K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2011, 14:52   #1
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hvad er en Neuropsykologisk vurdering??

Jeg har i dag modtaget en mail fra min SB på Jobcentret, jeg undre mig lidt over den da hun for 14 dage siden var overbevist om at jeg "bare" skulle raskmeldes og gå ned i timerantal, for at blive i fleksjob, men så i dage er der lige kommet denne mail....

"I forbindelse med vores møde på Revacenter Nord og den videre behandling af din sag, har jeg drøftet din sag med vores lægekonsulent, der skønner det nødvendigt, at anmode om en neuropsykologisk vurdering til at klarlægge dig nærmere i forhold til din arbejdssituation.

Jeg har derfor bestilt en undersøgelse til dig i dag, når jeg har en tid, så vender jeg tilbage. Der kan gå 1 – 2 uger, før jeg får svar."


Er det meget normalt at det er kommunen der bestiller en tid, dvs. det er jo ikke en uvildig person, vurderer jeg jo så bare, og det synes jeg ikke er optimalt....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 14:55   #2
joa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2009
Lokation: københavn
Alder: 54
Indlæg: 29
Styrke: 15
joa er ny på vejen
jeg ved ikke rigtig noget om det men fandt denne tråd, måske du kan bruge den

http://www.k10.dk/showthread.php?t=9062
joa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 15:04   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har været til to Neuropsykologisk vurderinger
det går meget på dine kognitiv evner

1 den første var min egen læge
2 det var i mens jeg var i arbejdsprøvning, hvor det var anden aktør som bestillet tid

ved ikke om det er normalt, men det er ikke noget du skal frygte
probelemt i din sag mener jeg er de lægefaglige dokumenter
hvis de ikke stemmer overens med hvad du har kunne på reva center
ja så skal du selvfølgelig prøve og dokumentere det yderligere
særligt når du åbenbart er blevet noget dårligere end da du fik tilkendt flex
en kommune er hammer ligeglad med, at man selv siger ens tilstand er blevet dårligere. alt skal kunne dokumenteres igennem lægerne
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 16:19   #4
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Jeg har i dag modtaget en mail fra min SB på Jobcentret, jeg undre mig lidt over den da hun for 14 dage siden var overbevist om at jeg "bare" skulle raskmeldes og gå ned i timerantal, for at blive i fleksjob, men så i dage er der lige kommet denne mail....

"I forbindelse med vores møde på Revacenter Nord og den videre behandling af din sag, har jeg drøftet din sag med vores lægekonsulent, der skønner det nødvendigt, at anmode om en neuropsykologisk vurdering til at klarlægge dig nærmere i forhold til din arbejdssituation.

Jeg har derfor bestilt en undersøgelse til dig i dag, når jeg har en tid, så vender jeg tilbage. Der kan gå 1 – 2 uger, før jeg får svar."


Er det meget normalt at det er kommunen der bestiller en tid, dvs. det er jo ikke en uvildig person, vurderer jeg jo så bare, og det synes jeg ikke er optimalt....
Du skal være glad for at din sag har været forbi lægekonsulent og at du nu skal have foretaget denne undersøgelse

Jeg kan godt forstå din bekymring, og derfor må du også være forberedt. Sørg for at den pågældende neuropsykolog har tilstrækkeligt med baggrundsmateriale på dig, før han møder dig. Forlang at få at vide, hvad kommunen sender til ham på forhånd, og hvis du ikke mener, det er dækkende for dine problemstillinger, må du sætte dig ned og skrive noget selv
Jo bedre forberedt han er på din sag, jo bedre kan han diagnosticere dig, når du kommer
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 16:34   #5
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hej igen, jeg skrev til min SB og spurgte hvorfor denne vurdering fordi hun for 2 uger siden mente jeg skulle raskmeldes og i arbejde igen bare på færre timer.
Jeg har fået dette svar tilbage:

"Det er lægekonsulentens vurdering der er årsag til dette. Det er ham, der vurderer på det lægelige i din sag.

Den går ud på, at finde nærmere ressourcer i forhold til fleksjob, så du ved nærmere i forhold til dette.

Det er som sagt fordi, at jeg påtænker at stoppe dine sygedagpenge, da din tilstand er stationær, at du derfor vil kunne raskmelde dig og stille dig til rådighed for et fleksjob, som du ville være berettiget til. For at sikre denne procedure, har jeg drøftet din sag med lægekonsulenten, der vurderer, at der var behov for yderligere lægeligt for at kunne træffe afgørelse."


Ja den er stationær, det er jeg godt klar over, men den er jo blevet værre, og det vil de ikke anerkende, jeg er altså lidt rådvild lige nu.... er det fordi de mener jeg har psykiske barrierer eller.... jeg er helt pas på hendes: jeg påtænker at stoppe dine sygedagpenge, da din tilstand er stationær,
er jeg tumpet da jeg ikke forstår dette her, ja nu skal I ikke jokke i det, tak Min læge er også helt pas på hvad de vil opnå med denne vurdering/undersøgelse....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 16:49   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja den er stationær, det er jeg godt klar over, men den er jo blevet værre, og det vil de ikke anerkende

Men har du fået ydeligere oplysninger rent lægefagligt i den periode du er gået
sygemeldt. alså været til ydeligere undersøgelser i perioden
du bliver nødt til at se i øjene at det kræver ydeligere dokumentation
på at din tilstand er blevet værre.
det er helt lige meget hvad man selv synes i dette system
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 17:01   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
http://www.munkholm.cc/undersoegelse...rsoegelse.html

en lille oversigt hvad den indeholder
ellers kig på Tassi råd
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 18:28   #8
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Min tanke er, at de vælger at få denne vurdering, da lægekonsulenten kan se, der er noget, der ikke hænger sammen i din sag. Jeg tror, du skal se det som værende til din fordel. Det er en rimeligvis dyr test for kommunen, så de bestiller den bestemt ikke bare for sjov. Min tanke er, at lægekonsulenten måske ikke er enig med din sagsbehandler i, at din tilstand ikke er forværret.

Hvad undersøgelsen helt konkret går ud på er forskelligt fra situation til situation. Neuropsykologernerne har et stort (hemmeligt) udvalg af tests, der kan belyse dine kognitive ressourcer og problematikker. Jeg vil også råde dig til at lytte til Tassis råd om at klæde vedkommende godt på med viden om dig, da det så kan blive en mere nøjagtig testning og vurdering.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 19:49   #9
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hej, jeg har fået flg. svar på hvorfor denne undersøgelse skal laves...

Her er svaret :

Det er fordi, du ved vores samtale ude på revacenter nord oplyste, at din stress nu sad så godt fast i dig, at den nu var kronisk. I forhold til retssikkerhedslovens, så skal nye lægelige oplysninger behandles inden en sag kan lukkes.

Jeg vurderer fortsat, at du skal raskmeldes, men du virkede ikke indstilles på dette, og så drøftede jeg sagen med vores lægekonsulent.

Det er en proces i forhold til denne partshøring at du skal se denne undersøgelse som, og som en middel for dig for at kende dine egne ressourcer/barrierer bedre.

Hvis du ønsker at raskmelde dig i stedet, så annullere jeg undersøgelsen, men indtil videre er den fortsat i udbud.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 20:53   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Neuropsykologisk vurdering
kan netop fastslå om din stress er kronisk eller ej
så havde taget imod denne undersøgelse, også for at se om dine kognitiv evner
også er under niveau
grunden er meget simpel. kommunen vil have noget dokumentation på
du er blevet dårligere end det niveau du er tilkendt flex på
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Uenig med lægekonsulentens vurdering, hvad gør jeg? Egeskov Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 27-05-2012 12:08
Neuropsykologisk Undersøgelse Mulle63 Alt det andet 13 19-09-2011 10:36
kommunens vurdering af hvad man så skal. LUM Alt det andet 1 05-11-2010 01:42
Hvad er en Neuropsykologisk undersøgelse?? Litha Alt det andet 13 03-07-2009 12:28
Hvad er jeres vurdering? Whattodo Spørgsmål ang fleksjob 7 04-11-2008 04:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension