K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-07-2009, 08:32   #1
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Thumbs down Ophævelse af ulykkesforsikring

På grundlag af de modtagne oplysninger fra kommunen har din sag været forelagt selskabets lægekonsulent for vurdering.

Vi beklager at måtte meddele dig at vi ikke kan tilbyde at omtegne og fortsætte ulykkesforsikringen mere pga at selskabets læger ikke kan vurdere i hvilket omfang din sygdom kan have indflydelse på at der indtræffer et ulykkestilfælde

Efter jeg fik FP d. 1-05-09 modtog jeg dette fra mit forsikringsselskab

Har haft min ulykkesforsikring i mange år

Er der nogen af jer der har oplevet det samme?
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 10:12   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jomfruen Se meddelelser
På grundlag af de modtagne oplysninger fra kommunen har din sag været forelagt selskabets lægekonsulent for vurdering.
Hvorfor/hvordan har forsikringsselskabet fået de oplysninger fra kommunen?
Er det noget der sker automatisk?
Sidder her og bliver helt nervøs.

Nu kan jeg ikke huske din situation, men hvis jeg selv oplevede det samme, så ville jeg nok kontakte forsikringsselskabet, og gøre dem opmærksom på, at min ryglidelse har eksisteret i over 2o år, og at, det at jeg nu (forhåbentlig snart) er blevet bevilget fp, ikke vil øge risikoen for et ulykkestilfælde, udover hvad den har været i de foregående 20 år.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 10:23   #3
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Man skal melde til forsikringen når man er blevet FPellers dækker forsikring ikke

Derefter ber de om at måtte hjemtage oplysninger hvad årsagen til FP er...

Jeg har åreforkalkning og årespasmer
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 10:46   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jomfruen Se meddelelser
Man skal melde til forsikringen når man er blevet FPellers dækker forsikring ikke
Ookay, der er vist noget jeg skal have kigget på.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 14:23   #5
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Se at finde dig en anden forsikring.....

Forsikringsselskaberne siger selvfølgelig fra overfor skader du allerede har, men at de ligefrem skulle nægte dig en ulykkesforsikring pga åreforkalkning og årespasmer kan jeg ikke forstå.

Jeg har i hvert fald svært ved at se at du skulle have større risiko for at komme ud for en ulykke pga din sygdom. Havde det været en livsforsikring ville jeg et eller andet sted godt kunne forstå det.

Så kan du jo i samme åndedrag flytte dine andre forsikringer til det nye selskab.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 17:39   #6
hutti
Føler sig hjemme på K10
 
huttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2008
Lokation: Odense Kommune
Indlæg: 41
Styrke: 16
hutti er ny på vejen
sådan er det med alle slags forsikringer......de vil have paraplyerne tilbage når det begynder at regne.....

har prøvet det med en rejseforsikring, hvor vi fik brug for den under rejsen og da vi kom hjem fik vi et anbefalet brev hvori det fremgik at vi aldrig nogen sinde igen kunne tegne hos dem eller deres samarbejdspartnere, ej heller vores børn......så jeg forventer mig ikke andet af en forsikring end at det er et engangs produkt.....

så tjek jeres forsikringer!

det var i øvrigt gouda forsikring vi havde,- kan ikke anbefales

kh heidi
__________________
Igår er historie, i morgen er et mysterium, i dag er en gave! (ukendt)
hutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 22:10   #7
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 51
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
Jeg har prøvet det samme. Jeg har Tryg forsikring.

De sendte en skrivelse til mig hvor de havde haft min anmeldes til vurdering ved deres lægekonsulent som mente det blot var et uheldigt sammentræf mellem jeg blev overfaldet og gik ned med angst, depression og stress.

Men tonen er dog ved at få en anden lyd nu. Jeg har fremsendt dem kopi af speciallæge erklæring skrevet her den 30 juni hvor jeg har fået stillet diagnosen PTSD og direkte årsag sammenhæng mellem overfaldet og lidelsen samt de gener jeg i dag har.

Den bliver nu vurderet ved arbejdskadestyrelsen der tager sig af privat forsikringer.

Hvor lang tid de skal bruge på min sag ved jeg så ikke. Men er da spændt på om jeg stadig blot er uheldig.

Kan tilføje jeg har opsagt min forsikring og tegnet ved et andet selskab med bedre dækning og billiger præmie.
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 07:09   #8
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Henrik det er ikke fordi jeg skulle have erstatning har ikke været ude for en ulykke...de har opsagt den pga. min diagnose og kun derfor..


Håber du snart hører fra dem de er som regel ikke de hurtigste når de skal af med penge
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 09:01   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
For mig har det været den omvendte verden!

Mine diagnoser er så OCD, angst, depression og psykotiske tilstande. Der gav forsikringsselskabet mig et ORDENLIGT nedslag, fordi de vurderede at jeg var meget hjemme, så indbo og ulykkesforsikringen kunne nedsættes betydenligt.

Jeg har GF forsikring.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 09:59   #10
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Jeg blev FP Maj 2008 og har ikke skænket det en tanke at jeg skulle kontakte mit forsikringsselskab, så det har jeg netop gjort. Jeg har GF forsikring og hun sagde at det havde ingen praktisk betydning for min ulykkesforsikring hvis den dækker heltid og det gør den. Og det ændrede ikke på min præmie heller. Så det må være forskelligt hvad forsikringsselskaberne vurderer..

Jeg kan anbefale dig at tage kontakt til HGF forsikring, da de dækker andeledes end de almindelige selskaber gør, for en ulykkesforsikring kan man jo ikke undvære. Nu ved jeg ikke lige hvad du fejler, men de dækker folk med handicap ved jeg, og er man ude for en ulykke som ens sygdom er skyld i, dækker de stadig. Bare google HGF forsikring så popper den op :-)

Håber du finder en løsning :-)

Kram
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ulykkesforsikring med dødsfaldsdækning? jenspinddk Alt det andet 25 28-07-2013 08:46
Ulykkesforsikring - har I sådan én? -Henrik- Alt det andet 31 14-06-2013 14:18
Ulykkesforsikring millidk Nyttigt at vide for Førtidspensionister 20 11-04-2012 15:07
Ulykkesforsikring, med FP? Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 21-09-2010 23:45
ulykkesforsikring/ny helbredsoplysninger jomfruen Nyttigt at vide for Førtidspensionister 5 15-05-2009 12:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension