K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2010, 17:15   #1
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Resourceprofil/arbejdsevnevurderingsjournal

Hej Igen.
Har også problemer med udfyldning af ovenstående. Sagsbehandler sagde at jeg selv skulle komme med rettelser til min 7år gamle Rp. , da det ifølge hende jo var meget personlige oplysninger. Jeg synes det er svært, også selv om jeg har læst om den herinde. Jeg havde ellers forstået at det er sagsbehandleren der skal lave den,eller i samarbejde, skal skal ikke? Puh er helt nede og jeg skal være klar med det til imorgen.Det meste fra den gamle er ikke relevant mere og så er der fejlfortolkniger og usande kommentarer. Intet bliver slettet siger hun , kun updatet. Det har jeg det også skidt med.
Så mit spørgsmål er hvem skal lave resourceprofil/arbejdsevnevurderingsjournal ? , og hvad er forskellen?
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 17:28   #2
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Altså Jeg fik min tilsendt og kunne så gå igang... Ja naiv var jeg dengang.
Derefter skriver hun.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 17:58   #3
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Min sagsbehandler lavede min uden hjælp fra mig. Jeg skulle kunne rette og godkende. Og der ligger kun relevante oplysninger for nu og ikke fra før jeg blev udredt hvor det bare hed sig at jeg var deprimeret. Kender dog ikke reglerne om det er sådan man gør normalt
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 19:08   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
For mig lyder det som "partshøring", du er ude i. Din ressourceprofil er jo allerede lavet. Så den behøver ikke ske i samarbejde igen. Det er godt nok længe siden sidst, men hvis du mener, der er rettelser, der skal til, så bør du skrive det på skrift til dem - også skrive kommentarer til det, du mener lyder forkert.

Det ses, at de ikke bliver rettet, men de bliver henvist til det, hvad der er rigtigt. Det skal de. Så der er bare om at komme i gang med at kigge den igennem.

Det er vigtigt, at dine nye informationer bliver "tilføjet" (selvom det ikke bliver direkte skrevet i den ressourceprofil), så er det noget, som de skal have med i din videres sagsforløb - og med i en fremtidig endelig afgørelse (førtidspension, sygedagpengeophør eller hvor du står henne i din nuværende situation).
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 20:06   #5
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Der er bare det at det der står/blev skrevet slet ikke er mig idag, kan ikke genkende det de har skrevet.Og noget af det er forkert, jeg har ikke læst/hørt /godkendt den før nu .Det eneste der opdateret er de indhentede oplysninger fra psykolog og læge(sidste 1 1/2 år). Så jeg skal tilføje i 13 af de punkter der er, og det er en mega opgave for mig og uoverskuelig, derfor søgte jeg hjælp herinde. Vil bare gerne vide hvordan andre har lavet deres ,og hvad lovgivningen siger. Læste altså et sted at det er sagsbehandlers opgave.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 01:05   #6
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Archibald.

Det ser ud som om du har 2 tråde herinde samtidig, godt nok på 2 forks. spørgsmål, men det er nemmere at få et indblik i din sag og give råd, hvis du holder fast i en tråd, selv om du har forks. spørgsmål.

Ang. din RP skal den opdateres, når den er 7 år gammel, og ikke kun med nye lægeoplysninger :
Citat:
Trin 7: Opfølgning Sammen med borgeren skal sagsbehandleren gennem hele sagsforløbet opdatere borgerens
ressourceprofil. Det betyder, at sagsbehandleren løbende sørger for, at alle oplysninger og vurderinger, der er relevante i forhold til udvikling
af borgerens arbejdsevne, skrives ind i borgerens ressourceprofil.
Som hovedregel vil det være oplysninger, der beskriver ændringer i borgerens ressourcer og barrierer, der skal dokumenteres i ressource-
Kilde fra nyttige links: http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

læs evt. fra side 62, der er mit citat fra.

RP skal laves i et samarbejde mel. dig og SB, nogle steder sender de en ud til en ekstern, hvilket kan være ok, men kun hvis det angår delene omkr. dine resourcer og barrier, ikke konklussion her har SB ordet, og du kan siden bede om få indføjet noget.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 01:50   #7
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Jeg fik min til partshøring på nogenlunde samme vilkår som du. Jeg lavede det jeg kunne... skrev resten meget kort, og gjorde opmærksom på at jeg havde brug for hjælp fra sagsbehandleren til at få det up to date.. jeg fik et møde og sagsbehandleren gjorde arbejdet færdigt ud fra det jeg havde skrevet og senere sagt. Fik det tilsendet og havde ikke mere at tilføje... det var der intet problem i, og føler mig godt hjulpet til det jeg ikke selv magtede... men frustrationen forud for at jeg fik sagt at jeg ikke magtede opgaven var stor
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 12:36   #8
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Har efterlyst sagsbehandler initialer til den arbejdsevnejournal der er blevet lavet. Og jeg mener lavet af sagsbehandler ,uden patshøring.
Bla skriver hun at min flytning i 2002,var pga min mors død, hun døde altså i 1975.
Kan mit lave selvværd være omkring at passe mine børn forsvarligt!. Med sådan en tvivl burde det vel undersøges . Og jeg har passet og plejet mine 4 børn efter "bogen".
Har erfaring med misbrugere i egen familie og andre.. Min bror var misbruger pga skilsmisse og adskillelse fra datter, kender ingen andre. Hvor har jeg erfaring fra?.
Frivillig spejderleder. Mine 2 yngste gik til spejder og jeg hjalp til på lige fod med andre forældre. Har aldrig været på kursus eller lign, så SPEJDERLEDER er lettere overdrevet, eller hva?
Udtalelse fra Kirkens Korshærs Varmestue. Se denne.. I min aktindsigt var denne ikke med, efterlyste den. Og fik svaret det har ikke været muligt at finde notater vedr. din periode ved Kirkens korshær. Det forstår jeg godt for der har aldrig eksisteret en sådan udtalelse, men hvorfor skal den så være med i arbejdsevnejournalen?
Og som de siger intet kan slettes, kun tilføjes nye oplysninger.
Er blevet indkaldt til samtale, hos min nye sagsbehandler ,til udfyldelse af resourceprofil, har igen fået tilsendt den som sagsbehandler har lavet for 7 år siden. Stadig ingen initialer.
Jeg kan/vil ikke lægge underskrift til den da den jo er fyldt med fejl og at jeg først fik kendskab til den sidste år.
Meget af dette indlæg er gentagelser, men det er skrevet for bedre forståelse.
Så jeg har brug for nogle gode råd.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 18:57   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du skal kommenter på den, d.v.s. du skal skrive dine kommentarer der hvor du ikke er enig i sb's påstande.
Derpå skal sb kommentere på dine kommentarer.

Og først når du er helt tilfreds med rp'øen (arbejdsevnevurderingsjournal = ressourceprofil = rp ) skriver du den under.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 19:34   #10
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Jamen de påstår jo at der ikke kan slettes noget, så hvordan kan jeg opnå en rp der er oprigtig / ærlig?
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsevnevurderingsjournal/ressourceprofil Lenep Spørgsmål ang fleksjob 9 31-01-2013 18:48
Ressourseprofil/Arbejdsevnevurderingsjournal asti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-05-2012 18:33
hjaelp arbejdsevnevurderingsjournal SlucajX Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-02-2012 13:58
Er ressourceprofil og arbejdsevnevurderingsjournal det samme???? Zastrow Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-09-2010 11:33
Resourceprofil lena Politik og Samfund 19 29-10-2007 21:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension