K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2016, 21:18   #1
Malenewill
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Malenewill er ny på vejen
Sygedagpenge forlængelse

Hej jeg er pr sygemeldt med psykiske diagnoser er blevet forlænget nov 2014 k 134 uger , men grundet vente tid først kommet i behandling sep 2015. Min sagsbehandler bedt om ny status attest psykiatri vurdere mig for sårbar til at arbejde eller noget arbejds rettet aktivitet , mit spørgsmål nær de vurdere jeg skal ha ro hvad kan kommune finde på? Hvis min sagsbehandler vælger at afslutte forløb fordi keg ikke rykker så hurtigt trods det jeg har masser tid i sygemeldinger er det så ressource eller jobafklaringsforløb eller er det alm kontanthjælp ?
Malenewill er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2016, 22:06   #2
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Der skal være en afklaring

før kommunen må stoppe sygedagpenge.

Derfor kan det godt være, at kommunen vil forsøge, at få dig afklaret i forhold til arbejdsmarkedet.

Det kan ske via et ressourceforløb, hvori der er indbygget en periode med ro.

Ressourceperioden kan kombineres med ro og arbejdsmarkedsvendte aktiviteter, med mindre lægerne skriver, det er kontraindiceret og vil være skadeligt for dig.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2016, 22:16   #3
Malenewill
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Malenewill er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kisser1 Se meddelelser
før kommunen må stoppe sygedagpenge.

Derfor kan det godt være, at kommunen vil forsøge, at få dig afklaret i forhold til arbejdsmarkedet.

Det kan ske via et ressourceforløb, hvori der er indbygget en periode med ro.

Ressourceperioden kan kombineres med ro og arbejdsmarkedsvendte aktiviteter, med mindre lægerne skriver, det er kontraindiceret og vil være skadeligt for dig.
Lægen har skrevet at de fraråder alt arbejds relateret i et hvert erhverv , spørgsmålet er egentlig hvis ikle jwg når ag blive rask inden 134 uger hvad kommer jeg så på af ydelser
Malenewill er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2016, 22:47   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.792
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære Malenewill

Bliv her på din tråd fremover da der sikkert dukker mange spørgsmål op i nærmeste fremtid, så hjælpe du os andre med at hjælpe dig selv.

Læs disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

I forbindelse med det du nævner om ventetid på behandling, er det dig selv der er bekendt med reglerne eller er det kommunen der har holdt regnskab med din ventetid på behandling, ref sygedagpengestop?

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Forlængeksesmuligheder af sygedagpenge.

"3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 134 uger regnet fra revurderingstidspunktet"

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 12-01-2016, 22:52   #5
Malenewill
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Malenewill er ny på vejen
Hej Peter ved ikke om jeg gør det rigtigt lægen vurderede at der var en Teo på raskmelding i den 134 uger
Malenewill er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2016, 23:50   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.792
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg er lidt tung i rumpetten....

Kære Malenewill

Teo???? Prøv at forklare mig nærmere, jeg forstår ikke.

Det jeg anføre, er at den ventid du har på at komme i behandling, skal ikke med i regnestykket i de 134 ugers forlængelse af sygedagpenge, som der nævnes, som en forlængelsesmulighed.

Jeg har aldrig oplevet at kommunen ad sig selv holder øje med det vigtige regnestykke om at vente på behandling.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension