K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-07-2011, 19:31   #351
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa MTVRV1

Ok jeg kan kun sige, at jeg bestemt ikke har fået det bedre, med hele det cirkus jeg har været igennem det sidste ½ år

Min psyk. siger stadig, at jeg har en svær depression, jeg har fortalt kommunen, at de må indhente flere oplysninger fra ham samt fra min læge, så nu må vi se, hvilket udspil der så kommer fra dem.

Jeg håber da ikke, at jeg skal kostes rundt fra det ene sted til det andet

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2011, 23:53   #352
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Har været hos min psyk. idag, og han sagde at min depression forrmentlig er stationær... så er spørgsmålet, hvordan det får indflydelse på min sag?

I øvrigt har jeg fået at vide, at jeg skal ud i endnu en aktivering i 4 uger i forbindelse med, når man har været på kh i 6 måneder.

Jeg har sagt til min sb under kh, at de kan henvende sig til ham, for at få besked om, hvordan jeg har det helt eksagt.

Gode indput søges ;o)

Knuzzz

Sidst redigeret af tlf_dame; 03-08-2011 kl. 00:00.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2011, 00:12   #353
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du ikke kan afklares i arbejdsevne pga sygdom, skal du heller ikke aktiveres!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2011, 00:22   #354
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
hejsa popiae

Jeg går udfra, at det er arb.evnen de vil afprøve og jeg har bedt om at komme samme sted hen, som jeg var de første 13 uger.

Jeg venter stadig spændt på at høre, hvem jeg får som sb ifb. med. at de skal finde ud af, om jeg kan få forlænget min sdp.

Det skal lige siges, at årsagen til jeg bad om at få en anden sb er, at der slet ingen kemi mellem mig og den anden jeg havde før.

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2011, 08:42   #355
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nu har jeg lige skimmet din tråd, for at være bedre up to date.

Man du afvendter svar på forlængelse af sygedagpengene, hvor de 52 uger var gået ca.1.6.2011?

Hvornår forvendtes dette svar, og hvad gør de helt præcis, bla, bliver ressourceprofil opdateret?

Du bør insistere på en bred afklaring af din arbejdsevne på et reva-center, intet andet!

Du har ikke været på kontanthjælp i 6mdr. da du har været på sygedagpenge, og juridrisk stadig er det, indtil ny afgørelse om forlængelse eller ej!

Har du fået lavet en fuld helhedsvurdering af dit helbred, evt status, hvor ALLE dine sygdomme fremstår?

Disse 2 tiltag skal du gå efter, således at du kan få en endelig afklaring af din fremtid på arbejdsmarkedet, eller ej. Altså restarbejdsevne.

Ps; har du stadig Fagforeningen med på sidelinjen? Brug dem ved møder på kommunen også.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2011, 09:18   #356
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa popiae

Ja jeg venter på, at de på et eller andet tidspunkt beslutter sig for om jeg bliver forlænget eller ej. Min falddato var 1/5.

Jeg aner ikke hvornår de træffer afgørelsen, men der er blevet sagt, at min RP skal opdateres.

Jeg ved ikke hvilke planer de har med mig, i og med, jeg ikke har fået nogen ny sb endnu.

Det med kh versa sdp, vil jeg tale med sb hos krifa.

Ja der er lavet en GH sidste år, hvor alle mine sygdomme er skrevet på.

Jo jeg ville gerne have ham med, men de er ikke mange sb'er i juridisk afd. så det bliver nok svært, men jeg skal da se om det kan lykkes, når jeg engang bliver indkaldt til møde.


Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2011, 10:44   #357
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Fuldstændig korrekt som Popia skriver du skal insistere på afklaring i reva center og ikke andre steder.

Du bør efter al sandsynlighed kunne arbejdsevne afklares, når din lidelse er stationær.

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke har hørt fra sdp. sbér endnu og opfølgning af samme. Jeg ville rykke op på dette att. jobcenter chefen mfl.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2011, 11:34   #358
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Jeg går udfra, at det er arb.evnen de vil afprøve og jeg har bedt om at komme samme sted hen, som jeg var de første 13 uger.
Hvis det er for at vurdere din arb.evne skal det ikke hedde "aktivering".

Du skal være meget obs på hvad der står i de papirer, de udfærdiger i forbindelse med opstart i "et eller andet".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2011, 12:14   #359
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja Vovse, det er rigtig, der er forskel på aktivering og et afklaringsforløb med henblik på vurdering af arbejdsevnen.

4 uger lyder heller ikke af meget, men mere i retning af bare aktiveringspligt...
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2011, 13:17   #360
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Hejsa popiae

Ja jeg venter på, at de på et eller andet tidspunkt beslutter sig for om jeg bliver forlænget eller ej. Min falddato var 1/5.

Jeg aner ikke hvornår de træffer afgørelsen, men der er blevet sagt, at min RP skal opdateres.

Jeg ved ikke hvilke planer de har med mig, i og med, jeg ikke har fået nogen ny sb endnu.

Det med kh versa sdp, vil jeg tale med sb hos krifa.

Ja der er lavet en GH sidste år, hvor alle mine sygdomme er skrevet på.

Jo jeg ville gerne have ham med, men de er ikke mange sb'er i juridisk afd. så det bliver nok svært, men jeg skal da se om det kan lykkes, når jeg engang bliver indkaldt til møde.


Knuzzzz
aktiveres
Her skal du alså passe meget på

du skal igennem den del som er svær, nemlig ingen behandlingsmuligheder
den har jeg brugt 3 år på indtil videre.
kommunen ved udmærket jeg ikke kan arbejde, men er der nu ikke lige en behandlingsmulighed. har også 9 diagonser
har fået lukket de 8, men mangler stadig en
som jeg dog regner med at få lukket inden for 3-4 måneder
mit bosted kan ikke se hvordan jeg skulle kunne klare en arbejdsprøvning
så de vil skrive til kommunen at det ikke kan lade sig gøre.
der stå netop i min afgørelse om bosted, at de også skal give et overblik til jobcenter.

Men i mine 3 år har jeg aldrig været i aktivering
mit råd er at få en afslutning på det lægefaglige, før du siger ja til en arbejdsprøvnng. for ellers kan du komme ud i flere, fordi den bliver forældet

har selv været i en for 2.5 år siden og gælder ikke i dag.
også lige meget for der havde det meget bedre den gang.

Ps håber du bliver forlænget
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
stop af sygedagpenge pedo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 31-08-2011 09:21
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge ette74 Alt det andet 13 20-07-2010 11:41
stop af sygedagpenge lillesine Alt det andet 0 08-01-2009 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension