K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2008, 12:53   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af AnnetteH Se meddelelser
Hej Zuza

Ja jeg fik det godt nok penslet godt og grundig ud at det kun og absolut kun var det der lå i sagen, den dag jeg søgte, som kom med i behandling om ft. pension på det foreliggende grunglag. Alt hvad der evt. kom ind efter den dato jeg søgte ville blive annuleret og da de jo selv havde haft min sag til fagligt sparring og der ikke var fundet grundlag for at søge ft. pension til mig ja så ville jeg jo bare forhale mig sag ved at søge selv, da alt sagsbehandling for et evt. videre forløb ville blive stillet helt i bero fra den dag af jeg satte min underskrift på en ansøgning om ft. pension på det foreliggende grundlag.
Jamen dét er også korrekt AnnetteH! Hvis man selv søger §17, så bruger de KUN dét der ligger i sagen - de henter ikke yderligere informationer fra læge eller andre. Det gør de KUN hvis man søger efter §18 hvor man jo bla underskriver, at de må indhente informationer fra læge ml.

Selvom jeg underskrev pensionsansøgningen d 5 December og fik brev om opfølgende kontaktforløb d 4 Januar, så skete det på baggrund af at jeg stadig er omfattet af kontanthjælpsloven der siger, at jeg skal møde op til disse møder efter §16 og §18 om den aktive beskæftigelsesindsats hver 3 måned. Surt, men påkrævet. Men omvendt, så kom der jo noget positivt ud af det, idet han selv ville søger for at ALT kom med i sagen. Han mente i hvert fald at HAN kunne gøre det hurtigere og bedre end dem der sad med pensionerne - og han har da heller ikke været langsom! Og så mente han også at det ville være godt at han blev min faste kontaktperson, isedet for jeg skulle gennem hele pensionsafsnittet hver gang jeg fik et spørgsmål der krævede besvarelse. Så den kredit skal han sug ha'!
At han så overhoved ikke var briefet på forhånd før han mødte mig, var så bare uheldigt. Men han reagerede hurtigt på det jeg sagde uden tøven, og røg straks ud af ''beskæftigelses rollen'' og over i ''pensions rollen'' og det var bare skønt! Bare jeg ikke møder modstand og modvelje, så er ALT fantastisk
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2008, 12:58   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Helene tager den lige engang her ang ressourceprofil...

De 12 punkter der er beskrevet skal alle udfyldes ...

Måden det foregår på er normalt..

Du mødes med din sagsbehandler og i snakker sammen om de 12 punkter,sagsbehandleren skriver det ind og derefter sendes den hjem til dig til gennemsyn, det har du 14 dage til..

Du kigger på hvad sagsbehandleren har skrevet (det er jo kun hans opfattelse af dig) er der noget du mener han har misset eller tolket forkert så sætter du det ind som en kommentar , derefter sendes det tilbage til kommunen, sagsbehandleren kigger på det du har skrevet og kan sagsbehandleren stå inde for det du har skrevet (altså ting du mener er forsømt eller glemt ) så underskriver i den samme...

Har sagsbehandleren derimod indsigelser i mod det du skriver, ikke syntes det passer eller noget, så skal sagsbehandleren skrive dette og samtidig med han skriver dette skal han skrive hvorfor han ikke er enig med dig ...

Så sætter i jer en sidste gang går profilen igennem og underskriver den... og først der har du en gyldig profil ....

Du må ALDRIG regne med at noget er givet, der er ALDRIG noget på en kommune der er givet

Hvis din ressourceprofil ikke er udfyldt korrekt og efter loven og du får afslag på en ftp så skal du selvfølgelig bruge dette i en anke sag

Håber jeg har forklaret det ordentligt
Jeps, du har forklaret det helt fantastisk
Nu er jeg i hvert fald ikke længere i tvivl om noget som helst vedrørende ressourceprofiler

....bare vent, snart kan jeg begynde at rådgive andre på området
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2008, 13:26   #13
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Hej helenekr.
Dine sidste indlæg fik jo da en hel del til at falde på plads og som jeg læser det så er din sagsbehandler i fuld gang med at samle oplysninger til en § 18 pension (hvis man kan kalde det sådan) Hvor er jeg dog ked af at høre at du har siddet fast i systemet så længe og jeg trækket fluks ordene i mig igen med hensyn til at bide i det sure æble, det har du da vist gjort så rigeligt.
Jeg håber bestemt at du sammen med din sagsbehandler får også ressourceprofilen på plads og efter bedste overbevisning, så bør du vel få svar på den ansøgning senest den 5 marts, som er den dag hvor de 3 mdr. er gået.

Held og lykke her fra.
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 00:18   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af AnnetteH Se meddelelser
Hej helenekr.
Dine sidste indlæg fik jo da en hel del til at falde på plads og som jeg læser det så er din sagsbehandler i fuld gang med at samle oplysninger til en § 18 pension (hvis man kan kalde det sådan) Hvor er jeg dog ked af at høre at du har siddet fast i systemet så længe og jeg trækket fluks ordene i mig igen med hensyn til at bide i det sure æble, det har du da vist gjort så rigeligt.
Jeg håber bestemt at du sammen med din sagsbehandler får også ressourceprofilen på plads og efter bedste overbevisning, så bør du vel få svar på den ansøgning senest den 5 marts, som er den dag hvor de 3 mdr. er gået.

Held og lykke her fra.
Jamen det er da HELT i orden AnnetteH - trådene herinde bliver også spredt! Jeg har nemlig i en anden tråd (under spørgsmål omkring førtidspension) oprettet en tråd der hedder noget i retning af ''jeg har søgt førtidspension, kan i hjælpe mig lidt'' - derinde står mit sagsforløb med mine 20 år i kommunen. Det kunne du jo ikke vide Og jeg tog det heller ikke ilde op eller noget, for det er jo svært at holde sig opdateret på alle fronter og i alle tråde - det var også derfor jeg lige gav dig et kort resumé.
Jeg kan også forstå du røg i blækhuset angående pargraffer - reglerne skulle jo gerne være ens overalt i landet og jeg ville da også selv blive fortørnet/forvirret hvis én fik udstukket ét sæt regler, og en anden noget helt fjerde og man selv følte sig stående med fletningerne i postkassen. Men igen, du har helt ret angående §17....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 03:10   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Her er lige tre tråde omkring ressourceprofil som kunne være interessant for dig at læse

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...essourceprofil

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3342


http://www.k10.dk/showthread.php?t=3095
ressourceprofilen er så vigtigt et redskab at du ikke kan vide nok
  Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 14:49   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Eeeej for HELVEDE DA!!!!

Jeg har lige ringet til sagsbehandleren - ham der lovede at følge min pensionssag til dørs.
Han stopper i dag, det er hans sidste arbejdsdag! Ikke nok med at han ikke selv kunne tage røret da jeg ringede, så fik jeg beskeden af en kontordulle. Nu skulle jeg så få en ny sagsbehandler IGEN IGEN IGEN - den sjette på 3 mdr - som ville ringe senere (mente kontordullen). Jeg er SÅ pissed at jeg sidder her og harmdirre.
Jeg lagde så to beskeder, én til min gamle sagsbehandler om at ringe og fortælle om min psykiater har skrevet tilbage og hvad sidste nyt i pensionssagen er. En anden besked til min nye sagsbehandler om at ringe ang den manglende ressourceprofil (og alt det andet!) - og telefonen er død som en sild! Jeg høre intet. Nada, nul og niks, og sidder og føler mig rigtig edder rasende..
Hvordan i hede hule helvede kan man også tilhøre et jobcenter, JOB-center? når man overhoved ikke er i stand til noget med jobs. Det er da logik at det kun kan gå galt og at sagsbehandlerne kun har dét formål at svinge arbejdspisken så folk kan få spindelvævet væk under armhulerne, de er jo slet ikke gearet til at sidde med pensionssager, og kan da heller ikke engang tilbyde en enkelt FAST og stabil medarbejder (sagsbehandler) så den syge kan få lidt fred i sindet. Næ nej! Las os tilbyde en ny sagsbehandler hver uge så folk kan gå ned med stress og dårlige nerver - så kører det! Og lad os træne dem til at sige,, JEG skal nok følge dig, JEG skal nok være din kontaktperson, JEG er der for dig'' og derefter skal du så løbe - og selvfølgelig heller ikke give besked om dette til klienten.

I GUDER!

Jeg er nu tilbage hvor jeg startede. Jeg har ingen sagsbehandler, ingen der kan fortælle mig noget om min sag, ingen der har nogen ideer om hvad der sker med min sag, ingen der nogensinde har hørt om min sag. Fedt! Jeg er ovenud lykkelig og tilfreds, grrr.....

Tak igen for de ekstra links - jeg vil gå ind og læse dem når mit blodtryk har stabiliseret sig og fråden har fortaget sig fra mundvigene.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 15:53   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
PS

Har man ikke RET til at få en fast og stabil sagsbehandler når man søger førtidspension?
Eller ér det bare mit uheld at jeg nu har haft 6 sagsbehandlere indenfor 3 måneder?

Jeg kan næsten ikke klare mere, det er mit liv de sidder med mellem hænderne, det er min fremtid, noget ekstremt vigtigt (for mig). Det er en krænkelse at jeg skal læses af folk der end ikke kan involvere sig, og jeg er bange for det går ud over min sag - mange kokke fordærver som bekendt maden, føler overhoved ikke der er plan i noget af det!

Jeg har lige ringet til omstillingen IGEN, det eneste hun kunne se på skærmen var, at min sagsbehandler har sendt mig et brev d 14 Januar. Andet kunne hun ikke se. Andet vidste hun ikke. Hun vidste heller ikke hvad næste skridt ville blive, og fordi sagsbehandleren havde sidste arbejdsdag i dag, så kunne hun heller ikke se hvem min sagsbehandler var...ville blive.

Men så må jeg jo ringe igen i morgen, og så håber jeg med min barnetro at når jeg ringer, så ved de alt om alt
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Ingen arbejdsindsats - ingen kontanthjælp! Ninja Politik og Samfund 158 25-04-2010 20:12
Manglende ressourceprofil - ingen reel betydning zuza Nyt om loven 14 22-09-2009 19:00
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension