K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2011, 00:15   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.783
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvis du vælger......

smerteklinik for evt at få det juridiske aspekt ind i sagen så anbefaler jeg

https://www.sundhed.dk/Artikel.aspx?id=60996.218

når jeg skriver at smerteklinik ikke nødvendigvis giver miraklet er det af stor erfaring efter besøg på samtlige i KBH-området.

Men Ketogan kan du ikke fortsætte med i al tid. Derfor anbefalingen til nævnte overlæge der lytter til sine patienter. Samtidig med at sindet er åbent for alle muligheder.

Men har du overset mit spørgsmål om din situation kunne være arbejdsrelateret?

Hvornår er den sidste operation foretaget?

Spørger fordi din SB er en uvidende og inkompetent person der åbenbart ikke kender til dannelse af ar-væv, efter rygoperationer.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 16-11-2011 kl. 00:23.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 00:18   #12
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Er det meldt til arbejdsskadestyrelsen?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 00:19   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
At søge førtidspension §17 er en udmærket måde at få 'slået i bordet på' så bliver kommunen tvunget til at få lettet rumpetten, opdateret din ressourceprofil og få gang i din sag - bliver det et afslag, så SKAL der stå hvorfor og hvad de så mener du kan. Og det kan du bruge videre...........

Velkommen til
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 00:29   #14
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Kære Smed55!

Velkommen til!

...har lige læst din historie og resten af din tråd:

Pyha, hvad du har været og er igennem og alligevel har du god humor, godt gået :-)

Du har allerede fået mange, rigtig gode råd, men som bosat i Kbh. vil jeg advare dig yderligere:

Her gives ikke pension, hvis du kan skubbe en småkage med næsen!

Egen sag kører på 11. år og først efter jeg lærte K10 at kende sommer 2010, har jeg lært min ret at kende, TAK, K10 :-), og dine rettigheder skal du stå fast på.

Sent nu, sengen kalder, skal passe på ikke at sige noget vrøvl...

...vil nøjes med at gentage: Velkommen på K10!

Samt, hvis du beslutter at søge en FP på foreliggende dokumentationsgrundlag, så er det væsentligt, at det udleverede skema indeholder formuleringen "§ 17, stk. 1, 2. punktum" i overskriften.

Sidst redigeret af Carmen; 16-11-2011 kl. 00:43.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 00:31   #15
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
smerteklinik for evt at få det juridiske aspekt ind i sagen så anbefaler jeg

https://www.sundhed.dk/Artikel.aspx?id=60996.218

når jeg skriver at smerteklinik ikke nødvendigvis giver miraklet er det af stor erfaring efter besøg på samtlige i KBH-området.

Men Ketogan kan du ikke fortsætte med i al tid. Derfor anbefalingen til nævnte overlæge der lytter til sine patienter. Samtidig med at sindet er åbent for alle muligheder.

Men har du overset mit spørgsmål om din situation kunne være arbejdsrelateret?

Hvornår er den sidste operation foretaget?

Spørger fordi din SB er en uvidende og inkompetent person der åbenbart ikke kender til dannelse af ar-væv, efter rygoperationer.

Hilsen Peter

Jeg er enig i råd fra phhmw!

Og enig med Vovse i anbefaling selv at søge førtidspension efter § 17 på det foreliggende grundlag!


Og jeg tror på støtte fra smerteklinik i din sag, som Phhmw nævner - lidt mere anstændigt smertedækkende end ketogan - og juridisk og socialfagligt og lægefagligt oprigtigt støttende i proces at få bevilget førtidspension:

Evt. her, som Phhmw nævner: https://www.sundhed.dk/Artikel.aspx?id=60996.218


Læs her om Skades mand, som fik hjælp af socialrådgiver på smerteklinik i førtidspensionssag:

"Vi har i min mands sag, haft rigtig meget hjælp af de udtalelser som der er kommet fra smerteklinikken, kommunen har også kigget på de besøg min mand har været på smerteklinikken og udfra den har de vurderet hans funktionsevne, sammenholdt med de attester der er lavet derfra og andre steder fra.
Vi var tilknyttet en socialrådgiver på smerteklinikken, imens sagen stod på, på kommunen, og sjovt nok skulle der bare et opkald fra smerteklinikken til kommunen, siden havde vi ikke de store problemer med kommunen."


http://www.k10.dk/showthread.php?t=14566

Sidst redigeret af Katharina; 16-11-2011 kl. 00:37.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 00:41   #16
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
At søge førtidspension §17 er en udmærket måde at få 'slået i bordet på' så bliver kommunen tvunget til at få lettet rumpetten, opdateret din ressourceprofil og få gang i din sag - bliver det et afslag, så SKAL der stå hvorfor og hvad de så mener du kan. Og det kan du bruge videre...........

Velkommen til
...gid det var så vel, Helene, her i byen - men det burde foregå sådan og ikke blot med et citat fra lovgivningen, om at "alle revalideringsmuligheder osv. -bla, bla - ikke ses udtømte" og i øvrigt var du berettiget til FP for 6 år siden...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 08:29   #17
Wibsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2010
Indlæg: 57
Styrke: 14
Wibsen er ny på vejen
Kære smed.

Hjerteligt velkommen på K10. Her er så mange søde, og meget dygtige mennesker der gerne vil hjælpe, så dét er altid noget.

Systemet stinker! Hvis man ikke er totalt uden arbejdsevne når man kommer ind, er man det i hvert fald når man går ud. Jeg bliver rigtig ked af det når jeg læser om hvor respektløst mennesker behandles når de (jeg) bliver for syge til at arbejde.

Nå, ville bare sige velkommen.

Ha en dejlig dag allesammen.
Wibsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 10:30   #18
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Hej Smed...hold da op hvor en gyser. Men heldigvis er du i besiddelse af en god galgen humor.

Hvis det viser sig du skal omkring smerteklinik, kan du gøre brug af fritvalgsordningen, hvis ventetiden er for lang.

Da jeg blev henvist, var der over 1 års ventetid, blev så omvisiteret til et privat efter eget valg og kom til screening efter blot 2 uger.

Håber der sker noget i din sag nu.

Hmmm...læste jeg Musvågevej..? Synes efterhånden man har læst så meget om dårlig og manglende sagsbehandling fra den afdeling, simpelthen utroligt det kan blive ved.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SP siger FP, RP siger FP. Betyder det så ok? 1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 17-12-2011 17:33
endnu en ny bruger siger hej Kti Din historie 1 16-11-2011 20:10
Hvis vi nu gør som DI siger... logikeren Politik og Samfund 0 26-10-2010 20:59
Hvad siger I så? Ullas Dit og Dat 6 09-03-2008 16:15
En historie der siger alt Hejdien Et godt link! 7 24-11-2007 04:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension