K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2012, 13:09   #1
AKA
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2012
Alder: 57
Indlæg: 21
Styrke: 13
AKA er ny på vejen
Førtidspension og spørgsmål

Jeg fik i går en super dejlig og længeventet samtale fra kommunen om at jeg er blevet tildelt førtidspension. Har modtaget brev om det i dag.
Jeg er helt på den anden ende og kan slet ikke rigtig forstå at jeg nu endelig kan nøjes med at koncentrerer mig om familien og mig selv og derved få flere kræfter til at forsøge at få et så godt videre liv som muligt.
Min første reaktion var at bryde fuldstændig sammen i kæmpe gråd, tror virkelig at der blev forløst mange bekymringer.

Jeg gik ned med posttraumatisk stress og startede i psykiatrisk behandlig tilbage i 2005. Har været i jobtræning, været ansat i fleksjob og har deltaget i flere af kommunes jobforløb mv. Jeg er i medicin og terapeutisk behandling for depression og angst (og døjer derudover med slidgigt, har haft anfald af besvimmelse rundt omkring da jeg var ung, har haft stofskiftesygdom og er opereret for struma, lider af hypermobile led, alle undtagen knæene, hvor jeg tilgengæld har slidgigt, har også været halvsidigt ansigtlammet og så videre, sygdom, sygdom, sygdom - er vist bare et dårligt liv).
Første psykiatrikker tilbage i 2005 mente at jeg havde været ude for en choktilstand. Den måde jeg beskrev hvordan jeg havde reageret (ud over alle symptomerne for chok, havde jeg blandt andet cyklet hjem fra arbejde uden at vide det, kun udfra at min cykel nu holdt nede på parkeringspladsen).
Første psykolog en gang i 2006/2007 udtalte sig om at jeg sandsynligvis havde en ængstelig personlighedsforstyrrelse.
Næste psykiatrikker som i dag behandler mig har løbende informeret kommunen og har mig i temmlig stærk medicinering (jeg får tre slags forskellig medicin mod depression/angst) og så al den smertestillende medicin for slidgigt oveni.
Næste psykiatrikker slog fast at jeg lider af en ængstelig personlighedsforstyrrelse med blivende nedsat funktionsniveau.

Jeg svæver nu på en lille sky og kan slet ikke få benene ned på jorden igen, uanset hvilken diagnose de tilskriver mig og hvor syg jeg er.
Hvor er det dog bare vidunderligt nu at kunne sætte alle kræfter ind på at få det så godt som det nu kan lykkes. Jeg ved godt at der ikke kan ændres så meget, når det drejer sig om en personlighedsforstyrrelse (jeg har efterhånden kæmpet med det i mange år), men kræfterne der tidligere har været brugt på at skulle kæmpe for at kunne komme tilbage på arbejdsmarkedet, har jeg jo til at kunne forbedre min tilværelse.

Jeg har hørt en del om udbetaling af pensioner, men vil godt vide noget mere.
Er der noget om at jeg kan få udbetalt det jeg har indbetalt til fleksydelse (har indbetalt siden 2007)?
Skal jeg i såfald betale skat af beløbet?
Og hvad skal jeg gøre for at få pengene?

"Hold kæft" (undskyld sproget) hvor er det dejligt nu at være førtidspensioneret. Jeg har det som om at jeg nu er gået på ferie, efter ikke at have kunnet slappe af i mange, mange år. Og så er det endda ferie for livstid. Jeg kan slet ikke beskrive hvor lettet jeg nu føler mig. Sikken en langvarig kamp for at være hvor jeg nu er.

Mange hilsner, Anette

Sidst redigeret af AKA; 03-04-2012 kl. 13:47.
AKA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 13:16   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kan ikke lige svare på dine spørgsmål, men jeg jeg ved hvordan du har det lige nu og kan selv huske følelsen af at vinde retten til at være syg, og med pensionen, få en mulighed for at kunne tage livet i det tempo det nu engang kommer. UDEN at skulle ligge i fosterstilling hvergang man fik et brev fra jobcentret med tilbud man ikke kunne magte....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 13:19   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Du kan hæve den ydelse du har betalt til efterløn lige nu skattefrit og frem til den 1/10 derefter skal du betale skal.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 13:32   #4
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Tillykke med sejren
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 15:08   #5
AKA
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2012
Alder: 57
Indlæg: 21
Styrke: 13
AKA er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Jeg kan ikke lige svare på dine spørgsmål, men jeg jeg ved hvordan du har det lige nu og kan selv huske følelsen af at vinde retten til at være syg, og med pensionen, få en mulighed for at kunne tage livet i det tempo det nu engang kommer. UDEN at skulle ligge i fosterstilling hvergang man fik et brev fra jobcentret med tilbud man ikke kunne magte....

Du har fuldstændig ret og en god måde at beskrive det på, man føler virkeligt at man har vundet retten til at være syg.

Og netop det at man nu kan tage livet i det tempo det nu engang kommer.
__________________
Mange hilsner,
Anette
AKA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 15:11   #6
AKA
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2012
Alder: 57
Indlæg: 21
Styrke: 13
AKA er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Du kan hæve den ydelse du har betalt til efterløn lige nu skattefrit og frem til den 1/10 derefter skal du betale skal.
Nu så jeg lige et andet indlæg om at man skal have den indbetalte fleksydelse overført til en anden pensionsordning. Meget forvirrende.

Er der nogen herinde der har fået deres indbetalte fleksydelsesbidrag tilbage (indsat på ens bankkonto) fra kommunen?
__________________
Mange hilsner,
Anette
AKA er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål ang. Førtidspension Jamie36 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 29-03-2013 13:53
Spørgsmål til førtidspension Kasp1221 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 17-09-2012 00:13
førtidspension § 20 spørgsmål sjl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 12-05-2012 21:44
Spørgsmål ang Førtidspension clauss Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 23-06-2011 15:39
Spørgsmål om førtidspension RikkeFejrskov Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 16-11-2007 17:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension