K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2011, 10:46   #1
Høeg
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2011
Indlæg: 12
Styrke: 13
Høeg er ny på vejen
Er jeg købt eller solgt

Jeg håber der er nogen der kan give mig lidt håb.

Jeg har post traumatisk belastningsreaktion, efter arbejdsskade hvor jeg igennem 2½ år har været udsat for mange trælse ting fra beboere. Jeg har været sygemeldt siden april 2010 og har de sidste 3½ år været on and off. på arbejdsmarkedet samt en barsel. Jeg har fået anerkendt min arbejdsskade med 10% mén. Jeg er nu i min 3 arbejdsprøvning. De to første var lidt for meget mit fag, men denne gang er jeg helt udenfor mit fag som pædagog. Jeg skal være der indtil midt sep. og jeg er rigtig glad for det. Arbejder pt 4 timer 3 gange om ugen og håber at jeg efter sommerferien kan komme på 5 timer 3 gange om ugen og så må vi se hvad min krop siger.

Jeg har fået forlænget mine sygedagpenge i 26 uger, så jeg håber at de snart laver en vurdering for mine sygedagpenge varer jo kun indtil nytår. De to tidligere praktikker har virksomhedskonsulenten ikke skrevet noget som helst om, men den nye konsulent siger at han har givet sb mindtlig ref. Det er for mig ikke godt nok, så jeg føler at de 2 praktikker er spildte. Den nye er meget flittig til at skrive. Jeg går til psykolog og har gjort det de sidste 3 år. Hun vurderer mig til at fungere bedst på ca. 16 timer.

Så mit spørgsmål er. Tror I at jeg kan få flex. Lægen er inde over, men kommunen har ikke en eneste gang indhentet oplysninger hos hende, men hun er opdateret fra mig, og bliver det igen i august. Jeg har sådan brug for en afgørelse og dermed ro så jeg kan komme videre med mit liv menneskelig og økonomisk. Hvis I mangler nogle oplysninger så spørg endelig.
Høeg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 11:09   #2
Høeg
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2011
Indlæg: 12
Styrke: 13
Høeg er ny på vejen
Smile Endnu et spørgsmål

Jeg glemte lige noget

Hvis jeg får min flex igennem, får jeg så automatisk tab af erhvervsevne, eller hvordan foregår det. Hvad med økonomi. Jeg havde en ganske god løn som pædagog, men jeg er som skrevet nødt til at arbejde indenfor helt andet fag som ufaglært. Hvad hvis jeg ikke får tilkendt flex, skal jeg så anke og hvordan med økonomien. Synes det er sådan en jungle at finde ud af, og specielt når hovedet ikke helt vil som jeg vil.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig:
Høeg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 11:33   #3
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Hvis du er blevet forlænget efter § 27 stk 4, er det vel kun et spørgsmål om det bliver fleks eller ftp, du bliver indstillet til ??

Dette bliver vel taget op når din arbejdsprøvning er slut og din arbejdsevne bliver vurderet og holdt op mod den lægelige dokumentation.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 11:42   #4
Høeg
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2011
Indlæg: 12
Styrke: 13
Høeg er ny på vejen
Jeg aner ikke noget som helst om hvilken paragraf jeg er forlænget efter. Kun at jeg blev forlænget fordi at jeg skulle arbejdsprøves udenfor mit fag. Men hvis det er det,så lyder det jo rigtig positivt. Det glæder jeg mig over, hvis det skulle være tilfældet
Høeg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 12:01   #5
gitte kirk
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2010
Lokation: ringkøbing/skjern
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
gitte kirk er ny på vejen
Høeg
velkommen
Jeg er også udd pædagog og har en arb skade fra 2007 tilkendt flex pr 6.12 2010

Jeg har fået et flexjob som ansat i en grillbar ca 15 august.....15-20 timer i ugen, jeg har fået en midlertidig ask på 40%, er skulderskadet

Søg udenfor pæd. området, har man først fået en skad e i sit gamle job, tror jeg ikke man skal gå tilbage, men se fremad.
Held og lykke herfra
gitte kirk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 12:07   #6
Høeg
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2011
Indlæg: 12
Styrke: 13
Høeg er ny på vejen
Tak skal du ha.
Ja jeg har virkelig slugt mange kameler, men må bare sande at jeg magter simpelthen ikke mit fag mere. Jeg bliver mere syg af det. Så jeg er ved at forlige mig med tanken, men trænger bare sådan til noget ro i hovedet. Jeg håber sådan det snart går i orden.
Høeg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 12:19   #7
gitte kirk
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2010
Lokation: ringkøbing/skjern
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
gitte kirk er ny på vejen
kære Høeg
Hvis du kan finde et andet fag jvor du stadig arbejder med mennesker men bare uden den belastning altså en sidegren er det supert.
Jeg glæder mig til at skulle lave mad og have med kunder at gøre......
gitte kirk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 12:25   #8
elmaro
Ved at vænne sig til K10
 
elmaros avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Lokation: Phuket
Alder: 59
Indlæg: 15
Styrke: 14
elmaro er ny på vejen
Hej Høeg!

Du har fået anerkendt en arbejdsskade samt en mèngrad på 10% gennem arb.sk. styrelsen.
Du må være medlem af SL eller BUBL (alt efter hvilket område, du har beskæftiget dig indenfor), der sidder nogle sagsbehandlere, der har helt styr på den slags, så de må kunne hjælpe med svar på ting vil jeg tro - Elmaro
elmaro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 14:46   #9
gitte kirk
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2010
Lokation: ringkøbing/skjern
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
gitte kirk er ny på vejen
elmaro...
Desværrer er det ikke rigtig nogen hjælp at hente hos vores fagforening....de er godt nok lade..hvad det angår...ihvertfald min...SL
gitte kirk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 16:07   #10
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Høeg

Velkommen til k10.

Du skal som det første bede om AKTINDSIGT.
Du kan finde en formular inde under "Nyttige Links" her på forsiden.

Husk at bede om kvittering på din anmodning ved skranken i Jobcenteret.
Så har de 10 kalenderdage til at få det ordnet.
Når dine papirer er ankommet i postkassen,
kan du se om der er noget, der mangler.

Som det næste skal du sætte dig ind i Arbejdsevnemetoden.
Du kan finde Arbejdsevnemetodebogen her : http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

Det er rart at vide, hvordan en sag skal køres efter loven,
og desværre ser det ud til, at mange sagsbehandlere ikke følger den.
Det kan man se i rigtig mange tråde her på k10.

Der skal nok komme flere svar til dig fra andre herinde.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
købt hus på FP?? sandie86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 17-11-2012 16:35
så er jeg vist solgt?? tusindblomst Spørgsmål ang fleksjob 3 29-05-2011 17:34
hvornår ved osten, at den er købt V_Brask Alt det andet 3 02-01-2010 01:01
Købt eller solgt ? søsser s Dit og Dat 12 15-12-2008 16:30
Købt eller Solgt?? Skal jeg gine eller gæde? Rikke H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 29-01-2008 02:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension