K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2011, 06:23   #1
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
jobcenters holdning..

Hej, jeg er arb,løs på 2 år (med en sygeperiode på 8 mån) jeg synes det er uoverskueligt med de meldinger der kommer fra jobcenter, velvidende at min sagsbehandler ved jeg ikke befinder mig godt fysisk/psykisk alligevel skriver han i min sag at jeg er:

Citat...
(Har beskæftigelsespotentiale og er ressourcestærkt, men også er aktivt jobsøgende - bredt jf. § 62 stk. 1 i arbejdsløshedsforsikringsloven. Er venlig, imødekommende og dynamisk. Har empati og d.d. erkendt, at arbejdsmarkedet fortsat er i svære tider og behov for inputs/supports til at se/finde nye indgangsvinkler til arbejdsmarkedet er aktuelt. For at sikre borgeren den nødvendige hjælp og andre beskæftigelsesfremmende foranstaltninger har Jobcenter d.d. evalueret sagen og bevilget fire ugers Jobsøgningskursus med retsvirkning d. 00.00.00 kl. 09:00 på adresse: Ducas ApS, Park Allé 290. 2605 Brøndby jf. § 84, stk. 2 i Beskæftigelsesloven. Mødepligt er borgeren d.d. informeret. Målsætning: kvalitetssikre den korteste vej til et bæredygtigt livsgrundlag. Der fokuseret først og fremmest på ordinært job, men sideløbende arbejdes der med at finde relevant virksomhedspraktik/løntilskud, som kan være en god indgangsvinkel til arbejdsmarkedet. Hvis du er forhindret i at møde/deltage, skal straks ringe til kursuskoordinator, Maria Bristorm tlf. 43425425 og meddele sagligt grund. Der udbetales dagpenge fra A-kassen i perioden jf. § 38, stk 1 i Beskæftigelsesloven HUSK! du modtager hjælpen alene pga. ledighed og skal gøre cv'et tilgængeligt, løbende ajourføre beskæftigelsesrelevante oplysninger og bekræfte dine rådighedspligter på jobnet.dk på mindst hver 7.dag jf. § 11, stk. 2 i Beskæftigelsesloven.)
Citat slut:

Når jeg så kommer ind på det økonomiske (især transport til et evt, arktiverings job) går han laangt udenom og det psykiske (der er ting hvor jeg mangler overblikket, føler et enormt pres og går i "sort" kan ikke overskure de krav jeg nu engang skal overholde) ja, så er samtalen vist ved at være slut, jeg går derfra med et endnu større pres end da jeg kom???

Nogen der ved om man kan skifte sagsbehandler, jeg føler overhoved ikke jeg bliver hørt.
M.V.H
Wasaki.
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 07:10   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Wasaki

Velkommen til k10

Jo, du kan godt skifte sagsbehandler.

Læs Arbejdsevnemetodebogen, du finder den her :
http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

Citat:
Oprindeligt indsendt af Wasaki Se meddelelser
Der udbetales dagpenge fra A-kassen i perioden jf. § 38, stk 1 i Beskæftigelsesloven HUSK! du modtager hjælpen alene pga. ledighed
Wasaki.
Jamen er du da ikke stadig syg(-emeldt) ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 07:29   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det lyder altså ikke rigtigt det der.

Er du blevet sygemeldt hos din læge??
Er du i behandling?
Hvis ja hvilken?

Jeg gætter på at jobcenter ikke har indhentet oplysninger hos din læge, hvilket er grunden til at de fastholder dig i vurderingen fuldkommen rask.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 07:46   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har lige været i arbejdsprøvning,og konsulenten kom med et nyt spørge skema de skal til at bruge og der var ikke plads til sygdom og skavanker,det var mit indtryk.Og man kunne sige jeg tager enativrig og tog ansvar,udelukkende fordi jeg hurtig skiftede arbejdsopgaver og ikke kunne stå så længe af gangen, med nogle af de arbejds opgaver der var.
at jeg ikke havde overskud til andet i arbejdsprøvningen,kunkluder de at jeg havde godt af fram over at have noget linde frivilligt arbejde,for at få et netværk

Tror bare du har været ude for det samme skema,se og dreje det hele så det ikke kan kendes igen.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 30-05-2011 kl. 08:08.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 09:14   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej herinde.

Disse skemaer og fokus på det positive passer jo fint med min tråd:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=18087 #10

Det er altså ikke nemt, og desværre helt umuligt eft. min mening, når man ikke kan genkende sig selv i en sag.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 12:43   #6
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
jeg er sygemeldt p.t men det er p.g.a stress og panikangst som kommer når jeg ikke kan overskure de meldninger der kommer fra jobcenter og især fra ducas (kursuscenter som jobcenter har sendt mig ud i) de siger at de vil lukke "kassen" i hvis jeg ikke tager et aktiveringsjob hvor jeg ikke får løn, men skal betale for transport selv, penge jeg ikke har

Ps, de 8 mån jeg har været langtids syg var p.g.a en "knust" skulder hvor der er over 5% nedsat funktion, hvilken gør at mit gamle fag nok ikke kommer på tale...
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 13:16   #7
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen Wasaki.

Du kan skrive brev til Jobcentret, hvor du beder om skift af SB pga. stadige kommunikationsvanskeligheder, hvilket man må sige der er, når du ikke kan genkende dig selv og ikke føler du komme til ord, enddog bliver taget alvorligt. Men du kan ikke kræve det, så det handler om velvillighed fra Jobcenter side. Du skal selvfølgelig ikke stile brevet til din nuværende SB, men til teamleder, som du kan få oplyst navn på ved at ringe til jobcenter. Aflevere gerne brevet m. kopi personligt påstemplet modtagelsesdato samt kvitering m. navn, således at du har dokumentation på at have afl. dette brev m. dato.

Du skriver bl.a. flg.:
Citat:
(Har beskæftigelsespotentiale og er ressourcestærkt, men også er aktivt jobsøgende - bredt jf. § 62 stk. 1 i arbejdsløshedsforsikringsloven.
Dette læser jeg som rene påstande, idet de står som konklusioner, men ikke hvordan SB er nået frem til denne konklusion, sidste omkr. aktivt jobsøgende er konklusionnen: henvisning til en lovparagraf!!! Hvis dette skulle underbygges ville det vel være, hvor mange job man har søgt ect. og ikke sådan en gang nonsen m. en paragraf.

Har stor medfølelse med dig pga. din sitaution. Og synes hele teksten lyser at en SB, der ikke kan have mange evner i journalføring.

Mange hilsner

Gunvor

Ps. har du bedt om aktindsigt? Ellers kan du finde én lige til at kopiere øverst under Nyttige link, og så samme procedure med den som beskrevet ovenfor m. andet brev. Sørg hele tiden for dokumentation, idet det kan lyde som om din sag har brug for dette samt SB føler sig pustet lidt i nakken.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 30-05-2011 kl. 13:18. Årsag: PS
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 15:14   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg savner stadig at vide om du er i behandling.

Jeg spørger fordi det har betydning for om jobcenteret kan gå ind og vurdere at du slet ikke er syg (nok)

Men ellers gør du bare som med alm arbejdsprøvning, møder op hver dag, er der det du kan, og sygemelder dig så for resten af dagen, du skal naturligvis have din læge med, så denne bliver kontaktet hver gang du ligger dig syg.
Ud over at modtage en hver form for tænkelig behandling (som du naturligvis skal have fri til at deltage i) er den ene sygemelding efter den anden eneste måde hvor på du kan bevise at du er syg.

MEN det der behandling er altså en ret vigtig del af det, så hvis du ikke allerede går hos en psykiater skal du bede din læge om en henvisning til en (det er gratis, mens psykolog koster) uden vil sin kommune kunne gå ind og kalde sine sygemeldinger for pjæk og manglende samarbejdsvilje, hvilket er temmelig negativt at have til at stå i ens sag.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 06:36   #9
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej igen Wasaki.

Du kan skrive brev til Jobcentret, hvor du beder om skift af SB pga. stadige kommunikationsvanskeligheder, hvilket man må sige der er, når du ikke kan genkende dig selv og ikke føler du komme til ord, enddog bliver taget alvorligt. Men du kan ikke kræve det, så det handler om velvillighed fra Jobcenter side. Du skal selvfølgelig ikke stile brevet til din nuværende SB, men til teamleder, som du kan få oplyst navn på ved at ringe til jobcenter. Aflevere gerne brevet m. kopi personligt påstemplet modtagelsesdato samt kvitering m. navn, således at du har dokumentation på at have afl. dette brev m. dato.

Du skriver bl.a. flg.:

Dette læser jeg som rene påstande, idet de står som konklusioner, men ikke hvordan SB er nået frem til denne konklusion, sidste omkr. aktivt jobsøgende er konklusionnen: henvisning til en lovparagraf!!! Hvis dette skulle underbygges ville det vel være, hvor mange job man har søgt ect. og ikke sådan en gang nonsen m. en paragraf.

Har stor medfølelse med dig pga. din sitaution. Og synes hele teksten lyser at en SB, der ikke kan have mange evner i journalføring.

Mange hilsner

Gunvor

Ps. har du bedt om aktindsigt? Ellers kan du finde én lige til at kopiere øverst under Nyttige link, og så samme procedure med den som beskrevet ovenfor m. andet brev. Sørg hele tiden for dokumentation, idet det kan lyde som om din sag har brug for dette samt SB føler sig pustet lidt i nakken.
Takker fro dine svar...
Ja, aktindsigt har jeg fået og der er den text med som jeg har lagt ind og det er bare et kopi fra jobcenters info side om møder o.s.v slet ikke hvad vi talte om, han har altså ikke gidet skrive noget om det vi har talt om sidste gang, hvor jeg var rigtig skidt tilpas, det er for dårligt, og ikke nok med at mine sagsakter som landet i postkassen var åbent, og jeg mener åben, så jeg spurgte pænt om jeg kunne hente et kopi, men de skulle først ha lov af min sagsbehandler og jeg har ikke hørt noget siden (det er ca 10 dage siden)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 07:02   #10
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Jeg savner stadig at vide om du er i behandling.

Jeg spørger fordi det har betydning for om jobcenteret kan gå ind og vurdere at du slet ikke er syg (nok)

Men ellers gør du bare som med alm arbejdsprøvning, møder op hver dag, er der det du kan, og sygemelder dig så for resten af dagen, du skal naturligvis have din læge med, så denne bliver kontaktet hver gang du ligger dig syg.
Ud over at modtage en hver form for tænkelig behandling (som du naturligvis skal have fri til at deltage i) er den ene sygemelding efter den anden eneste måde hvor på du kan bevise at du er syg.

MEN det der behandling er altså en ret vigtig del af det, så hvis du ikke allerede går hos en psykiater skal du bede din læge om en henvisning til en (det er gratis, mens psykolog koster) uden vil sin kommune kunne gå ind og kalde sine sygemeldinger for pjæk og manglende samarbejdsvilje, hvilket er temmelig negativt at have til at stå i ens sag.
Nej, jeg er ikke i behandling, jeg gik i noget der hedder kropdanmark som jobcenter har kontakt til det gik fint de 6 uger jeg var der, men så er der ikke tilgang til det mere, mener de fleste får 4 til 6 uger der...jeg har desværre ikke råd til at gå i et fitnesscenter hvor jeg var til genoptræning med rigtige gode resultater, det hele gik mig psykisk på og fik en henvisning fra min læge, og jeg nået da osse at få 3 behandlinger så var der ikke råd til det mere, jeg henvendte til komunen og udfyldte papirer om enkelydelse men der var ikke noget at gøre, min psykiater var af den mening at jeg ikke var færdig behandlet, men her er der åbenbart ikke noget at gøre.

Jobcenter er informeret om dette, men det er ikke noget de vil høre, de vender hele tiden tilbage til arktiverings job (ulønnet) hvor jeg skal betale transport selv, de penge har jeg bare ikke....men igen de kan ikke "høre" det
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobcenters håndtering pension på foreliggende grundlag TKDK Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 05-05-2013 11:03
Holdning til selvvalgt psykose. adbib Politik og Samfund 10 02-01-2011 01:56
sf´s holdning til ftp´ere tije Politik og Samfund 21 27-05-2010 23:35
Jobcenters guide om lægesamarbejde sane Et godt link! 0 21-04-2010 21:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension