K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2011, 14:19   #11
Lax
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2011
Indlæg: 16
Styrke: 14
Lax er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Kære Lax
Ja, hun har travlt, og regner med at kunne gøre det hurtigere end Post Danmark.

Hvilken sagsbehandler er det ?

Det er en helt urimelig tidsfrist, du har fået.
Den skal du bede om at få forlænget.

Som skrevet før :
De må ikke stoppe dine sygedagpende med så kort varsel,
der SKAL gives 14 dages frist.

Retssikkerhedsloven :
§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag.
Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde,
at borgeren kan udnytte denne mulighed.

Hvor godt synes sagsbehandleren mon selv det går her ?

Hvordan har hun i øvrigt klaret arbejdet med ressourceprofilen ?
Kan du genkende dig selv i den ?
Er du umiddelbart i stand til at acceptere den ?
Ja men ellers havde hun da også haft en problem da jeg så først ville have modtaget brevet samme dag som hun har aftalt et møde på mine vegne..

Spørger du om navnet..? Ved ikke om jeg må skrive det offentligt.. Aaarh du mener om det er hende der også afgør om jeg bliver forlænget.. Det er den samme.,.

Hvordan beder jeg om at få det forlænget? Forsøger jeg at få fat i hende pr tlf og fortæller hende at tidsfristen er hen i vejret og så henviser jeg til Retssikkerhedsloven §§ 7a som en anden vist nævnte.. ( eller roder jeg bare helt rundt i det nu?)

HUn fremstiller mig meget svag, men det undrer mig rigtig meget for de steder hvor hun skal tage stilling til forlængelse under nr 1-7 der skifter hun mellem at jeg er henholdvis for rask eller for syg til at blive forlænget.
Jeg er meget forvirret for jeg troede man tog et udgangspunkt og havde det hele vejen igennem.. I stedet ser jeg nu at det gælder om at være dygtig til at fortolke..

Jeg har arbejdet siden imorges på en skrivelse og er kommet lidt vej, men der er langt endnu og jeg skal have noget feedback på den for føler mig overhovedet ikke sikker i det jeg har skrevet.

Og nej jeg mener ikke hun fremstiller mig korrekt. Også fordi hun har taget oplsyninger der er et år gammel som slet ikke beskriver mig idag!
Lax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 14:37   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ring aldrig skriv altid ... hvis du ringer har du ikke nogen dokumentation for dine påstande , jeg kan prøve at skrive et udkast til en udsættelse af partshøring men du skal selv rette den lidt til for kender ikke nok til din sag til at jeg kan skrive den nøjagtigt... men giver det lige et forsøg ..

Hvis jeg var dig ville jeg i første omgang gå efter at få udsat partshøringen sådan at du har god tid til at sætte dig ind i alle regler og love ..
  Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 14:40   #13
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Aaarh du mener om det er hende der også afgør om jeg bliver forlænget
Ja, det var dèt, jeg mente, kunne ikke finde ud af,
om du mente en sagsbehandler i kontanthjælpsafdelingen.
Citat:
Hvordan beder jeg om at få det forlænget? Forsøger jeg at få fat i hende pr tlf og fortæller hende at tidsfristen er hen i vejret og så henviser jeg til Retssikkerhedsloven
Ja, men det skal være §4, som jeg skrev i forrige indlæg.
Citat:
HUn fremstiller mig meget svag, men det undrer mig rigtig meget for de steder hvor hun skal tage stilling til forlængelse under nr 1-7 der skifter hun mellem at jeg er henholdvis for rask eller for syg til at blive forlænget.
Jeg er meget forvirret for jeg troede man tog et udgangspunkt og havde det hele vejen igennem.. I stedet ser jeg nu at det gælder om at være dygtig til at fortolke..
Det lyder som en meget rodet ressourceprofil.
Hvis du orker det, skal du læse Arbejdsevnemetoden : http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

Se især på side 87 og 88 :
7.2 Understøttelse af korrekte afgørelser

Men også side 34 :
3.3 Socialfaglige vurderinger

side 52 :
4.3 Anvendelse af ressourceprofilen

side 58 :
5.2 Kvalificering af sagsbehandlerens visitationsvurderinger

side 65 :
6.1 Sagsbehandlerens dobbeltforpligtelse

HELE bogen er nyttig viden, men det orker du nok ikke i dag,
selv om den er let læst.
Hvis du kaster dig ud i det, er det godt at have papir og blyant klar,
så kan du notere alle de steder, hvor din sag ikke er kørt efter BOGEN
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 15:01   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Att (sagsbehandler navn )

afs navn adresse telefon og cpr


Vedr partshøring

Du meddelte mig mandag den 21-2-2001 over telefonen at du ville stoppe mine sygedagpenge og at du var ved at skrive et brev til mig.

Onsdag den 22-2-2011 ligger de så brev med besked om at mine sygedagpenge skal stoppes og at jeg skal partshøres og at jeg skal søge kontanthjælp, du har sat det sammen sådan at jeg den 23-2-2011 skal søge kontanthjælp og jeg skal have svaret på min partshøringen inden den 25-2-2011.

Jeg skal derfor anmode dig om at give mig lidt længere tid til partshøring, jeg ved ikke hvordan du forestiller dig at jeg skal kunne nå at lave en partshøring og skrive indsigelser på så kort tid ?

Jeg vil samtidig gøre opmærksom på


Retssikkerhedsloven :

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag.
Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde,
at borgeren kan udnytte denne mulighed.


Derudover kan jeg ganske kort sige efter at have skimmet min sag at der er væsentlige fejl og mangler i min sag.

Her kan jeg bla henlede din opmærksomhed på sygedagpenge loven



§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.


Dette er ikke sket i min sag, da den ikke som loven foreskriver er udarbejdet i samarbejde med mig og sagsbehandler derudover er den ikke opdateret og ikke partshørt af mig .


Jeg vil også gerne henlede din opmærksomhed på retssikkerhedsloven §7a

§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.


Disse ting vil jeg naturligvis komme nærmere ind på i min partshøring men jeg kan med min bedste vilje ikke nå både en partshøring og et møde med kommunen , jeg undre mig også over at du allerede inden en partshøring har bestilt en tid til mig mhp at søge kontanthjælp, det vidner vel om at du planlægger stop af sygedagpenge hvad enten min partshøring har noget på sig eller ej .. ?

Jeg skal derfor anmode om en frist på 14 dage til partshøring sådan at jeg kan nå at indhente hjælp til at skrive den og så jeg kan få gået hele min sag igennem .

Mvh

OBS denne skrivelse bedes lagt ind i min sag
Noget i den stil ville jeg skrive til hende og så se om ikke jeg kunne få udsat den partshøring kan du ikke det ville jeg klart klage over det til borgmester og kommunalbestyrelse ..
  Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 15:17   #15
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Lax, nu skal du gøre som Hejdien foreslår

Og hold dig IKKE tilbage med diverse henvisninger til love og §§

Jeg mistænker dig nemlig for at lide af af det samme som jeg :

Overdreven hensynsbetændelse og autoritetstro

Håber jeg tager fejl.

Det eneste jeg prøver på med dette indlæg,
er at forhindre dig i at begå samme fejl, som jeg gjorde.

Det kan du se i min tråd : http://www.k10.dk/showthread.php?t=15844

Så gør nu som Hejdien siger, ikke ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 15:34   #16
Lax
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2011
Indlæg: 16
Styrke: 14
Lax er ny på vejen
Altså jeg ved sgu ikke hvad jeg skulle gøre uden jer! Så tusind tusind tak!!

Og ja jeg lider sgu også af et grelt tilfælde af autoritetstro, hjææææælp..

Nu har jeg lige hurtigt rettet lidt på det du skrev Hejdien (og endnu en gang tak) og resultatet indtil videre er :




Att. xxx

Navn xx
Adresse xx
Postnr xx
Cpr xx

xxby den 23. februar 2011

Vedr. partshøring

Jeg blev ringet op af xxx mandag den 21-2-2001, hvor hun fortalte mig over telefonen, at hun ville stoppe mine sygedagpenge, og at hun var ved at skrive et brev til mig om dette. Brevet kunne hun ikke nå at få færdigt før tirsdag, og derfor ville hun sørge for det kom hjem til mig.

Onsdag den 22-2-2011 ligger der så brev med besked om at I overvejer at stoppe mine sygedagpenge, og at jeg skal partshøres, samt at jeg skal søge kontanthjælp. Det hele er sat sammen sådan, at jeg den 24-2-2011 skal søge kontanthjælp, og at jeg skal til partshøringen den 25-2-2011.

Jeg skal derfor anmode Jer om at give mig lidt længere tid til partshøring finder sted. Jeg ved ikke hvordan I forestiller Jer at jeg skal kunne nå at lave en partshøring, og skrive indsigelser på så kort tid?

Jeg vil samtidig gøre opmærksom på

Retssikkerhedsloven:

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag.
Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde,
at borgeren kan udnytte denne mulighed.

Derudover kan jeg ganske kort sige efter at have læst brevet fra Jer, at der er væsentlige fejl og mangler, her kan jeg bl.a. henlede Jeres opmærksomhed på sygedagpenge loven:


§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Jeg ønsker at gøre opmærksom på at der er brugt dele fra en knap 1 år gammel ressourceprofil, som ifølge loven ikke er gældende, da den udelukkende blev udfyldt af undertegnende selv, uden hjælp fra daværende sagsbehandler, xx. Den nuværende sagsbehandler, xxx har desuden slettet i den foreliggende ressourceprofil, og tilføjet nogle af mine egne oplysninger på de steder de passer ind. (går jeg for vidt her?) Derfor mener jeg ikke at arbejdsevnebeskrivelsesmetoden (§§ 28) er opfyldt korrekt og er ikke partshørt af mig.

Jeg vil også gerne henlede din opmærksomhed på retssikkerhedsloven §§7a

§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.

Disse ting vil jeg naturligvis komme nærmere ind på i min partshøring, men jeg kan med min bedste vilje ikke nå både en partshøring, og et møde med kommunen om kontanthjælp inden for 2 dage.
Jeg undrer mig også over, at der allerede inden en partshøring er bestilt en tid til mig, med henblik på at søge kontanthjælp. Det vidner om at der bliver planlagt stop af sygedagpenge hvad enten min partshøring har noget på sig eller ej?

Jeg skal derfor anmode om en frist på 14 dage til partshøring sådan at jeg kan nå at indhente hjælp til at skrive den, og så jeg kan få gået hele min sag igennem.

Med venlig hilsen

xx

OBS denne skrivelse bedes lagt ind i min sag

Sidst redigeret af Lax; 23-02-2011 kl. 17:34.
Lax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 15:37   #17
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
HOV !!
Du må hellere XXXXx sagsbehandlerens navn.
Skynd dig at tryk på Rediger-knappen !

Citat:
Det vidner om at der bliver planlagt stop af sygedagpenge hvad enten min partshøring har noget på sig eller ej?
Det med rødt ville jeg skrive :
kan ændre på noget eller ej.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN

Sidst redigeret af Florken; 23-02-2011 kl. 15:51. Årsag: tilføjelse
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 16:02   #18
Lax
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2011
Indlæg: 16
Styrke: 14
Lax er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
HOV !!
Du må hellere XXXXx sagsbehandlerens navn.
Skynd dig at tryk på Rediger-knappen !

Det med rødt ville jeg skrive :
kan ændre på noget eller ej.
Tak jeg har rettet det nu.. Jeg skulle hente min datter fra skole så jeg skulle bare nå at poste inden jeg tog afsted..

Er der overhovedet nogle chancer for at få udsat den partshøring.. -suk- Jeg føler jeg lige så godt kan opgive på forhånd!

Er der også nogle tips til hvordan jeg skal argumentere for at få bevilliget en forlængelse..?

Jeg mener jeg kan forlænges under 2 af punkterne, det er naturligvis en fortolkningssag, men skal jeg kun satse på det ene eller skal jeg forsøge begge to..?
Lax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 16:12   #19
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Jeg føler jeg lige så godt kan opgive på forhånd
DET gør du bare IKKE !

Vi er her jo, og skal nok hjælpe dig
Citat:
Er der overhovedet nogle chancer for at få udsat den partshøring.. -suk-
Jamen det SKAL de !
Ellers bryder de jo Retssikkerhedslovens §4 !
Lav en kage med din datter eller noget andet positivt.
Og meld tilbage, hvad der kommer ud af det hele.

Citat:
skal jeg kun satse på det ene eller skal jeg forsøge begge to..?
Det er jo kun muligt at blive forlænget efter ET punkt,
så det må blive et prioriteringsspørgsmål.
Altså hvad er mest realistisk ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 16:20   #20
Lax
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2011
Indlæg: 16
Styrke: 14
Lax er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
DET gør du bare IKKE !

Vi er her jo, og skal nok hjælpe dig

Jamen det SKAL de !
Ellers bryder de jo Retssikkerhedslovens §4 !
Lav en kage med din datter eller noget andet positivt.
Og meld tilbage, hvad der kommer ud af det hele.
Det var vist lige autoritetstroen der stak sit grimme hoved frem..

Jeg tror du har ret, jeg tror der skal noget hygge til for jeg magter godt nok ikke mere lige nu, jeg har siddet siden imorges og kæmpet med det..

Jeg fik et tip om at ringe til mig SB's leder imorgen, jeg kunne jo evt afleverer mit brev til vedkommende også..

Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Det er jo kun muligt at blive forlænget efter ET punkt,
så det må blive et prioriteringsspørgsmål.
Altså hvad er mest realistisk ?
Arrh, det ville klart være stk 1 nr 1 så

Florken, jeg er i øvrigt igang med at læse din tråd, og vil gerne sige jeg er glad for du er her endnu

Jeg kan forstå på din tråd at det ikke kun er den oprindelige sygdom, altså gigten, som gør at du er tilkendt pension og i første omgang fleks, men også de tilstødende komplikationer.:?

Jeg lider jo også af PTSD og skal jeg være helt ærlig overfor mig selv, så tror jeg at der er stor chance for at det er en kronisk tilstand..

Men jeg føler lidt kommunen nægter at kiige på andet en kræftsygdommen.. Det bekymrer mig at hun frit fortolker på den måde at jeg under det ene punkt er for syg og under det andet er for rask..
Jeg har jo selv nævnt en FP men der fik jeg også at vide at det ville blive bedømt på de nuliggende oplysninger og at der intet var der indikerede at det skulle vær muligt at få det tilkendt..

FP har udelukkende været en sidste udvej for mig for at komme mig i fred og ro efter al den sygdom..
Lax er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hurtig hjælp THJ Alt det andet 12 21-10-2013 18:26
Ny i Sygedagpengesystemet - har brug for råd/vejledning MLT Spørgsmål ang fleksjob 43 08-12-2012 10:08
Jeg har HURTIG brug for råd eller hjælp! ladytass Alt det andet 22 13-07-2012 06:21
hurtig hjælp fra Jer Mølgaard Alt det andet 3 03-04-2011 22:40
hurtig hjælp. Mølgaard Alt det andet 2 24-09-2010 15:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension