K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2014, 00:17   #11
Kom
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2014
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
Kom er ny på vejen
Hej

Tusind tak for svar
jeg vil gerne høre om det er nogen der kender en god reumatolog i Københavns område.
Jeg har været hos en i Glostrup, han vil slet ikke høre på patienten. Jeg blev henvist til ham pga. Min nakke men han prøvede at snakke om min bæken.

Nu har jeg fået mulighed for at finde en reumatolog selv, men jeg kender desværre ikke nogen.
Håber nogen har en forslag.
Kom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2014, 00:29   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Diskusprolaps

Kære Kom

Er den/disse fundet via en MR-scanning?

Læs og følg disse begynderråd.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Hvad modtager du af behandling/optræning lige nu?

Hvorfor vil du til en reumatolog og hvad tror du, at du får ud af det?

Hvis ikke du har, skal du søge aktindsigt ved læger, speciallæger, hospitaler og kommunen.

DU skal vide ALT hvad der står i din kommunale journal.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-06-2014, 07:21   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Snak med din læge om en god speciallæge.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2014, 13:19   #14
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
glem alt om at søge en §17 på nuværende tidspunkt

1 Jeg har tid hos smerteklinkken d.3/7-2014
2 4 timer 3 gang om ugen

efter den nye reform og de sager som netop er afgjort af ankestyrelsen
kan der tildeles fleksjob ned til et par timer om ugen
ergo ingen pension
din læge har ingen indflydelse på om du kan få pension og nej der er ikke noget som hedder kort FP
det hedder ressourceforløb, men er meget svært og få og igen når din tilstand ikke er varig nedsat
altså du har ikke papir på det er der ingen chance for det

så din læge har ikke opdateret sin viden på området, når denne udtaler sig på denne måde

når du ikke har papir på din tilstand er stationær, så kan du hverken tildeles fleksjob eller pension.

så vent med at vurdere noget, før du er færdig udredt på smerteklinkken
samt det er først når din tilstand er dømt varig, at kommunen kan vurdere din arbejdsevne
altså en ny arbejdsprøvning

Det sidste her forstår jeg ikke helt . Min tilstand er beskrevet som stationær. Men der står ikke specifikt at den er varig men er i praktik . Skal jeg betegne det som om at kommunen erkender min sitiuation som er stationær som varig ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2014, 16:00   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er fint nok med at den er stationær, som også betyder varig.
ens tilstand skal være dømt stationær, altså at ens tilstand ikke kan blive bedre.
ellers glem alt om pension eller fleksjob
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2014, 16:02   #16
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Mange tak for svaret . Synes bare jeg har læst herinde at den både skal være stationær og varig . Altså at disse to ord skal stå skrevet.

Jeg er i 2 . Arbejdsprøvning, så indlægget fangede min interesse . Hvorvidt man bliver sendt arbejdsprøvning hvis,den kun er stationær .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2014, 22:09   #17
Kom
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2014
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
Kom er ny på vejen
Kære Peter
Tak for svar, jeg vil prøvr at svar på din spørgsmål :-)

Er den/disse fundet via en MR-scanning?

MR scanning viser at jeg har skævhed i den øverste del af min nakke. Den overlæge jeg var til samtale med fortalt mig at det er tegen på at væske er ud og tryke nerve, men han kalde det ikke disk. Min fyso skriver det med stor bogstave at jeg har disk i den venstre side af nakken.

Hvad modtager du af behandling/optræning lige nu?

Jeg tager smertestillende medicin dagligt med en muskel afspænde pille hver dag. Har været mange gang til fys og akupunktur uden forbedring. Varmvandbase har jeg også prøvet, men den er kun kort tid virkning. Jeg har været til wiplash hold træning på PTU 2 omgang af 6 månder, og nu prøver jeg deres øvelser hver morgen og aften hjem for at løsne de stramme og afspænde muskeler i nakken.

Hvorfor vil du til en reumatolog og hvad tror du, at du får ud af det?

jeg blev henvist til kiroprakte, nerolog og reumatolog siden 2012. Kiroprakt konklusion var at min skulder har fået mere skade end min nakke. Nerolog konklusion var at jeg har nedsatte følser på den venstre side af kroppen og henvise mig til en undersøgelse at det skal strøm gennem den venstre side af kroppen i ca. en time men det er jeg meget skeptisk over, har ikke gøre det til nu. Nu har jeg henvisning til reumatolog. Jeg vil MEGET gerne til en reumatolog som tager wiplash alvorlig, håber i søde mennesker kender en god en here i København området. Alle forslag bliver modtaget med smil

Hvis ikke du har, skal du søge aktindsigt ved læger, speciallæger, hospitaler og kommunen.

Jeg har tid hos min SB næste uge, så vil jeg aflevere aktindsigt skema i reception.
Jeg vil lig spørge, hvad er forskel på virksomhedspraktik og arbejdesprøving. Jeg er i en firma i 13 ugers forløb og jobkonsulent kalder det for ( arbejdesfunctionsevene). Jeg er det i 12 timer om ugen og det er så hård, jeg tager extra pille hver gang jeg kommer hjem.
Jeg vil ikke hvad er SB plan? Jeg er på min ægtefælle indkomst.
Kan jeg selv spørge hende med flex, ressourcesforløb, og et eller anden ydelse mens jeg er på afklaring. Jeg vil engang om det er en slags afklaring eller hvad.....

DU skal vide ALT hvad der står i din kommunale journal.

Jeg vil ikke hvor langtid kommer det til at tage med min kommunal journal. Jeg har ventede mere end et år bar for de vil inkalde mig til afklaring, efter min sygdagpenge var færdig og jeg var og er uden nogle form for ydelse fra dem.

Tusind tak for du I vil læse min indlæg :-)
Kom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2014, 07:59   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kom Se meddelelser
Jeg vil lig spørge, hvad er forskel på virksomhedspraktik og arbejdesprøving. Jeg er i en firma i 13 ugers forløb og jobkonsulent kalder det for ( arbejdesfunctionsevene). Jeg er det i 12 timer om ugen og det er så hård, jeg tager extra pille hver gang jeg kommer hjem.
En arb.prøvning bruges til, at vurdere arb.evnen.

En virksomhedspraktik kan have mange forskellige formål, så det kommer an på hvad der er skrevet som formål.
En virksomhedspraktik kan godt have til formål, at vurdere arb.evnen, og så vil den fungere som en arb.prøvning.

Når du er i en arb.prøvning er det vigtigt, at du skriver en udførlig dagbog, f.eks. som denne: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

I en arb.prøvning er din vigtigste opgave, at passe på dig selv. Det er dig der skal leve med konsekvenserne.

Hvis du knokler på og "bare" tager mere smertestillende, så vil arb.prøvningen give et misvisende billede af hvad du reelt kan.

Du skal tænke på, at hvis du i arb.prøvningen viser, at du kan arbejde i 12 timer om ugen, så vil kommunen forvente, at du kan præstere dette fremover i et fleksjob.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2014, 23:11   #19
Kom
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2014
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
Kom er ny på vejen
Hej
Jeg vil gerne høre om nogen kan hjælpe mig med at finde en god reumatolog som tager fibromyalgi seriøst. Jeg bor i København. Jeg vil godt at overlæg Bente fra Frederiksberg hospital er meget dygtig, men hun er også meget dyrt.......
Jeg har henvisning til en reumatolog fra min læge, og vil gerne til en reumatolog som kan hjælpe mig med alle de symptomer jeg har ( konstant smerte i led og muskeler med mega træthed).
Er der nogen som kender eller har været hos reumatolog Marjan Rastgoy fra Vanløse eller Kriegbaum, Niels Jacob fra Valby , eller Pierre Schydlowsky fra Værløse ?
Håber i kan hjælpe mig......
Kom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2014, 21:22   #20
Kom
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2014
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
Kom er ny på vejen
Sygedagpengeloven

Hej K10

Jeg vil gerne høre om der er nogen der ved når man er under katogori:2 og er i arbejdesprøvning og selvforsørgende kan komme under den ny sygdagpenge reform, dvs får ydelse uden ægtefalles inkomst.
Kom er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension