K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2008, 03:54   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ressourceprofil - tager det lang tid at lave?

Jeg har jo afsluttet mit hjemmeopsøgende tilbud, og fået rapporten tilbage fra Reva/Incitas psykolog og sagsbehandler, som skriver til min sagsbehandler at jeg ikke kan arbejdsprøves og at de synes en arbejdsprøvning er alt for risikofyldt grundet mine psykiske lidelser. Endvidere skriver de også at de på ingen måde vil overse min læge og min psykiaters udtalelser som fortæller at jeg ikke kan arbejdsprøves grundet opblomstring af psykotiske symptomer.

Jeg havde taget kopier af speciallægeerklæringen og statusprofilen fra min læge, som jeg gav dem til gennemlæsning efter første møde, hvilket de blev enormt glade for.
Både sagsbehandler og psykolog mener ikke min egen sagsbehandler kan gøre mere for at presse den arbejdsprøvning igennem, da hun nu har 4 samstemmende konklussioner + min egen, som siger det er umuligt. Håber de har ret!

Det eneste jeg mangler nu, er at få udarbejdet en ressourceprofil. Derfor nogen spørgsmål...

- Er der nogen regler for hvor lang tid en sagsbehandler må trække en ressourceprofil ud?
(Hun bliver ved med at sige vi skal vente!). Jeg har tigget og bedt om den HELE 2008

- Hvor lang tid kan det tage at udarbejde sådan en, kan det overståes på en eftermiddag?

- Skal vi lave den sammen, eller kan det tænkes hun selv skriver den og derefter sender den til mig, hvorefter jeg så selv kan komme med input??
(håber lidt på denne løsning) men er i tvivl om jeg selv kan finde ud af det....

- Bliver ens speciallægeerklæring, lægelige udtalelser og psykologvurderinger også en del af ressourceprofilen??

Har i nogle gode råd til mig om hvordan jeg griber det hele an??

Ved godt jeg stiller flere spørgsmål end Jeopardy

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 10:55   #2
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Giv det et forsøg Helenekr.

Send hele moletjavsen til OMBUDSMANDEN, og spørg hvordan du kommer videre.
Så kommer der skred i sagerne.
Annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 11:51   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Du kan godt risikere at hun trækker tiden ud, hvis det er det hun vil, men så kan du jo overveje, at klage over det.
I kan lave den sammen, men hun kan også lave den selv, og så sende din til partshøring hos dig, hvor du så kommer med dine kommentarer, som hun så SKAL kommentere på. Hun må ikke bare lægge dine kommentarer ved som bilag, de SKAL indarbejdes i rp.
Div. lægeerklæringer burde blive brugt i forbindelse med rp, en del af rp omhandler jo helbreddet, så jeg vil tro, at hun vil citere fra de forskellige lægepapirer.
I første omgang kan du jo lige vente og se, om hun selv går i gang med noget, du kan jo evt. sende hende en mail, eller et brev, og forklare, at du er usikker på, hvad der nu skal ske, og spørge hvad der sker nu.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 12:10   #4
cherie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Solrød
Indlæg: 33
Styrke: 17
cherie er ny på vejen
Jeg har også fået udarbejdet en ressourceprofil, men jeg kan ikke få mine kommentarer inkluderet i ressourceprofilen. Den er og bliver VEDLAGT. Er det ikke lige vel optimistisk - men ideelt set har du ret, Trold, de bør blive inkluderet og IKKE blot vedlagt.
cherie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 12:33   #5
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Spørgsmål.?

Ressourceprofil - Nu kommer jeg lige blæsende ind fra vest og spørger:

Hvad skal den bruges til? Jeg aner ikke om min ressourceprofil var i orden.

Den var hverken med hos borgmester - hos Ombudsmand eller sendt med de akter som kommunen sendte til beskæftigelsesankenævnet.

Ikke en eneste gang er der henvist til ressourceprofilen i min sag.

Hvad er den værd?

Er der nogen der ved det?

Er det ikke blot endnu en åndsvag regel som Hjort har fundet på, og som ikke kan bruges til en s...?

Er det ikke blot endnu et middel som ikke fungerer hverken for borgeren eller for sagsbehandleren?

Er det ikke blot endnu en tidsrøver, der kan trække processen i langdrag?

Jeg spørger bare

Hilsen Florence (annasen)
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 12:36   #6
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
cherie

de må sørme ikke bare vedlægge dine kommentarere
så er den ugyldigt i en sag om pension
har selv lige fået min ressourceprofil lavet på ny ,da jeg har søgt om ftp. og da den kom ind til beskæftigelsenævn gjore de sagen ugyldigt da ressourceprofilen var mangel fuld og der var ved lagt mine kommentare
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 12:46   #7
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Citat:
Ressourceprofil - Nu kommer jeg lige blæsende ind fra vest og spørger:

Hvad skal den bruges til? Jeg aner ikke om min ressourceprofil var i orden.

Den var hverken med hos borgmester - hos Ombudsmand eller sendt med de akter som kommunen sendte til beskæftigelsesankenævnet.

Ikke en eneste gang er der henvist til ressourceprofilen i min sag.

Hvad er den værd?

Er der nogen der ved det?

Er det ikke blot endnu en åndsvag regel som Hjort har fundet på, og som ikke kan bruges til en s...?

Er det ikke blot endnu et middel som ikke fungerer hverken for borgeren eller for sagsbehandleren?

Er det ikke blot endnu en tidsrøver, der kan trække processen i langdrag?

Jeg spørger bare
den er meget vigtigt, den er faktisk den mest vigtige
det er den pensionteamet ser i, og er den lavet som efter loven, ja så står der alt hvad en ny sagsbehandler har behov for at vide, istedet for at sidde med en 20 cm tyk stak papirere står alt i ressourceprofilen, min er på 24 sider og der står virkelig alt i den, læge papirere , medicin, arbejdesprøvninger osv.

og det er den enste retsikkerhed vi har som syge er den ressourceprofil
den skal bare være i orden og op to day, og jo nemmer er det også for sagsbehandlerne selv
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 13:03   #8
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Talking Ok

Det kan godt være, at det er værdifulde oplysninger - jeg ved det ikke

Når jeg læser mine papirer hvor der står ressourceprofil, så mangler de notater, som for mig var vigtige. Dem fik jeg ved at søge aktindsigt.

Dem havde jeg gemt i mit " skattekammer" til senere brug.

Det var de papirer der nu gør, at jeg får pension med tilbagevirkende kraft til Februar 2008.

Derfor sætter jeg spørgsmålstegn ved ressourceprofilen. Også for at skabe en positiv debat omkring denne.

Virker den - eller virker den ikke?

Annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 13:32   #9
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser

Ved godt jeg stiller flere spørgsmål end Jeopardy

Da min ressourceprofil blev startet ( i 2003 svjh ) kom sagsbehandleren hjem til mig og sad og udspurgte mig et par timer. Fik en kopi af den 1 eller 2 mdr. senere.
Der er vist tilføjet lidt henaf vejen og før min pensionssag blev taget op, var der igen en dame ( ikke sagsbehandler dennegang ) herude et par gange. Modtog kopien ( som var færdiggjort af sagsbehandler ) lige tids nok til, at underkrive og returnere, inden pensionssagen kom op. Dette var vist omkring 3 uger efter de sidste samtaler.
Der er mange citater i den fra diverse speciallæger.

Synes det er bedst, at du får den lavet sammen med sagsbehandleren eller en anden medarbejder fra kommunen, fremfor at skulle udfylde det hele selv.
Selve samtalen burde jo max tage et par timer- ved så ikke hvor lang tid de efterfølgende bruger på, at udfylde den færdige ting.

Din sagsbehandler skal da bare få fingeren ud og komme igang. RP er jo en forudsætning for, at du kan få taget din pensionssag op.
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 13:43   #10
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af cherie Se meddelelser
Jeg har også fået udarbejdet en ressourceprofil, men jeg kan ikke få mine kommentarer inkluderet i ressourceprofilen. Den er og bliver VEDLAGT. Er det ikke lige vel optimistisk - men ideelt set har du ret, Trold, de bør blive inkluderet og IKKE blot vedlagt.
Prøv at kigge her: http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

Se f.eks. på s. 74, øverste halvdel af højre spalte. "Hvis sagsbehandleren fastholder beskrivelsen og vurderingen på trods af uenigheden, skal sagsbehandleren begrunde det skriftligt i sagen over for borgeren".

Jeg har ikke lige kunnet finde det, men jeg mener også, at der, et eller andet sted, står at, borgerens kommentarer skal indarbejdes i rp, jeg kan håbe på, at Hejdien dukker op, for jeg er sikker på, at hun ved det.

På s. 146, under Partshøring står der, "Det er derfor vigtigt, at borgerens oplysninger og synspunkter dokumenteres i sagen, og at sagsbehandleren forholder sig til synspunkterne, ikke mindst i forbindelse med begrundelse af afgørelse."

Jeg ærgrer mig stadig over, at jeg til sidst følte mig så presset, at jeg skrev under, uden at sagsbeh, havde forholdt sig til mine kommentarer.
Jeg henviste til Arbejdsevnemetode, men fik det svar, at det ikke var det som det betød. Når jeg så spurgte hvad det så betød, gled både hun og kollegaen (ja, de var sandelig 2) af på det.
Dengang havde jeg ikke tænkt på, at jeg kunne have gjort, som Hejdien anbefaler (i den slags situationer), nemlig at skrive "gennemlæst, men ikke godkendt".

Så det er med at have is i maven, og holde hovedet koldt.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
aktindsigt hos BAN-hvor lang tid tager det? Håber Alt det andet 3 16-06-2011 10:32
Hvor lang tid tager det? Nucca Spørgsmål ang fleksjob 5 21-02-2011 15:32
Hvor lang tid har sagsbehandleren til at lave en RS hopper Alt det andet 27 01-12-2010 16:05
Hvor lang tid tager det???? Lena4700 At søge førtidspension 7 28-07-2008 22:01
hvor lang tid tager det ? wating Spørgsmål ang fleksjob 18 22-05-2008 09:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension