K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2011, 18:39   #121
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Rigtig fin råd du har fået fra MarianneNM.

Du kan gøre det du synes at kan nå at aflevere inden fristen.

Til selve klagen senere kunne du tilføje mere, hvis du kommer i tanke om noget meter.

Kunne godt tænke mig at du skrev til dem, at sygedagpenge fra dem først må stoppe ved frist for partshøring. Det skulle der være en principafgørelse på...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 19:02   #122
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Rigtig fin råd du har fået fra MarianneNM.

Du kan gøre det du synes at kan nå at aflevere inden fristen.

Til selve klagen senere kunne du tilføje mere, hvis du kommer i tanke om noget meter.

Kunne godt tænke mig at du skrev til dem, at sygedagpenge fra dem først må stoppe ved frist for partshøring. Det skulle der være en principafgørelse på...

Jeg tror Sb er vågnet lidt op efter jeg spurgte med partshøring.

I brevet jeg fik idag, står der "Udsættelse af afgørelse om yderligere forlængelse af sygedagpenge", "For at sikre dig partshøringsfrist for ressourceprofilen vil afgørelsen om evt forlængelse af dine sygedagpenge udsættes i 8 dage"

Puha jeg syntes det er uoverskueligt.

Partshøring er det ressourceprofilen??

Skal lige have overblik:

-Nu skriver jeg kommentar ind på selve ressourceprofilen (der er bare ikke så meget plads?, må jeg skrive bagpå, eller i word??)

-Skal jeg så skrive den under? Eller? Skal jeg skrive at sb, skal skrive mine kommentar ind, og så derefter skrive under.?

-Så tager jeg et kopi, og aflevere det andet kopi ,og får en kvittering?
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 21:06   #123
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Partshøring er det ressourceprofilen??

Skal lige have overblik:

-Nu skriver jeg kommentar ind på selve ressourceprofilen (der er bare ikke så meget plads?, må jeg skrive bagpå, eller i word??)

-Skal jeg så skrive den under? Eller? Skal jeg skrive at sb, skal skrive mine kommentar ind, og så derefter skrive under.?

-Så tager jeg et kopi, og aflevere det andet kopi ,og får en kvittering?


Partshøring er det at du bliver hørt i sagen, og dine kommentarer bliver skrevet ind i ressourceprofilen.

Skriv direkte på ressourceprofilen, eller skriv dine tilføjelser/rettelser i word - men husk at skrive hvilke punkter det er kommentar/rettelse til. Hvis du skriver bagpå siderne risikerer du at det bliver overset - og det vil være dumt.
Vi har ikke skrevet under på ressourceprofilen, for rettelserne er jo ikke sat ind. Vi har bare skrevet afsender i følgebrevet (her er vores rettelser til XX´s ressourceprofil....... med venlig hilsen .....)
Og så kopi og kvittering for at have afleveret rettidigt.
Denne metode har virket for os.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 21:19   #124
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Hej e77
Du kan fint skrive i et almindeligt Word dokument og ligge ved.
Du skal ikke skrive under på noget, andet måske dit eget, altså hvad du selv skriver.
Der kan også sagtens ske det, at du kommer i tanke om mere, der burde tilføjes, - så "gå rundt om den i et par dage"
Forstår du hvad jeg mener?

Det du er i gang med lige nu, er kommentarer til ressourceprofilen.

Godt at du fik forlængelse i 8 dage. Alt andet ville også være ulovligt.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 21:32   #125
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
MarianneNM og Sniffe

Takker endnu engang for hjælp og gode råd..

Nu er jeg klar til at gå stille og roligt i gang.
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 22:23   #126
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Når du har skrevet dine kommentarer til rp'en er det meningen, at din sb skal forholde sig til dine kommentarer, d.v.s. at hun skal tage stilling til, om hun giver dig ret i dine kommentarer eller, om hun fastholder sine påstande.

Når hun så har gjort det skal du igen have rp'en til partshøring, og først hvis du nu er tilfreds med den skal du skrive den under.

Hvis du oplever, at din sb vil presse dig til, at skrive den under før du er helt tilfreds med den, og du ikke magter at kæmpe med dem, så kan du gøre det, at du skriver "læst, men ikke godkendt" og så din underskrift.

Heri kan du læse hvordan en ressourceprofil (rp)/arbejdsevnevurderingsjournal skal udarbejdes: http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 22:52   #127
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej e77,

Det er noget bæ at de ikke vil forlænge dine sygedagpenge og afklare dig endeligt. Hvornår stopper dine sygedagpenge har du en dato herpå ?

Mht. partshøring så skal dette jo gerne ske senest 2 uger før stop iht. §7a, du vil kunne læse om dette på forsiden af K10 under sygedagpengestop.

Jeg føler at du bliver taget ved "næsen" i forhold til det jeg har læst i din tråd, men fuldfør nu det du er igang med mht. ressource profilen, så skal vi nok hjælpe dig med at få skrevet en klage over sdp. stop når det når så vidt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 00:53   #128
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal endelig huske at vedlægge dine mange arbejdsprøvninger, som bilag.
Derudover ber du sagsbehandler indsætte div konklusioner, som kan være relevante.

Ressourceprofilen skal foreligge ved enhver afgørelse der har med arbejdsevne at gøre.
1. bla afklaring fra sygedagpengene, forlængelse eller ej. Tilbagevenden til Ordinært arbejde, eller revalidering, eller fleks eller pension.
2. helst afklaring til anden forsørgelse.(dette gælder ikke kontanthjælpen, da denne jo netop forudsætter, tilbagevenden til ordinært arbejde).

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 00:55   #129
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Når du har skrevet dine kommentarer til rp'en er det meningen, at din sb skal forholde sig til dine kommentarer, d.v.s. at hun skal tage stilling til, om hun giver dig ret i dine kommentarer eller, om hun fastholder sine påstande.

Når hun så har gjort det skal du igen have rp'en til partshøring, og først hvis du nu er tilfreds med den skal du skrive den under.

Hvis du oplever, at din sb vil presse dig til, at skrive den under før du er helt tilfreds med den, og du ikke magter at kæmpe med dem, så kan du gøre det, at du skriver "læst, men ikke godkendt" og så din underskrift.

Heri kan du læse hvordan en ressourceprofil (rp)/arbejdsevnevurderingsjournal skal udarbejdes: http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

Tak for råd Vovse
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2011, 00:58   #130
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du skal endelig huske at vedlægge dine mange arbejdsprøvninger, som bilag.
Derudover ber du sagsbehandler indsætte div konklusioner, som kan være relevante.

Ressourceprofilen skal foreligge ved enhver afgørelse der har med arbejdsevne at gøre.
1. bla afklaring fra sygedagpengene, forlængelse eller ej. Tilbagevenden til Ordinært arbejde, eller revalidering, eller fleks eller pension.
2. helst afklaring til anden forsørgelse.(dette gælder ikke kontanthjælpen, da denne jo netop forudsætter, tilbagevenden til ordinært arbejde).

VH POpiae
Åh tak Popiae.
Sidder lige netop med det lige nu, og undrede mig over der kun er 1 udtalelse for arbejdsprøvning i ressourceprofilen.
Vedlægger dem alle og ber Sb, om at skrive dem ind.

Tak tak tak
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej håber i kan hjælpe mig, sygedagpengestop skylla Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 01-03-2012 00:44
§17, håber I kan hjælpe Story Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 80 23-12-2011 22:37
Håber der er nogen der kan hjælpe.. solsikke Alt det andet 9 07-09-2011 10:53
Håber der er nogen der kan hjælpe mig fie123 At søge førtidspension 3 15-08-2011 17:10
Håber nogle kan hjælpe... forviret Spørgsmål ang fleksjob 22 01-09-2009 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension