K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2010, 08:27   #1
Missemor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
Missemor er ny på vejen
Arbejdsgiver har planer om at opsige mig .

Hejsa sidder her og ved ikke lige hvad jeg skal stille op .
Jeg har været i fleksjob 25 timer om ugen og ansat 2,5 år , sidste år faldt jeg på jobbet og brætkkede min arm og var væk små 6 uger, har så ligget med en gang lungebetændelse i sommers.
Nu har jeg så været sygmeldt 8 uger pga stress og nedtur ( tildels grundet den madordning altid brok og kritik)
Jeg er et sted hvor jeg gør rent og laver frokost til 10 personer , gik ned med posstress drepp ( grunden til mit fleks)og måtte på beroligende piller hvilket gør jeg ikke har kunne passe mit job med indkøb mm , må ikke køre bil og har angst så har ikke kunne handle ind .
Jeg har de seneste 14 dage sagt jeg gerne vil tilbage deltid på rengøringen( selvom jeg ikke er rask men er bange for de fyre mig den dag jeg når 120 dage) , men min arbejdsgiver har sagt der er bestilt smad og reng året ud så det var ikke nødvendigt, men jeg gerne måtte komme ud de timer jeg kan ude at raskmelde mig , så dum jeg er har jeg været der ude er jo bange for at midste jobbet ,
Har så fået af interne kilder afvide de går og venter på 120 sygedage så de kan fyre mig og slippe med en mdr opsigelse og ikke de 4 som jeg ellers har .
Nu aner jeg simpelhen ikke hvad jeg skal gøre ,, delvis raskmelding er de jo helt sikker ikke interserret i da jeg så skal have 4 mdr opsigelse .
Tør ikke spørge min chef om der er hold i det jeg har hørt , men vedkommende der informerede mig kunne fortælle de har undersøgt madordninger udefra og vil ikke opsige vikar rengøringen ( til mig siger de det er fordi jeg er for ustabil endnu) Så har jeg siddet og læst som en gal her ,,hvad kan betale sig for mig at gøre uden at komme i klemme .?? Har jeg ret til at fortsætte på sygdagpenge hvis de fyre mig under sygdom ??Var på kontanthjælp før jeg kom i fleksjob og ved godt jeg så efter 9 mdr er berettigtet til ledighedydelse , men ville gerne vide om jeg hvis bliver fyret kommer på sygdagpenge eller ryger på ledighedydelse selvom jeg stadivæk er sygmeldt .
Tør virkelig ikke smide benzin på bålet ude på jobbet , for tænk hvis jeg gør ondt værre ,,men er overbevist om de kilder jeg har det fra er ærlige.. synes ikke de skal slippe med 1 mdr når det er noget de går og planlægger , men vil heller ikke bare gå og vente , mener godt selv jeg kan klare reng, de timer om dagen .Det er noget værre rod det her .. i mandags var jeg til sygsamtale med min sagsbahnadler som var super sød , og ved hun har talt med min chef , jeg ved ikke hvad de har talt om da jeg selv måtte spørge ind til om hun havde haft ringet, det svarede de nede i omstillingen ja til . Har faktisk som sagerne står mest lyst til at få den fyreseddel men bare ikke på den måde de kan slippe afsted med det på ... mit største problem er om jeg jeg er berettigtet til at forblive på sygedagpenge for er slet ikke rask ,doper mig med piller for at komme ud og bevise jeg godt kan møde selvom jeg er sygemeldt og så får men den viden i går om de bare går og holder mig hen ,,vil heller ikke udgive mine kilder der ude for så kommer vedkommende jo i klemme .... pleas hjæp .....

Sidst redigeret af Missemor; 14-12-2010 kl. 08:43.
Missemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 08:42   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Missemor

Velkommen til k10

Hvor er kommunen henne i dette ?

Nogen må vide at du er syg ?

Der skal ske opfølgning fra kommunens side.

Har du slet ikke været kontaktet derfra ?

Hvis ikke, skal du snarest mulig selv kontakte din sagsbehandler.

Læs også Arbejdsevnemetodebogen : http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 08:51   #3
Missemor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
Missemor er ny på vejen
tak og god side .....og saglige brugbare svar af folk der er i samme bås er rart.
Jo jeg har været til sygsamtal i mandags og sagde min chef havde sagt jeg først
Jeg skulle komme tilbage når jeg var helt klar.. hvilken har været hans ord, men kan jo godt se mønsteret i det , er ikke mig som har nøja for passer som hånd i hanske de oplysninger jeg fik i går ,kan være jeg skulle kontakte min sagsbehandler igen og fortælle hende om mine informationer ,,,tør ikke engang bede om en fraværs statestik af mit arbejde for så ruller det ,,,har slet ikke overskud til den kamp ...skal ikke sidde og lyde som om jeg har selvmlidenhed, men synes det er frækt , de vil ikke ha jeg deltids raskmeldes og så kan de skippe mig med en mdrs varsel,er måske heller ikke et sted man skal satse på når man ved de faktisk slet ikke ønsker man bliver...ps kommer fra ishøj .
Missemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 10:03   #4
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen

Hej Missemor
Jeg er ikke en af de skarpe med styr på paragrafferne, de skal nok dukke op, bliv her i din egen tråd, så skal du se, der kommer nogen med gode ideer.

Jeg vil blot sige til dig - pas på dig selv, du skal videre og ikke have et job hvor du ikke er tryg ved at være.
Selv om du måske kunne komme tilbage vil det ikke være sundt for dig at møde hver eneste dag et sted hvor du fornemmer at du ikke er ønsket.
Husk det er dit liv - ikke de andres. Og det er dig der skal leve med følgerne af dine beslutninger resten af livet.
Vær nu sød at tage hensyn til dig selv først.
knus
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 10:18   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det rigtig øv for dig.
men du skal hvis du før jobbet har fået ledighedsydelse,have det igen ved ledighed og ledig sygmeldt.
Eller hvis du har været i job 9 måndre,skal du også have dette.

Har du derimod været i job korter tid vil du få den ydelse du kommer fra.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 10:20   #6
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Vil lige fortælle dig at den regel med 120 sygedage er afskaffet for længe siden, så den kan de ikke bruge.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 11:32   #7
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Hvad er det for noget med at din opsigelsesfrist falder til en månede istedet for 4, det er altså ikke korrekt, så hvem har blidt dig det ind ?

Og hvis du gerne vil tilbage og starte op, kan arbejdsgiver da ikke nægte det, med henvisning til at der er ansat en vikar.

Jeg tror du forestiller dig det værste, men formemmer på det du skriver om din arbejdsgiver, der siger du skl komme tilbage når du er helt klar, er en positiv udtalelse, som du tolker negativt.

Det ruller da ikke mere, ved at du beder om fraværsstatistik fra arbejdet, de har jo ligesom nok opdaget at du ikke er der...
At bede om fraværsstatistikken vil vise initiativ fra din side, i forhold til at få tingene til at gå, og sådan noget kan arbejdsgivere godt lide, når man selv viser interesse !!!
Fraværsstatistikken tager du med til en samtale med jobkonsulenten, ring og bestil tid allerede idag.

Og til alle der er i felksjob !!!
Sørg for at underrette jeres jobkonsulent hver gang der er problemer på fleksjobbet, der påvirker arbejdseven !
Det er meget vigtige oplysninger og er de dokumenterede i journalen, kan de indgå i afklaringsforløbet, når man evt en gang skal fastholdes i sit fleksjob, eller afklares til pension !!!
Min konsulent hører fra mig mindst hver 3 månede, for jeg vil ikke risikere at stå med håret i postkassen, hvis jeg mister mit job !
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2010, 09:30   #8
Missemor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
Missemor er ny på vejen
120-dages reglen
Efter funktionærloven er det lovligt at indgå en aftale om forkortet opsigelsesvarsel i tilfælde af længerevarende sygdom.

Da der er tale om en undtagelse fra de almindelige opsigelsesvarsler, skal en sådan aftale være indgået mellem dig og din arbejdsgiver.
Herudover skal en række betingelser være opfyldt:

Skriftlighedskrav
Løn under sygdom i 120 dage
Sygdom inden for 12 på hinanden følgende måneder
Opsigelse i umiddelbar tilknytning til udløbet af de 120 dage
Fortsat syg
Skriftlighedskrav
Aftalen om opsigelse efter 120-dagesreglen skal være aftalt i din ansættelseskontrakt. En aftale om 120-dagesreglen kan indgås under dit ansættelsesforhold. En sådan bestemmelse kan alene pålægges dig med overholdelse af dit individuelle opsigelsesvarsel.

Løn under sygdom i 120 dage
Du skal have modtaget løn under sygdom i, i alt, 120 dage. Ved beregningen indgår weekend og helligdage, hvis du er syg før eller efter disse dage. Sygdom under ferie vil alene kunne medregnes såfremt din ferie suspenderes. Det er i strid med ligebehandlingsloven at medtælle graviditetsbetinget sygdom.

Sygdom inden for 12 på hinanden følgende måneder
De 120 sygedage skal ligge inden for en periode på 12 måneder, men behøver ikke at følge kalenderåret eller hele måneder.

Opsigelse i umiddelbar tilknytning til udløb af 120 dage
Vælger din arbejdsgiver at benytte adgangen til at opsige dig med forkortet varsel, skal dette ske i umiddelbar tilknytning til udløbet af din 120-sygedages periode. Har du passeret de 120 sygedage og bliver du, efter at have mødt på arbejde igen, på ny sygemeldt, starter optællingen af sygedage forfra.

Retspraksis har godkendt en opsigelse afgivet efter 128 sygedage (U73.555H), men afvist en opsigelse afgivet på 129,5 sygedagen (Retten i Roskildes dom af 19/12 1995, sag 4-460/95). En opsigelse efter 119 dages sygdom, men før den 120 sygedag, opfyldte heller ikke betingelserne (Vestre Landsrets dom af 6/2 1998, sag B-0762-97).

Er du allerede opsagt med normalt opsigelsesvarsel og når du i opsigelsesperioden op på 120 sygedage, kan din arbejdsgiver opsige dig (igen) med forkortet varsel.

Fortsat syg
Endelig er det en betingelse, at du er syg på det tidspunkt, hvor du opsiges. Er du lovligt opsagt efter 120 sygedages reglen, er denne opsigelse fortsat gyldig, selvom du raskmeldes i opsigelsesperioden (på en måned).

Jeg ansat under disse regler... er rigtig at det offentelige ikke går efter det længere ..
Missemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2010, 09:39   #9
Missemor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
Missemor er ny på vejen
kan godt være jeg bare ser spøglser , ved det ikke , fik i går en sygefravær statestik..opdagede der stod 54 timer og med kuglepen arbejds dage , gik så hjem og regnede weekender med som regler omfatter og hvilken de ikke har medregnet på den seddels jeg fik og kom frem til at jeg så er på 74 timer nu ..kan hverken gøre fra eller til ,,er ikke noget jeg selv har valgt at være syg jo ,så må bare tage tingene som de kommer . kan jo være du har helt ret i de slet ikke går med de bagtanker ...og bare er rygter der er sat i gang , men er bare ikke fedt at gå med den i baghovedet , og unaset hva er min arbejdsgiver i sin gode ret til at fyre mig hvis jeg når de 120 dage ,men er træls når jeg selv gerne vil deltids raskmeldes, men kan også godt se det fra deres side at jeg ikke er stabil nok og skal være dopet, nå men er jo ikke en af de mange uheldige der kommer i klemme i loven om ægtefælde forsørger pligt hvis det når der til skal nok gå alt sammen ... tak for svarene
Missemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2010, 10:36   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Missemor er du ikke i fagforening ?
Ellers ville jeg da råde dig til at komme det med det samme (du er berettiget til juridisk hjælp derfra efter tre måneders medlemskab )

Hvad din arbejdsgiver pønser på kan jeg ikke sige noget om,men hvis du er sygemeldt når du afskediges så fortsætter du på sygedagpenge og du skal under denne afklares det vil sige de skal finde ud af om du overhovedet er på det rigtige job de rigtige timer osv osv...

Og din ressourceprofil skal opdateres der skal indhentes nye lægepapir og evt en ny arbejdsprøvning ...

For mig at høre så går du alt for langt for at pleace din arbejdsgiver i håbet om at beholde jobbet, husk at dit helbred (slet ikke stress ) ikke bliver bedre af den behandling du føler du får nu ...

Hvis du er rask skal du på arbejdet er du syg skal der laves en plan for hvordan du kommer tilbage til jobbet nøjagtigt som når du er syg på det ordinære marked ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vores planer Frk. Horsens Alt det andet 4 27-09-2012 21:30
Opsige grænsen Mella Politik og Samfund 10 01-07-2012 19:45
Opsige ATP? JytteHolm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 27-03-2010 21:08
Kan de opsige mig? Sdrj Alt det andet 12 15-10-2009 17:39
handle planer buster Alt det andet 2 24-02-2009 09:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension