K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-09-2012, 08:34   #1
Tanjuda
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Indlæg: 36
Styrke: 14
Tanjuda er ny på vejen
kan det passe? Ang. økonomi...

Jeg fik mine sygedagpenge stoppet i marts 2011 og har indtil nu ingen indtægt fået siden, da jeg er gift
Blev bevilliget fleksjob 8 august i år og fik så at vide jeg ville få en indtægt igen. Den er endnu ikke gået ind og jeg ringede til kommunen. Jeg fik at vide at jeg får noget der hedder særlig ydelse, som ”kun" er på 10.335,- før skat, hvorimod der også er ledighedsydelse som lyder på 17.000,-!!!
Spurgte så hvorfor jeg ikke fik det og det var fordi jeg ikke var på SDP eller kontanthjælp i forvejen!!!!
Er dybt frustreret, for hvorfor skal jeg straffes fordi de har taget mine penge fra mig, hvorfor gør det at jeg får så meget mindre!!!
Kan dette passe eller er der andet jeg kan søge også??
Tanjuda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2012, 08:38   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Det er desvære rigtigt, kommer du ikke direkte fra sygepenge er der kun den særlige ydelse tilbage.

Du skal ud i fleksjob min 9 mdr uden pause ( gælder også ferie) før du kan få ledighedsydelse som ikke hedder 17000 men 15200 kr.

Man bliver ikke rig af fleksjob hverken ledig eller i arbejde
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2012, 11:03   #3
Tanjuda
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Indlæg: 36
Styrke: 14
Tanjuda er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Det er desvære rigtigt, kommer du ikke direkte fra sygepenge er der kun den særlige ydelse tilbage.

Du skal ud i fleksjob min 9 mdr uden pause ( gælder også ferie) før du kan få ledighedsydelse som ikke hedder 17000 men 15200 kr.

Man bliver ikke rig af fleksjob hverken ledig eller i arbejde
Nej jeg har aldrig troet man blev rig af det, men at vi i det mindste havde mulighed for at få en stabil økonomi herhjemme på et tidspunkt!! Forstår det simpelthen ikke, det er at træde på folk der ligger ned i forvejen!!
Når du skriver gælder også ferie, hvad betyder det så? At det er 9 mdr. fleksjob uden ferier også??? Må man slet ikke holde ferie når man er i fleksjob?
Tanjuda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2012, 11:17   #4
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Jeg kan anbefale dig at læse fleksjobfolderen Fleksjob 19.udgave der ligger under nyttige links.Indtil de nye regler bliver vedtaget gælder den stadig .
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2012, 11:46   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej du må gerne, holde ferie men bliver du fyret efter 9 mdr trækkes din ferie fra og så står du stadig dårligt økonomisk, du har ikke krav på, så meget ferie det første år menner det er 14 dage (er ikke sikker) næste år er det 5 uger.


Siger det kun fordi, det er nogle der holder ferie de første 9 mdr og så bliver de fyret og så er de på kh igen,
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2012, 11:46   #6
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanjuda Se meddelelser
Når du skriver gælder også ferie, hvad betyder det så? At det er 9 mdr. fleksjob uden ferier også??? Må man slet ikke holde ferie når man er i fleksjob?
Når man har været i job i 9 mdr. har man ret til ledighedsydelse, det med ferie har jeg aldrig hørt om. Selvfølgelig har man ferie ligesom alle andre der er i job. Har man ikke ferie tilgode fra et andet job, så er der jo ikke noget at afholde med feriepenge men så kan man afholde alligevel bare uden løn.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2012, 11:57   #7
Tanjuda
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Indlæg: 36
Styrke: 14
Tanjuda er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
Når man har været i job i 9 mdr. har man ret til ledighedsydelse, det med ferie har jeg aldrig hørt om. Selvfølgelig har man ferie ligesom alle andre der er i job. Har man ikke ferie tilgode fra et andet job, så er der jo ikke noget at afholde med feriepenge men så kan man afholde alligevel bare uden løn.
hmm altså, lyder lidt kompliceret når man har mindre børn og børnehave, skole, mand osv. at passe det sammen med. Nå, men nu skal jeg jo også først og fremmest finde et job, så må jeg tage det med ferien bagefter

Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Jeg kan anbefale dig at læse fleksjobfolderen Fleksjob 19.udgave der ligger under nyttige links.Indtil de nye regler bliver vedtaget gælder den stadig .
Tak den er nu udskrevet
Tanjuda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2012, 17:12   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanjuda Se meddelelser
Jeg fik mine sygedagpenge stoppet i marts 2011 og har indtil nu ingen indtægt fået siden, da jeg er gift
Blev bevilliget fleksjob 8 august i år og fik så at vide jeg ville få en indtægt igen. Den er endnu ikke gået ind og jeg ringede til kommunen. Jeg fik at vide at jeg får noget der hedder særlig ydelse, som ”kun" er på 10.335,- før skat, hvorimod der også er ledighedsydelse som lyder på 17.000,-!!!
Spurgte så hvorfor jeg ikke fik det og det var fordi jeg ikke var på SDP eller kontanthjælp i forvejen!!!!
Er dybt frustreret, for hvorfor skal jeg straffes fordi de har taget mine penge fra mig, hvorfor gør det at jeg får så meget mindre!!!
Kan dette passe eller er der andet jeg kan søge også??
den er god nok, desværre
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2012, 21:23   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanjuda Se meddelelser
Spurgte så hvorfor jeg ikke fik det og det var fordi jeg ikke var på SDP eller kontanthjælp i forvejen!!!!
Hvis man er på kh når man visiteres til fleks, så fortsætter man også på den særlige ydelse, altså ikke ledighedsydelse.

Fleksjobpjecen er her: http://www.clh.dk/?id=1474 , den er god at kende når man er fleks'er.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2012, 21:47   #10
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis man er på kh når man visiteres til fleks, så fortsætter man også på den særlige ydelse, altså ikke ledighedsydelse.

Fleksjobpjecen er her: http://www.clh.dk/?id=1474 , den er god at kende når man er fleks'er.
Kontanthjælpsmodtagere fortsætter på kontanthjælp når de visiteres til fleks.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan det virkelig passe?? samp Spørgsmål ang fleksjob 5 10-12-2011 20:16
kan det virkelig passe ? girly35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 08-09-2011 07:23
Kan det virkelig passe?. Tullee Alt det andet 17 29-10-2010 10:55
kan det virkelig passe !! Garfield Dit og Dat 17 06-10-2010 18:22
Kan det virkeligt passe? Kims Dit og Dat 10 19-04-2007 10:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension