K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2007, 20:58   #1
RikkeFejrskov
På vej til at lære K10
 
RikkeFejrskovs avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2007
Lokation: Viborg
Alder: 35
Indlæg: 4
Styrke: 0
RikkeFejrskov er ny på vejen
Spørgsmål om førtidspension

Wuhuu, mit første indlæg her på K10

Jeg har bare et lille spørgsmål om førtidspension

Skal man have været hele møllen med revalidering og fleksjob igennem, før man kan søge, eller er kommer det automatisk som en del af proceduren?
__________________
Rikke Fejrskov
- Ny bruger på K10!

Kan jeg mon finde ud af det?
RikkeFejrskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2007, 21:10   #2
RikkeFejrskov
På vej til at lære K10
 
RikkeFejrskovs avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2007
Lokation: Viborg
Alder: 35
Indlæg: 4
Styrke: 0
RikkeFejrskov er ny på vejen
Hov, det blev da en mystisk overskrift
Undskyld, kære medskribenter
__________________
Rikke Fejrskov
- Ny bruger på K10!

Kan jeg mon finde ud af det?
RikkeFejrskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2007, 21:15   #3
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Velkommen til k10

Det er ikke mange oplysninger, du giver, men generelt skal alle muligheder være udtømte, men der er vel tilfælde, hvor det er åbenlyst, at der ikke kan gennemføres revalidering eller hvor det ikke er realistisk med fleksjob. De fleste vil skulle igennem arbejdsprøvning, inden der kan træffes afgørelse.

Måske du kan fortælle lidt mere om dig selv?
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2007, 21:26   #4
RikkeFejrskov
På vej til at lære K10
 
RikkeFejrskovs avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2007
Lokation: Viborg
Alder: 35
Indlæg: 4
Styrke: 0
RikkeFejrskov er ny på vejen
Mange tak

Sparket i hovedet (rent uheld) som 14 årig, nu med senhjerneskade som resultatet
Meget træt- kan i snit klare 3 timer om dagen, og helst ikke mere end 3-4 dage om ugen
Husker lige så godt som min morfar med begyndende demens
Svækket koncentration og opmærksomhed
Kan ikke tåle stress

Jeg blev 18 i februar, så det er meget begrænset hvad jeg har prøvet endnu og det er hele er meget nyt- og ikke mindst SKRÆMMENDE!

Er det en del "af pakken" når man søger pension, at alle muligheder bliver testet?
__________________
Rikke Fejrskov
- Ny bruger på K10!

Kan jeg mon finde ud af det?
RikkeFejrskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2007, 22:12   #5
Lise W
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Helsingør (Gud bedre det;-)
Indlæg: 48
Styrke: 17
Lise W er rigtig godt på vej
Velkommen

Hej Rikke
-Og velkommen til

Det er trist at "se" så ungt et medlem her på siden - det må være svært for dig. Du får lige et lille opmuntrende klem af mig

Desværre så er det sådan, at man nærmest skal lide af en dødelig sygdom, før man kan få en "automatisk" førtidspension og selv da, skal der kæmpes.....sørgeligt men sandt

Så du skal nok regne med at skulle hele møllen igennem. Det er ikke nemt, og du vil måske til tider være fristet til at opgive - skulle du nå dertil, så brug os her i forumet til at læsse af på......her er mange søde og dygtige personer, som både kan og vil trøste og give gode råd - og vigtigst af alt, som kan finde vej i den jungle af regler som du snart skal begive dig ud i.

Held og lykke Rikke - mange hilsner fra Lise
Lise W er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2007, 23:54   #6
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Hej Rikke og velkommen her på K10

Jeg håber også at du må kunne gøre brug af alle de erfaringer der ligger her på K10, nu hvor du med dit 18.år træder ind i andre rækker og ikke mindst andre paragraffer.

Men ummidelbart lyder det til at du har en ret klar diagnose og et temmeligt godt overblik over dine resourser:

""Sparket i hovedet (rent uheld) som 14 årig, nu med senhjerneskade som resultatet
Meget træt- kan i snit klare 3 timer om dagen, og helst ikke mere end 3-4 dage om ugen
Husker lige så godt som min morfar med begyndende demens
Svækket koncentration og opmærksomhed
Kan ikke tåle stress""

Og de skal jo følge dig i din resourseprofil.!

Men du skal nok forberede dig på at det er en stor del af pakken der skal undersøges mulighed for, når der søges førtidspension. Men som sagt, har du jo åbentbart en god oversigt over dine resourser (mangel på samme) og har du lige så god lægelig/faglig dokumentation med dig, vil din resource profil jo være dokumenteret i den retning, så du måske bliver sparet for meget af det andre her har været igennem. Du har jo "allerede" de første 4 år bag dig i systemet. Men du må nok forberede dig på arbejdsprøvninger, der jo skal kortlægge om der er grundlag for almindeligt arbejde, revalidering/udannelse eller fleksjob.

Uanset hvad der må komme til dig af udfordringer, må du holde godt sammen på dig selv og ikke mindst al dokumentation fra bøde før, nu og det som kommer.

Jeg håber du hidtil har haft en god kontakt til skolekonsulenter/sagsbehandlere/andre i den offentlige sektor, som du kan gøre brug af, da du jo nok ikke har en fagforening bag dig.
Jeg har ingen prefrencer til sent hjerneskadede, men der må være handicapforeninger der varetager disse interesser og de har bestemt rådgivere til rådighed, ligesom andre handicaporganisationer også stiller ekspertise til rådighed for medlemmerne.
Jeg tror det er vigtigt for dig at få del i disse ekspertiser, da du jo ikke har fagforening eller lignende at trække på.

Og så er du jo nu på K10, hvor jeg selv har fået en fantastisk hjælp i alle paragrafferne, så spørg bare løs hvis der er noget du er i tvivl om, mange vil kunne give dig et tip her
og ikke mindst:
og støtte i et liv, som ikke alle forstår, men som flere burde have indsigt i

Mvh
majs

Sidst redigeret af majs; 13-11-2007 kl. 23:57.
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2007, 02:18   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hej Rikke
Jeg har ændret din overskrift for dig...så den afspejler dit spørgsmål...

Jeg har haft sendt dig en privat besked...men måske du ikke lige kan finde ud af hjemmesiden endnu..

Du kan trykke her http://www.k10.dk/private.php? og så kan du se den besked jeg har sendt til dig...og evt svare på den...

Velkommen til K10
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2007, 17:16   #8
formateret
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2007
Lokation: Vestjylland
Indlæg: 3
Styrke: 0
formateret er ny på vejen
Det behøves ikke at være svært at få tilkendt en førtidspension.
Tager jeg mit eget tilfælde, så fik jeg den tilkendt som 32 årig (2003) uden problemer af nogen art. Jeg var gennem en meget kort (3 mdr.) arbejdsprøvning på min gamle arbejdsplads, men ikke revalidering eller noget.
Jeg fik den tilkendt med en diagnose som lyder på Skizoid personlighedsforstyrrelse, og periodisk depressiv.
Så det kan lade sig gøre at få tilkendt førtidspension uden mange af de tværslag som mange kan fortælle om
Håber da i hvert fald det bedste for dig
formateret er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål ang. Førtidspension Jamie36 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 29-03-2013 13:53
Spørgsmål til førtidspension Kasp1221 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 17-09-2012 00:13
førtidspension § 20 spørgsmål sjl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 12-05-2012 21:44
Førtidspension og spørgsmål AKA Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 03-04-2012 15:11
Spørgsmål ang Førtidspension clauss Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 23-06-2011 15:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension