K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2018, 15:27   #1
Brian Jensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2018
Indlæg: 2
Styrke: 0
Brian Jensen er ny på vejen
Hjælp til tillidsrepræsentant

Hej her på K10.

Jeg har brug for lidt hjælp. Ikke til mig selv men til en kollega.

Jeg er nyvalgt tillidsrepræsentant på mit arbejde. Vi har en flexsjobber der har været i firmaet i 20 år. de sidste 8 år med flexsjob. Han døjer med gigt, har 2 gange haft en blodprop, og senest lige kommet tilbage efter et kraft forløb.

Firmaet vil have ham på den nye flexsordning, det er ikke til diskussion. Enten tager han i mod tilbuddet eller også slutter samarbejdet. Det er altså med kniven for struben.

Grunden til firmaets beslutning, er at den gamle ordning er meget administrativ tung for firmaet. Og meget udgiftstung når han ligger syg.
Har regnet ud, at hvis han fortsætte med de 16 timer om ugen han har i dag, vil hans løn blive den samme, som under den gamle ordning. Dog bliver der noget med hans pension da han kun får indbetalt for de timer han er på arbejde. Altså hvis jeg har forstået det rigtigt.

Han er villig til at sluge den med pensionen, da han ser det som en befrielse ikke længer at skulle jagtes af jobcenteret når han er sygemeldt. Men måske jeg kan forhandle en anden ordning på pensionen, med firmaet.

Vi har haft en fastholdelseskonsulent fra Syddjurs kommune ude og holde et længer foredrag, om den nye ordning. Han virkede oprigtig og ærlig, og meget interesseret i at min kollega fik det bedste tilbud der passede til det helbred han nu engang har.

Min kollega har en jobfunktion, hvor han bidrager fuldt ud på det samme styk antal i timen, som sine kollegaer. Vi er alle glade for ham.

Er der andre ting jeg som tillidsrepræsentant, skal være opmærksom på?
Brian Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension