revalidering tilbage så søger du som beskrevet.... så igangsætter sagsbehandleren den fremtidige indhentning af oplysninger og sender dig til speciallæger der skal vurderer dig gennem en STATUSRAPPORT.

Er du i job nu?
Hvis ikke, hvilket forsørgelsesgrundlag lever du af? Sygedagpenge, kontanthjælp.
Er du gift?
Er du i fagforening?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 14:45   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ThomasS Se meddelelser
Folk siger jo at der er saa mange der har MS. Saa man undrer sig =/ Men tror altsaa ikke der er "mange" med store smerter.
"Graden" af smerter ved en scheuermann kan hænge sammen med hvor den sidder.

En scheuermann i lænden skulle være mere smertefuld end en scheuermann i bryst-rygdelen.

Jeg har selv ryg-problemer (ikke scheuermann) og har hver eneste gang jeg har været i arb.prøvning mødt "historier"om mennesker med dårlig ryg, som sagtens kan arbejde.

Vores smerter kan ikke måles, så derfor kan der ikke sammenlignes.

Hvis du på et tidspunkt skal i arb.prøvning ell.l. vil jeg kraftigt anbefale dig, at skrive udførlig dagbog, og bruge smerteskala.

Dertil kan du sikkert have gavn af denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 14:45   #8
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Der er også en aldeles udmærket søgefunktion her på siden, øverst til højre , i den grønne bjælke.

Og så kan du starte med at kigge på "Forum kategorier", og få lidt overblik over grupperne af Guldkorn herinde.

Men du starter altså med en seriøs snak med din læge, om dine konkrete skavanker og problemer.
Denæst kan du kontakte dit nærmeste Socialcenter eller Borgerservice, og spørge hvor du skal henvende dig hvis du gerne vil søge Revalidering. Et skridt af gangen. Vejen er lang.

Til gengæld kan du være stensikker på at blive ydmyget, overhørt, misforstået, underkendt, mistænkeliggjort, fornedret og hånet.
Trukket rundt i næsen, sendt forgæves fra Herodes til Pilatus, miste værdier, venner, netværk og måske livspartner i processen.
Chancerne for at blive påduttet irrelevante undersøgelser, aktiviteter og mærkelig medicin er ligeledes meget nærliggende.

LÆS herinde - LÆS!

Og overvej så om ikke, der måske var andre veje, før du melder dig ud af livet som du kender det, og ind i et årelangt mareridt.

Superviseret træning, motion, kostomlægning, terapi?
Er klar over at disse fremmedartede og eksotiske forslag kan skræmme mange, men har dog hørt, at en enkelt eller 3, har haft gavn af disse

( Tag ikke min ironi personligt, vi har bare så mange triste skæbner herinde, så tænk dig RIGTIG godt om, og vær så lige så velkommen som alle andre i nød, til at hente råd og støtte herinde )
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 14:50   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser

Superviseret træning, motion, kostomlægning, terapi?
Er klar over at disse fremmedartede og eksotiske forslag kan skræmme mange, men har dog hørt, at en enkelt eller 3, har haft gavn af disse
Mange har svært ved at tro det, men kosten kan faktisk have en stor indvirkning på ledsmerter (d.v.s. også rygsmerter).

Her skal man kigge på syre-base balancen i kosten.
Hvis man spiser meget syre-dannende øger det sædvanligvis smerterne.

Kaffe, sukker, hvidt brød og kød er nogle af de ting der er syre-dannende.

Skrevet af en, der tydeligt har kunnet mærke virkningen af julens søde sager.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 14:55   #10
ThomasS
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
ThomasS er ny på vejen
Jeg er ikke gift, men har en kæreste og en søn.

Jeg er ikke i arbejde, blev fyret grundet sygdom med ryggen fra det sidste arbejde.

Jeg er på dagpenge, men er ikke medlem af fagforening. Spild af penge når man ikke er i arbejde =)

Mit sidder i lænden. Lægen sagde min lænd var for rund, og at jeg havde kone formede ryg hvivler.

Jeg er dog lidt skæptisk over for det der arbejs prøvning. For som en sagde herinde kommer man nok til at føle at de ikke tror en skid paa en. Jeg piver normalt ikke over smerter, er saa vant til at havde dem at jeg bare arbejder igennem og saa har mega ondt i ryggen, men det blir værre og værre, den gaar nok ikke ret meget længere. Men saadan noget som opvask, mad lavning, støvsugning og generalt positioner hvor man er lidt foroverbøjet er helt af *******s til, det gør ondt lige med det samme. Det samme med at slæbe rundt med min søn, fra bilen og op til første sal, saa gør det rimelig naller. Men smerte er lidt sjovt, for jo flere man har, jo mere lærer man at leve med det.

Men skal dog have snakket med lægen omkring omfanget og saadan hvis jeg beslutter mig for at søge revalidering.

Er der nogen der ved om MS ogsaa gider smerter i ben og baller, eller det er noget andet. For det får jeg ogsaa en gang imellem. (ved godt i ikke er læger, men maaske har en spurg sin læge om det =P)

Sidst redigeret af ThomasS; 03-01-2011 kl. 14:58.
ThomasS er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Morbus Bechterew Dysis Den nyttige viden vi alle har 6 10-09-2017 10:36
Hypermobil - Scheuermann og tennisalbuer Bettina10 Spørgsmål ang fleksjob 29 01-09-2013 19:40
Morbus crohn og lignende nilla Dit og Dat 7 12-11-2010 17:24
Revalidering - Scheuermann- Morbus Chronn Trollmann Alt det andet 7 11-11-2009 17:55
ulykke, scheuermann evt revalidering Iben L Din historie 8 22-08-2009 22:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension