K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2011, 17:03   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis de ikke kan passe deres handicappede eller syge børn
hvad så
det bliver nemlig institution

en vikar på mit bosted passer en psykisk syg
pris 15000 kr om dagen
fordi der er 24 timer opsyn

så er 27000 inden skat, noget billigere om måneden
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2011, 17:05   #12
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Det skal da også lige med at udgiften til TA-forældre er - mere end - udgiftneutral... -mange af forældrene spare jo kommunen(læs: os) for mange, mange tusinde kroner hver måned... -i min verden skal disse familier(og deres ægteskab) have al mulig støtte til den svære opgave de påtager sig

Meeen, derfor er det selvfølgelig i den grad også forkasteligt, at der skæres ned på de sygemeldte


Ooog, hvad er det man siger; -når truget er tom............


.
Hvad tror du en tvangsauktion, forværrede af eksisterende lidelser så en, der måske kunne være kommet helt eller delvis på arb.markedet igen, men som istedet ender på ftp, udgifter til at hjælpe de børn der reagere i skolen på forældrenes problemer osv osv osv koster? Og ja du har ret....i forhold til fx en døgninstitution så er 27.500 da ikke meget, men lur mig om et barn der er så dårligt at forældrene kan få ta ikke også har div hjælpere ansat der aflønnes af kommunerne osv. Så udgiftneutral fordi forældrene får ta er vist ønsketænkning.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2011, 17:14   #13
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Håber

Prøv at læse den næst nederste linie i mit tidligere indlæg... ??????????

Og jeg mener stadig, at vi IKKE skal overfalde andre grupper der blot får nogle af deres udgifter dækket... -og især IKKE når de udføre et arbejde for os alle


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2011, 18:11   #14
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hej Håber

Prøv at læse den næst nederste linie i mit tidligere indlæg... ??????????

Og jeg mener stadig, at vi IKKE skal overfalde andre grupper der blot får nogle af deres udgifter dækket... -og især IKKE når de udføre et arbejde for os alle


.
Jeg har læst den nederste linie, men valgte ikke at kommentere på den, da jeg synes den i den grad viste, at du netop IKKE har læst hvad jeg skriver - flere gange endda! At jeg IKKE langer ud efter TA og den mulighed, men at jeg tværtimod synes det er FEDT at muligheden er der og at grænsen bliver sat op!!!

MEN det ændrer ikke på, at jeg ikke synes din argumentation for forhøjelsen er iorden og at jeg ikke synes, at det er ok at nogen grupper får lov til at passe sig selv, uagtet de konsekvenser det har for hele deres familie, mens andre ligefrem bliver sat op i muligheden for tilskud med den politiske begrundelse, at "at familierne kan få deres tilværelse til at hænge bedre sammen".

Jeg har som sagt (bare for lige at slå det fast) ikke noget problem med, at forældre kan få TA - det er IKKE forældre til handicappede børn og som får TA jeg langer ud efter!!!! Men jeg har i høj grad et problem med den politiske begrundelse herfor samt at andre grupper ikke på samme måde får muligheden for at få deres tilværelse til at hænge sammen, når de rammes af sygdom.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2011, 18:36   #15
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
når truget er tomt......
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2011, 19:46   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror nok jeg er enig - der er noget forskelsbehandling. Nogle familier kan få en løftende hånd, og andre kan ikke, hvilket ikke er fair. Og slet ikke når sygdommene kan være nøjagtigt de samme (og det kun er alderen mellem barn og voksen) der er skillelinjen.

Voksne handicappede er jo også nogens børn!??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2011, 20:00   #17
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kan kun syntes det er godt og rimeligt, at forælder får penge for, at passe deres børn.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2011, 22:22   #18
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Det er heller ikke det der er pointen. Men de fik penge i forvejene - det gør de langtidssyge IKKE. Og der er stadig IKKE udsigt til nogen ændring der.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 02:31   #19
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Jeg har læst den nederste linie, men valgte ikke at kommentere på den, da jeg synes den i den grad viste, at du netop IKKE har læst hvad jeg skriver - flere gange endda! At jeg IKKE langer ud efter TA og den mulighed, men at jeg tværtimod synes det er FEDT at muligheden er der og at grænsen bliver sat op!!!

MEN det ændrer ikke på, at jeg ikke synes din argumentation for forhøjelsen er iorden og at jeg ikke synes, at det er ok at nogen grupper får lov til at passe sig selv, uagtet de konsekvenser det har for hele deres familie, mens andre ligefrem bliver sat op i muligheden for tilskud med den politiske begrundelse, at "at familierne kan få deres tilværelse til at hænge bedre sammen".

Jeg har som sagt (bare for lige at slå det fast) ikke noget problem med, at forældre kan få TA - det er IKKE forældre til handicappede børn og som får TA jeg langer ud efter!!!! Men jeg har i høj grad et problem med den politiske begrundelse herfor samt at andre grupper ikke på samme måde får muligheden for at få deres tilværelse til at hænge sammen, når de rammes af sygdom.
JEG SKRIVER DEN NÆST NEDERSTE LINIE:

HER ER DEN(igen): Meeen, derfor er det selvfølgelig i den grad også forkasteligt, at der skæres ned på de sygemeldte


Ps. Skal vi ikke bruge energien og vores få kræfter, på at kæmpe vores egen sag ???


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 11:26   #20
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Jeg har tidligere fået TA, efter den gamle høje sats. Men er siden blevet frataget den, efter børnepsyk. kom ind i sagen.

Jeg syntes også det er et problem, at det er så svært at få TA. Hvis der f.eks ikke er en diagnose er det meget svært og man få ikke nogen hjælp til en udredning af et sygt barn. Efter reglerne skal man ikke have en diagnose, men kommunen siger, hvis der ikke er en diagnose, at lidelsen så måske ikke er varrig og så er der nul TA.

Men at samligne sygedagpenge med TA er nok lidt som at samligne æbler med bananer. Når det så er sagt, kan jeg også undre mig over uretfærdigheden i at folk med et anderkendt sygt barn kan få god hjælp, hvor syge voksne ofte kan tvinges ud i ingen indtægt. Men det er nok også fordi jeg syntes at varrighedsbegrænsning af sygedagpenge er noget af det mest uretfærdige i vores "vældfærdssamfund".
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forstår det bare ikke! Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 32 10-01-2012 21:17
Sagsbehandleren forstår ikke! Tina1983 At søge førtidspension 29 29-06-2010 08:48
Hjælp Kan ikke forstår det ?? dobar Spørgsmål ang fleksjob 26 10-04-2010 20:25
der er noget jeg ikke forstår Huldra Dit og Dat 4 04-03-2009 13:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension