K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2014, 15:08   #31
Jesperjensens
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2013
Indlæg: 24
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
Jesperjensens er ny på vejen
Nu jeg så heldig at jeg ALDRIG har været syg, har altid knoklet + været selvstændig så folk ved jeg ikke går her for sjov.
Jeg har tabt 30K pr måned siden sygdommen i løn, så går bestemt ikke i det her forløb af økonomisk fordel, eller for sjov.

Men folk glemmer jeg ikke kan følge med, det jo naturligt når man "selv kan", så det ikke bevist folk gør det, deres hjerte er heldigvis rette sted. Men hvis det ikke kan ses, føles, røres så forstår man det heller ikke (åbenbart heller ikke det offentlige, for man kan ikke være syg under 40)

Tak for input, nu der mere at gå fremad med.
PS: synes i jeg skal arbejde mere med "den løse diagnose" med 3part, eller skal jeg lade det være som den er?

Sidst redigeret af Jesperjensens; 27-02-2014 kl. 15:13.
Jesperjensens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 15:34   #32
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det kommer nok an på hvad du vil med diagnosen.

Jeg fik i første omgang min ved neurolog - oversat til dansk vil den hedde noget i retning af - "følger efter overfald"

På smertecenteret ændrede de den til "non-magline komplekse smerter",
Fik senere at vide af neurolog at årdsagen til at han ikke havde givet denne, var at jeg skulle have lavet speciallægeudtalelse til ASK ved ham tre mdr. Efter jeg kom til skade og denne diagnose kan man først få når det har gjort ondt konstant mindst 6 mdr.

Jeg har oplevet at både jobcenteret og ASK har haft brug for en diagnose for at de kunne forstå at det faktisk gør ondt i min ryg - så ja, selv om jobcenteret kigger på ens arbejdsevne, så kan en diagnose også betyde noget.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 17:27   #33
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvad du søger, skal du finde.

Kære Jesperjensens.

Ofte er det ikke så let for lægerne, som vi går og tror.

Bliv ved med at søge og vær aktiv!

Manglende diagnose.

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...r-14-diagnoser

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...virkende-kraft

"Der er i lovgivningen om tabt arbejdsfortjeneste ikke krav om, at barnet skal have en diagnose for at være omfattet af begrebet "betydelig og varigt nedsat funktionsevne".

Det er graden af funktionsnedsættelsen og ikke den lægelige diagnose, der er afgørende for om et barn tilhører målgruppen.

Afslaget kan altså ikke gives alene med henvisning til den manglende diagnose"

Mange taler begejstret om smerteklinikker.

Lægerne (ofte narkoselæger) på smerteklinikkerne er dygtige, men er de dygtigere end andre læger? Jeg ved det ikke.

Smerteklinikkernes medicinhylder indeholder nøjagtig de samme typer og antal af medicintyper, som alle andre erfarne læger har til sin rådighed.

Nogle smerteklinikker er besat med gode læger.

Andre smerteklinikker er besat med, muligvis, ikke så gode læger.

Smerteklinikkerne har tværfaglige teams! Det er sikkert godt, for dem der har glæde af det.

Men på et tidspunkt kan en smerteklinik, blive et behandlingstilbud. Muligvis sent i ens sagsforløb.

Begynderråd.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 27-02-2014 kl. 17:30.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-09-2014, 00:53   #34
Jesperjensens
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2013
Indlæg: 24
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
Jesperjensens er ny på vejen
STATUS PT:

1. Stoppet udredning af egen læge (siden slut 2013) status: kan ikke stilles en diagnose, dog fuld opbakning fra spec. læger (samt egen læge at symtomerne er reelle).
2. Har gennemgået 10måneders fys. træning med status: stationær, der kan ikke gøres mere for borgeren.
3. Er påbegyndt Jobprøvning med hel A4side med skånebehov som er opsat af fys, nær alle er opfyldt af jobbet som startes i. (13ugers jobprøvning er påbegyndt).

STATUS PT, her sluppet mentalt tidligere problemstillinger for en stund, da jeg har indset det ikke tjener mig med skraldespands diagnoser.

Sidst redigeret af Jesperjensens; 20-09-2014 kl. 00:57.
Jesperjensens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2014, 10:56   #35
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvad mener du med skraldespandsdiagnoser? Nogen kan bare ikke få en diagnose, fordi de ikke passer ind i systemerne. Håber du bliver arbejdsmæssigt afklaret, så du kan komme videre.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension