K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2014, 17:14   #1
Coco11
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
Coco11 er ny på vejen
Gode råd søges

Hej alle

Jeg er rigtig meget i tvivl om hvad der vil være bedst for mig at gøre. Laaaang historie, men jeg skal prøve at gøre det kort:
Jeg er hypermobil og har altid haft mere eller mindre ondt forskellige steder i kroppen. For 20 år siden fik jeg bækkenløsning i forb. med graviditet, var efterflg. sygemeldt på deltid og fik tilkendt midlertidig pension som kom til at vare 5 år.

I år 2000 startede jeg på revalidering til folkeskolelærer, blev færdig i 2004 og herefter har mit bækken egentlig opført sig rimeligt i flere år, og jeg har arbejdet på fuldtid som lærer siden ( dog afbrudt af et par måneder i efteråret 2004 da jeg fik en hjerneblødning med efterflg. epilepsi - som jeg tager medicin for, men ikke har specielle gener af ellers.)

De sidste to år især har jeg fået flere og flere smerter - i mine fødder, mit bækken, lænderyg og mine ribben skrider fra hinanden med jævne mellemrum, jeg går jævnligt til fys og har været hos flere speciallæger, hvor den sidste sagde at det hele "bare" skyldes hypermobilitet.... Og det lever jeg så med.

Men nu varer det jo ikke længe før mine arbejdsvilkår ændrer sig væsentligt, og jeg ved ikke om jeg kan klare et 8-16 job! Jeg har daglige smerter, på de skalaer jeg har fundet herinde ligger de "normalt" på 4-7 og jeg tager en del smertestillende for at klare min nuværende hverdag.

Jeg aner ikke hvordan jeg skal gribe det hele an - foreløbig har jeg bestilt en tid hos min læge på onsdag, men jeg ved ikke engang helt, hvad jeg skal sige til ham, bortset fra at spørge ham, om jeg kan regne med at han er med mig....

Har I nogle gode råd???

Mange hilsner
Coco
Coco11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 17:21   #2
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Bed om henvisning til smerteklinik... de hjælper dig med at lære at tolke smerten og hvordan den skal behandles... medicin er kun en brøkdel af smertebehandling.

Jeg er lige startet et forløb efter mange års ventetid... men nogen kan vist viderehenvises til privathospital og så er ventetiden kun nogle uger.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 17:32   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Coco11

Bliv her på din tråd fremover, så er det lettere for os andre.

Læs følgende:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Din problemstilling har ministeriet nok ikke tænk på i forbindelse med nye reform, inden for dit område.

Mit råd:

Du tager kontakt til både skoleledelse og kommunen og fremlægger problemstillingen, som enhver kan se er både aktuel og faktuel.

Du foreslår en drøftelse om muligheden kunne være en §56 aftale.

https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...-arbejdsgiver/

... som nok ikke løser alle problemerne. Men ved en §56 aftale erkender kommunen, arbejdsgiver og du, at der er/kan være et velkendt og accepteret problem.

Men der er jo et problem, som skal løses.

Jeg ville begynde med et møde med skoleledelse og hvis den er fornuftig bliver det muligvis, i første omgang, ikke nødvendigt at blande kommunen ind i sagen i første omgang.

Du vender bare tilbage med de næste spørgsmål, som dukker op.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 17:38   #4
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
§56 kan ikke bruges systematisk til planlægning af arbejdstid.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 17:43   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er korrekt, men en §56 aftale, er en begyndelse på alle fremtidige tiltag. Ingen nævner noget om at det er den endegyldige løsning.

Men hvis Coco11 førhen har haft sygedage og har en diagnose, så er det særdeles godt at få en vedkendelse af problemet, af alle 3 parter, som en begyndelse på en social journal, når/hvis fremtiden bringer forværringer i situationen.

Fordi Coco11 kan risikerer at den første kontakt til kommunen, hvis det bliver nødvendigt, at man så ikke vedkender sig denne diagnose.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 17:48   #6
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Det er mere korrekt med en deltidssygelmeding i sådanne tilfælde, også fordi man så har en bedre dokumentation i forhold til opfølgningssamtaler, hvis man når dertil at der tales fleks eller andre mere indgribende tiltag i forhold til den enkeltes tilknytning til arbejdsmarkedet.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 18:00   #7
Coco11
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
Coco11 er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar og diskussion - det er lige præcis det dilemma jeg går med, $56 eller deltidssygemelding...Jeg har bare tidligere været så meget inde i hele dette system, så jeg slet ikke orker at tænke tankerne(
Coco11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 18:09   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej, det er ikke befordrende...

Kære Coco11

.... at være i det sociale system.

Men du har jo et faktuelt problem, hvor ingen løsning, kommer til dig udefra.

Du skal være smart og dygtig, fordi du har den fordel at være forud for dine problemer.

Du oplyser ikke, om du er ansat på een skole eller er vikar på mere end een skole.

Men, hvis nu skoleledelsen erkender problematikken og forstår din situation, så giver de tilladelse til at du ikke kræves at være fysisk på skolen, som reformen jo kræver.

Men på sigt, skal der findes en mere holdbar løsning på dit problem.

Hvor bor du ca i landet?

Modtager du nogen form for behandling/optræning pt?

Hvis ikke, hvorfor?

Du kender vel også muligheden for senere at søge flexjob?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 22:31   #9
Coco11
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
Coco11 er ny på vejen
Kære Peter
Jeg bor på Midtsjælland, arbejder på den samme skole som jeg har gjort de seneste 10 år. Her er der god forståelse - så længe at det ikke bliver for besværligt!!! Men sådan er det jo ofte.... Rent fagpolitisk er jeg imod en løsning, hvor jeg kan arbejde hjemme og mine kolleger ikke kan! Hvis jeg ikke kan arbejde fuld tid på den måde der ønskes, kan jeg jo ikke arbejde fuld tid - og så må der findes en løsning på det....

Jeg går jævnligt til fys/osteopat. En meget dygtig en af slagsen, som er ret frustreret over, at det tilsyneladende ikke rigtig bliver bedre. Det hjælper at få rettet diverse låsninger, men det holder ikke så længe ad gangen. Uden at jeg har spurgt helt direkte er han meget klar omkring at det helt klart er et fysisk problem jeg har - med hans ord "virker jeg ret psykisk sund" :-).

Og ja, jeg ved at jeg skal være på forkant med situationen...

Hilsen
Coco
Coco11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 13:04   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
En fysioterpeut kan nu aldrig komme med en vægtet udtalelse om en persons psykiske tilstand. Håber såvel du som dine kolleger kan acceptere de løsningsmuligheder, der findes. Det kræver selvfølgelig også energi at besøge en fysioterapeut flere gange om ugen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension