K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2010, 17:15   #1
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Førtidspension indenfor rækkevidde eller hmm :-/

Hej.

(Min historie fra tidligere - http://www.k10.dk/showthread.php?t=12532 )

Har idag fået opringning fra sagsbehandler efter hun havde været til internt møde med pensionsnævn om indstilling til pension.

Det gik godt...troede jeg (stilhed før stormen), da jeg ikke er i stand til at tale i tlf med de mennesker selv gik det gennem kære mor, de havde ikke så meget at påpege og mine papirer var 100% som de skulle være, de var hverken ude i at arbejdsprøvning manglede eller noget i den stil da det vidst ligger klart for dem at det ikke kommer til at finde sted

Hvad de så finder på at bide sig fast i pensionsnævn og sagsbehandler imellem er en udtalelse fra d.28 juli 2009 fra en psykiater der sammenlagt har set mig 20min MAX, udtale sig om at jeg "ikke ønsker medicinsk behandling", det har de drejet til at jeg nægter at tage imod behandling hvilket ikke er sandheden som også kan ses i linket i toppen.

Det skrevet som det skrevet grundet at jeg er SKRÆMT fra vid og sans hvad angår medicin efter knapt 1½ års medicinsk BEHANDLING ! fra anden psykiater, og ingen effekt overhovedet havde på mig, tværtimod led jeg under ekstreme bivirkninger, og deriblandt ikke almindelige bivirkninger også - samt der intet var at hente af positive ting.

Dertil skal det siges at jeg HAR været igennem FLERE præparater.

Som i kan se er der tale om lidt over et års gammel udtalelse de bider sig fast i, fra den "fagmand" som har set mig mindst og som kender mig mindst på alle punkter.

Har en 10 siders speciellæge udtalelse bag mig fra d. 21 juni 2010 med citat:

"På det foreliggende mener jeg således, at funktionstilstanden er nedsat til det ubetydelige og varigt nedsat. Alle behandlingsmuligheder er udtømte"

Lægekonsulent skriver d. 20 juli 2010 citat:

" Funktionsevnen findes nedsat til det ubetydelige og varigt. Alle behandlingsmuligheder er udtømte"

Psykolog gennem 2 år skriver citat: ( 5 siders rapport om mig )

" Psykiatrisk samt psykologisk behandling har ikke haft den ønskede effekt, og det er ikke muligt herfra at pege på yderligere behandlingsmuligheder på nuværende tidspunkt "

Egen læge støtter mig også som opfordrer sagsbehandler til snarlig afklaring da hun finder undertegnede svært psykisk syg.

Så... her kommer det, bliver jeg kort og godt trukket rundt i manegen lige nu ????, eller kan et "uofficielt" møde som det var da hun ikke vil indstille mig til pension hvis de sagde nej men holde stik udfra at de påpeger at der mangler medicinsk behandling ? - som jeg vel at mærke har været igennem.

Hvad de ønsker er at en NY psykiater skal skrive at der ikke er behandlingsmuligheder - men til dato har jeg endnu ikke hørt om en "pillemand" som de er, skrive sådan noget, med andre ord så der jo uendeligt depressivt/angst medicin, men hvornår er nok NOK ..så at sige.

Er inderligt gået ned med flaget IGEN, efter at jeg troede at tingene var ved at falde til ro nu langt om længe, jeg kan/gider ikke mere efterhånden, sagt en del gange men ethvert menneske får nok på et tidspunkt.

Har det lidt sådan - hvad er deres udtalelser værd hvis de alligevel bare kan blive afvist på de givne ord som TRE fagfolk skriver.
Lige nu ved jeg ikke hvem jeg skal stole på, alt hvad der hedder fagfolk har jeg mistet alt for efterhånden på nær psykolog.

Min sagsbehandler VIRKER til at støtte mig, men som det er nu, så tror jeg lidt hun er fyldt med ****, jeg tror ikke hun havde alle papirer med op til pensionsnævnet idag ellers har jeg virkelig svært ved at se de skulle have sagt det som de siger hvad angår medicin.

Suk - kunne blive ved at skrive, og det garanteret blevet rodet da min hjerne kører på højtryk lige nu, og ikke ved mere før mandag.

Håber på der kan komme et eller andet jeg kan bruge til noget her, er virkelig langt ude efterhånden.

Mvh.
Endnu en fastklemt borger i systemet
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 17:42   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
nemt og sige, men synes du skulle tage det roligt

1
Lægekonsulent skriver d. 20 juli 2010 citat:

" Funktionsevnen findes nedsat til det ubetydelige og varigt. Alle behandlingsmuligheder er udtømte"

2 Har en 10 siders speciellæge udtalelse bag mig fra d. 21 juni 2010 med citat:

"På det foreliggende mener jeg således, at funktionstilstanden er nedsat til det ubetydelige og varigt nedsat. Alle behandlingsmuligheder er udtømte"

selvfølgelig peger en kommune på de ting, som ikke er gode for ens sag
sådan er det bare og ja lidt uheldigt, men kan ikke se det kan skade din sag så meget
når man ser hvad du ellers har af papir
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 17:49   #3
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Var pensionsnævnet der påpegede det - ikke for at rette dig, men ved ikke om det ændrer noget ? :-/

Prøver og tage det roligt, det mere det at skal ind til det mareridt som jeg helt og holdent troede var et overstået kapitel - medicinen, det virkelig blevet et skrækscenarie for mig som jeg nok ikke er i stand til at sætte ord på, men for at citere fra min speciallæge erklæling "virker til at han bliver en anden person"

Jeg troede NETOP det var slut nu efter at speciellæge og lægekonsulent støttede mig da det netop er hvad man læser overalt på K10 - navnligt lægekonsulentens ord.

Sidst redigeret af S_Phoenix; 20-08-2010 kl. 21:48.
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 21:50   #4
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Og igen... som sagt, hvad er det værd når selv lægekonsulenten skriver " alle behandlingsmuligheder udtømte ", hvad er det så værd når de alligevel finder små og gamle huller der forældet...
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 22:13   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
HVIS de bider sig fast i denne:

Citat:
Oprindeligt indsendt af S_Phoenix Se meddelelser

Hvad de så finder på at bide sig fast i pensionsnævn og sagsbehandler imellem er en udtalelse fra d.28 juli 2009 fra en psykiater der sammenlagt har set mig 20min MAX, udtale sig om at jeg "ikke ønsker medicinsk behandling", det har de drejet til at jeg nægter at tage imod behandling hvilket ikke er sandheden som også kan ses i linket i toppen.
og på det grundlag nægter at starte en pensionssag for dig, så synes jeg, at du skal bede om aktindsigt hos den læge, som har stået for den medicinske behandling du tidligere har været igennem, sådan at du får dokumentation for, at du virkelig har prøvet flere forskellige slags medicin.

Samtidig kan du så bede om aktindsigt hos kommunen, for god ordens skyld, for at bruge ventetiden fornuftigt og for at tjekke at der er hvad der skal være.

Når så al dokumentationen er på plads, afleverer du det på kommunen, og får selvfølgelig lige en kvittering på at det er afleveret, og så kan du søge om førtidspension i henhold til §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 22:28   #6
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
allerførst - så kanon du skrev herind.
Den respons du har fået, har jeg også sagt, for det et sg galt, hvad der sker lige nu.
Jeg håber, at du kan se, at hvad jeg har sagt i dag er rigtig nok - også med aktindsigt?

Jeg beder på denne unge mands vegne om bedste hjælp, som han kan få herinde.

Mella
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 23:44   #7
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Jeg vil tilslutte mig Vovsen

Søg en § 17 på det foreliggende grundlag.

Se desuden på :

http://www.bm.dk/Sitetools/~/media/B...ode_pjece.ashx

På side 55 står :

Samtidig kan der ske en overoplysning
af sagen, hvilket er i strid med forvaltningslovens
§ 32.

Det mener jeg den er med den psykiaters udtalelse.

I din sag er der det usædvanlige, at du ikke indstilles til pension,

når du har "så fine papirer" fra lægekonsulenten !

Søg den § 17 med det samme !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 02:46   #8
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
kommer ikke bag på mig at de har brugt den mht medicin mod dig .....

og det er ikke fair men efter at have læst en del mht dig var jeg næsten sikker på den mht medicin ville komme frem på et tidspunkt.
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 08:22   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har du fået en skriftlig afgørelse?

Hvad er din ydelse, Kontanthjælp eller sygedagpenge?

Hvis du har fået en skriftlig afgørelse, klager du videre.

Kommunen har selvsagt pligt til at indhendte alt nødvendigt journaler m.v..
Ergo, hvis du klager sende du bare alt dokumentation med(lav bilagsliste).

Er din Ressourceprofil lavet?

Alternativt kan du ansøge selv, som anvidst ovenover.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 18:29   #10
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
#Vovse

Jeg ved mandag om hun direkte vil nægte at starte min sag op på det grundlag, men hun lød ikke super begejstret (umiddelbart), har tænkt og tænkt og tænkt, og stadig ikke kommet frem til noget, udover den paragraf 17 virker mere og mere tiltalende, hvad jeg er bange for er afslaget som stort set alle får (som jeg har set herinde), og at jeg ikke ønsker at rage uklar med min sagsbehandler, men må jo være det hvis ikke hun vil hjælpe.

Det der irriterer mig er at det ER beskrevet hvad jeg har været igennem af medicin samt hvordan jeg reagerer både fysisk og psykisk - det svarer lidt som at hælde benzin på et bål for mig i modsætning til andre :-/, men måske det vejen som du inde på der for at de kan forstå det.

Ellers tusind tak for dit svar vovse, det var rimelig brugbart ! =)

#Mella.
Har ikke tvivlet som så - vil bare gerne gøre det "rigtige". =)

#Florken.
Med fare for at lyde "dum" hvad betyder det sådan oversat det her

"Samtidig kan der ske en overoplysning
af sagen"
Og hvad kan det have af betydning for min sag?

Hmm, som jeg vidst har sagt så har hun ikke direkte sagt hun ikke vil indstille mig, men efter det interne møde med netop pensionsnævnet så siger hun og dem at det vil blive et afslag hvis jeg søger, men ved jeg forhåbentligt mandag

Og ja ellers så må det blive en på 17, skal til møde med psykolog tirsdag og vil lige vende den med ham og se hvad han siger til det, jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre nu, alle troede at den var hjemme nu og jeg kunne falde til ro, men ja.. åbenbart ikke.

#Leduce.
Ved ikke hvordan jeg skal forholde mig til det du skriver? Du mener det fair nok.
Ved godt du har læst min første tråd om det, men... jeg har jo aldrig haft afvist medicin? Jeg gik ind med alle tanker om det ville hjælpe mig, og havde intet imod det på det tidspunkt indtil jeg så hvad det gjorde ved mig...

Så at bruge medicin mod mig nu kan jeg ikke se er "ok", eftersom jeg HAR været igennem et medicin ******* som vendte om på ALT for mig.
Og ikke mindst at de bruger så gammel en udtalelse mod mig, dem som ellers har så ondt i røven over at udtalelser er blevet forældet og bla bla bla.

#Popiae
Nix, der ingen sag der rejst endnu, det den på vej til, så har ingen skriftlig afgørelse.
Var til møde her d.3/8 hvor hun sagde at hun skulle til en intern snak INDEN hun startede sagen op for det så rimelig godt ud for mig med de papirer jeg havde bag mig.

Om vi skal klage over sagsbehandlingen tænker vi også lidt over.
Men ja ved de har pligt til det.

Ressourceprofil er ikke lavet endnu, men alt ligger klar til at den kan blive lavet hurtigt som min SB selv også har sagt.

Igen - om jeg søger på en 17 er noget der kommer nærmere og nærmere...

Tusind tak alle sammen, flere svar/muligheder vil blive værdsat MEGET !
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra en verden indenfor Ret for alle Et godt link! 11 23-11-2011 13:11
Principafgørelse: arbejdsskade, genoptagelse indenfor 5 års fristen, Højesterets dom gunvor Den nyttige viden vi alle har 6 06-10-2011 18:00
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
Syge skal have en diagnose indenfor 1 måned! Ninja Alt det andet 10 30-09-2009 20:02
Claus Hjort Frederiksen uden for pædagogisk rækkevidde !!! Stella Politik og Samfund 3 11-02-2008 23:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension