K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2011, 18:42   #1
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Kopi af lægekons. udtalelse

Jeg har idag fået at vide af min SB at jeg ikke kan få en kopi eller se lægekonsulentens udtalelse, da det er et arbejdspapir ti internt brug. Er det rigtigt? Synes jeg har læst flere, der har set deres???
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 18:54   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Chas

Du kan finde det her i vores allesammens BIBEL : http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

Se side 137 :
Retten til aktindsigt omfatter ikke interne notater om sagsbehandlingen,
f.eks. sagsbehandlerens indstilling til pensionsnævnet.
Tilsvarende gælder for indstillinger fra en lægekonsulent ansat i forvaltningen.
Men der kan gives aktindsigt efter princippet om meroffentlighed,
hvis forvaltningen ønsker det, og det vil være fornuftigt at gøre det jf. RTL § 4.
Indeholder interne arbejdsdokumenter faktiske oplysninger om sagen,
som alene står i det interne dokument,
er det dog omfattet af retten til aktindsigt.
F.eks. kan en lægekonsulent have ringet til et hospital,
hvor en ansøger har været indlagt, og der fået oplysninger,
som ikke allerede fremgår af sagen.
Sådanne oplysninger vil i øvrigt være omfattet af kommunens
pligt til partshøring.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 12:13   #3
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Chas Se meddelelser
Jeg har idag fået at vide af min SB at jeg ikke kan få en kopi eller se lægekonsulentens udtalelse, da det er et arbejdspapir ti internt brug. Er det rigtigt? Synes jeg har læst flere, der har set deres???
Du har da helt klart ret til aktindsigt, også når det gælder lægekonsulentens udtalelse.

Lægekonsulentens udtalelse er ikke bare til internt brug, da hans medvirken kan betyde alt vedrørende, om du får eller mister retten til en social ydelse.

Kommunen skal dokumentere på hvilket grundlag en afgørelse er truffet!


Citat:
Her er mit lægekonsulenteksempel på hvad der kan ske når en kommune udfører magtmisbrug!

Jeg vidste ikke fra starten, at lægekosulenter er "ansvarsfrie", og tabte ved domstolene.

I dag ved jeg, at både lægen og kommunen skulle have været anklaget som INHABILE ved domstolene. Det er den eneste måde, at vinde bare lidt retfærdighed på!

http://www.benny-g.dk/laegekonsulent.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 12:59   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Benny!
Har lige skimmet alt det igennem du linkede til.
Hvad endte det med?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 13:36   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Udtalelser fra lægekonsulenten er kun til internt brug.
Derfor er de ikke normalt med i aktindsigt.

Man kan dog få mulighed for at se lægekonsulentens udtalelse, hvis sagen ligger i nævnet.
Her kan man ved aktindsigt få lov at se den, hvis kommunen har indsendt dem til nævnet.

Man skal huske, at lægekonsulenten kun er administrativ ansat og er ikke med til at træffe
afgørelser. Det er sagsbehandleren som laver og skriver afgørelsen. Det er sagsbehandleren som
altid træffer afgørelsen på kommunens vegne.

Så hvis man skulle være utilfreds med hvad der står i et afslag vedrørende diagnose og lignende,
så er det noget, man kan klage over i afgørelsen. Ikke til lægekonsulenten, da denne kun internt hjælper sagsbehandleren med at forstå de lægelige oplysninger. Sagsbehandleren har så her selv ansvar at vurdere, om de oplysninger lægekonsulenten kommer med, kan bruges eller ej.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 14:01   #6
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Hvis sagsmishandleren har brugt så meget som et komma af lægekonsulentens udtalelse i din journal eller ressourceprofil, er den ikke mere undtaget aktindsigt.
Da det så ikke mere kun har været til internt brug.!

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 14:48   #7
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg fik uden problemer sendt en kopi af udtalelsen fra lægekonsulenten + den også ligger i min ressourceprofil. Og som jsn skriver, så kan du i hvert fald få den på den måde, hvis der er skrevet noget fra lægekonsulenten ind i din ressourceprofil.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 15:35   #8
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Min sagsbehandler ringede og nævnte hovedpunkterne i udtalelsen fra lægekonsulenten og spurgte om jeg ville have en kopi. Det ville jeg gerne, så den mailede hun med det samme.

Du skulle nævne mit og Gizmos eksempel, om hvordan det kan gøres.

Jeg er fra Roskilde kommune.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 15:38   #9
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Glemte helt at skrive at jeg har fået en kopi af lægekonsulentens udtalelser, hver gang og uden nogen problemer.!


Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 15:40   #10
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Udtalelser fra lægekonsulenten er kun til internt brug.
Derfor er de ikke normalt med i aktindsigt.

Man kan dog få mulighed for at se lægekonsulentens udtalelse, hvis sagen ligger i nævnet.
Her kan man ved aktindsigt få lov at se den, hvis kommunen har indsendt dem til nævnet.

Man skal huske, at lægekonsulenten kun er administrativ ansat og er ikke med til at træffe
afgørelser. Det er sagsbehandleren som laver og skriver afgørelsen. Det er sagsbehandleren som
altid træffer afgørelsen på kommunens vegne.

Så hvis man skulle være utilfreds med hvad der står i et afslag vedrørende diagnose og lignende,
så er det noget, man kan klage over i afgørelsen. Ikke til lægekonsulenten, da denne kun internt hjælper sagsbehandleren med at forstå de lægelige oplysninger. Sagsbehandleren har så her selv ansvar at vurdere, om de oplysninger lægekonsulenten kommer med, kan bruges eller ej.
Nu er det jo desværre ofte, at lægekonsulent ikke helt overholder retningslinjerne, og både diagnosticerer, behandler og anbefaler - men i mit tilfælde fik jeg den faktisk til gennemlæsning fra lægekonsulents side med mulighed for indsigelser omkring faktuelle fejl inden den røg videre i systemet.
Dette var før jeg vidste at lægekonsulent kun skulle 'oversætte' så mine indsigelser går på de nye diagnoser og behandlingsforslag der kommer fra lægekonsulent. Tror derfor det er lidt vigtigt at få fat i den, hvis det er muligt.
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal arbejdsprøvningsstedet have en kopi af ressourceprofilen? sane Alt det andet 3 04-11-2009 20:31
Blevet nægtet kopi af min lægejournal. forvired Dit og Dat 14 19-08-2009 23:57
kopi af min sag muntha Spørgsmål ang fleksjob 6 25-08-2008 23:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension