K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2009, 11:48   #41
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Først, tusinde tak for jeres hurtige respons og jeres kærlige råd og kram (sidder og smiler med rørstrømske tårer i øjnene), for I skulle bare vide, hvor meget det betyder, når man sidder dèr og føler at 'den grimme mand med leen' er blevet lidt for nærgående og at lægerne åbenbart ikke kan se det ....

Og, jo, jeg mener heller ikke min sagsbehandler har ret; men jeg var nødt til at høre jer, da jeg er lidt skrøbelig for tiden (læs: angst), og derfor ikke rigtig har hovedet ordentligt skruet på, og er usikker på alt ... Det mest ånssvage er at angsten jo netop ligner noget hen af et hjerte der 'er i udu' ... suk!

Og, jo, jeg vil idag forfatte et brev, hvor jeg vil følge jeres råd, så jeg 'lissom' har noget på skrift, for os, der bor her i Odsherred, ved at kommunen skal spare pga. kommunen er sat under administration, så jeg er, på forhånd, godt klar over, at kommunen, med Jævlens vold og magt, vil prøve at kaste mig ud af systemet uanset hvad der er ret eller uret ... der handler det, efter mit foreløbige indtryk, mest om at kunne lovgivningen bedre end kommunens jurister!

Og til Hejdien: Nej, jeg har netop ikke modtaget sagsakter, ressourceprofil eller noget som helst andet, siden efteråret, hvor jeg efter adskillige rykkere fik et stak sagsakter sendt, som der hverken er til at finde hoved eller hale i, og som jeg har nævnt tidligere i denne tråd

Det kunne også godt være at jeg skulle begære en ny aktindsigt af ovennævnte grunde

Jeg skal nok skrive igen ..... Men vil endnu engang takke jer for jeres råd, støtte og kram

De kærligste tanker og masser af Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 12:07   #42
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Hyanna

Først et stort Og dejligt at se dig på banen igen i det omfang du magter. Har savnet dine indslag

Forstår godt du har det svært. Er der ikke noget om at mens man venter på diverse undersøgelser osv, at de ikke må tælle med i sdp perioden.

Og som andre siger søg aktindsigt.

Hav en fortsat god dag.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 12:15   #43
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Hyanna Hyanna.. sikke noget.. med helbredet og vores dejlige kommune... tænk som jeg lige sad og læste det, så troede jeg du mente at manden med leen var ham der Peder G. P. men kom så i tanke om at det jo er en helt anden herre du tænkte på.. uf... han har bare at holde sig væk fra dig.

Og jeg håber du kan få lukket munden på dem, i kommunen og få forfattet et brev så de forstår..

Sender mange knus og tanker.. råb højt hvis det er noget jeg kan hjælpe med. ikke at jeg kan det store men....
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 12:52   #44
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Suncil og Huldra, Jamen JEG er også glad for at være tilbage igen på siden ... der ER bare så meget for øjeblikket ... Jeg er jo MEGET glad for K10 og dens medlemmer, fordi der er sådan en kærlig støttende tone i det her forum, og det betyder SÅ meget, når man slås med helbred, lovgivning og kommune .... alt på een gang

Det mærker jeg for ALVOR i denne tid, og jeg håber da også, jeg kommer tilbage på banen med lidt mere grin på læben, end jeg er i stand til i øjeblikket, for det kan jeg jo bedst li'

og tak for jeres støtte og hilsner Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2009, 17:32   #45
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Angry Så gik hyanna i hundene-ne-ne ... Stop af sygedagpenge

Kære alle sammen

Så kom brevet, i dag, med stop af mine sygedagpenge dateret den 8.juli 09… og ved I hvad?
De stopper dem saftsuseme allerede fra den 15.juli 09!!!!! …. Altså på onsdag!

Ikke, at det kommer bag på mig, for jeg har den samme sagsbehandler, som Huldra har haft, og ved, via Huldras sagsforløb, som Viper og jeg har været blandet lidt ind i, at han er glat som en ål; men jeg må nok hellere beskrive og opsummere forløbet her på det sidste:

Som I ved af ovennævnte indlæg, har jeg haft en slåskamp med at få mine sagsakter, samt svar på min klage allerede i efteråret, fordi jeg var blevet syltet, og da jeg endelig fik mine sagsakter var de så dårligt kopieret osv. at jeg hverken kunne finde hoved eller hale i noget af det, og der manglede også tekst osv.

I januar ringer min sagsbehandler og fortæller mig at jeg nærmer mig grænsen på de 52 uger, og efter at jeg har bedt om at komme i arbejdsprøvning, da jeg ikke var færdig-afklaret på div. sygehuse og stadig ikke ved, hvad det hele skal ende med, mente han at jeg skulle revalideres og at vi nok skulle nå det.

Derefter bliver jeg IGEN syltet, dvs. jeg hører intet og jeg venter stadig på en række undersøgelser, som sagsbehandleren mente vi skulle vente på inden der kan lægges en endelig plan for min fremtid på arbejdsmarkedet.

Så stopper kommunen uvarslet mine sygedagpenge i maj måned, hvorfor jeg henvender mig til udbetaling samt sagsbehandler i jobcenter.

Jeg får så mine sygedagpenge; og modtager et brev fra min sagsbehandler, dateret den 29. maj 09, med bekræftelse på at mine ”sygedagpenge er forlænget fra 1. maj 09 og indtil der er truffet en beslutning om det er muligt med yderligere forlængelse, eller om der evt. skal iværksættes andre tiltag.”

Men, men, men … jeg kan jo godt lugte, hvor det bærer hen ad, hvorfor jeg forfatter et brev, som bliver afleveret i borgerservice den 4.juni 09, og hvor jeg efterlyser en handleplan, samt henviser til div. §§ ang. handleplaner ved stop af sygedagpenge. (jeg er på det tidspunkt stadig ikke færdig med at gå til undersøgelser på div. sygehuse. Sidste gang var den 1.juli 09).

Jeg modtager så atter brev den 2. juli 09. dateret den 30. juni 09. samt et bundt sagsakter, hvor det meddeles mig at man påtænker at stoppe mine sygedagpenge og at jeg skal komme med mine indsigelser inden den 8. juli 09.

Brevet er et indirekte svar på mit brev af 4. juni 09. … eller rettere, svaret på mit brev findes i min ressourceprofil,

Citat:
>>Sagen er pt. Forlænget i henhold til §27, stk. 1, nr. 3, men ud fra de seneste helbredsmæssige oplysninger, herunder lægeskøn, vurderes denne forlængelsesmulighed ikke længere som mulig. Jævnfør nedenfor anses der således ikke længere at være forlængelsesmuligheder i sygedagpengeloven.

§ 27, stk. 1, nr. 1. Kommunen vurderer ikke, at det er overvejende sandsynligt, at revalidering vil blive iværksat, der kunne føre til at (Hyanna) kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked.

Begrundelse: Den helbredsmæssige situation er uafklaret og (Hyanna) er fortsat sygemeldt/uarbejdsdygtig. Det vurderes ikke på nuværende tidspunkt, at der kan udarbejdes en realistisk jobplan indenfor kortere tid.

§ 27, stk. 1, nr. 2. Det vurderes som formålsløst at iværksætte arbejdsprøvning, idet der ikke kan afklares på den reelle arbejdsevne, idet helbredstilstanden ikke kan anses for at være vurderet som værende stationær eller varig. Der er således på nuværende tidspunkt ikke noget formål med en afklaring.

§ 27, stk. 1, nr. 4. Denne bestemmelse kan anvendes såfremt særlige forhold taler for en forlængelse. Det vedrører kun sygemeldte med en alvorlig lidelse, hvor mulighederne for helbredelse ikke skønnes at være tilstede, f.eks. en fremskreden kræftsygdom eller lign. Det fremgår ikke af (Hyannas lægelige oplysninger, at hun har en sådan lidelse.

§ 27, stk. 1, nr. 5. Der er ikke rejst sag om ret til erstatning efter lov om sikring mod følger af arbejdsskade.

§ 27, stk. 1, nr. 6. Der er ikke påbegyndt en sag om førtidspension.

Begrundelse: (Hyanna) har ikke ansøgt om førtidspension, og der findes ikke belæg for at opstarte sag om førtidspension jf. ressourceprofilen.

Vi har lagt vægt på ressourceprofilen og de lægelige oplysninger.<<
Den opmærksomme læser vil notere sig at de ikke bruger den gældende nye § 27, men i stedet den gamle der ikke længere gælder.

Men hvad så med at tilbyde undertegnede en flexjobbevilling

Ikke et ord, nej.
Som Hejdien så rigtigt har skrevet i en anden tråd, så er jeg da godt klar over at DEN er en ’varm kartoffel’ for kommunerne pga. lavkonjunkturen og den der af følgende arbejdsløshed … ikke mindst blandt flexjobbere, så DEN mulighed ties ihjel, selvom jeg udtrykkelig nævnte den i brevet af 4. juni 09.

Og for at det ikke skal være løgn, så har man RETTET I MIN RESSOURCEPROFIL!!!
Det ’mås’ man mig bekendt ikke ….. Man må tilføje afkræftelser af tidligere fejlagtige oplysninger; men jeg har ALDRIG hørt at man må slette i ressourceprofiler og så skrive noget andet …. Har I?

Og, øh, sidste opdatering i min ressourceprofil er foretaget den 1.juli 09, nemlig ovenstående citat af deres beslutningsgrundlag, for ikke at foretage sig en rygende fis andet end at smide mig ud af dagpengesystemet; men brevet er dateret den 30. juni 09, så det gav mig 5 dage, inklusive weekend, til at gennemgå min ressourceprofil med en tættekam, hvor der stadig mangler tekst pga. dårlig kopiering og alt det andet.

Nå, jeg må indrømme at jeg gik så meget i sort, at jeg ikke kunne andet end sidde og tage notater til indsigelsen med et hjerte, der bare galoperede af sted og med et blodtryk, der var på højde med et blodtryk, der for ikke så længe siden, sendte mig på hospitalet et par gange (dèr var det bare ikke psykisk), så det endte med at Viper måtte overtage, og vi kunne derfor ikke nå at blive færdige før onsdag formiddag, og så strøg Viper ned i borgerservice med indsigelse og kvittering, for jeg tør ikke andet end at få kvitteringer på breve osv. til kommunen.

Jeg behøver vel ikke at fortælle at der også i min indsigelse er en højlydt protest over den korte indsigelsesfrist?

Men jeg kunne have sparet mig besværet, for i dag har jeg jo, som bekendt, modtaget brevet med deres afgørelse, dateret den 8. juli 09. hvor man så stopper mine sygedagpenge fra på onsdag …..
Hmmm, hvorfor har jeg mon sådan en følelse af at deres ”endelige afgørelse” var skrevet på forhånd og bare skulle hives op af skuffen, smides i en kuvert og så af sted?

Egentlig havde jeg først ventet brevet i morgen; men så kan Jobcenteret da stadig nå at overraske mig hvad angår hurtighed, når det gælder at stoppe hjælpen. Nu kan jeg så ha’ en rigtig god weekend til at lade op til anke, søge om kontanthjælp, søge om boligsikring, opsøge SKAT osv. osv. … og selvfølgelig skal jeg på Bispebjeg Hospital på torsdag, for at få min botoxbehandling … så der ryger den dag!

Min mening om det hele?

Jobcenter Odsherred er fuldstændig kolde i ”et vist sted” når det gælder love og regler, selvom man skriver, klager osv. …. Deres menneskesyn? …… DET er strøget af selvcensuren; men I kan jo selv tænke jer til det !!!

Så, BUSTER, jeg kan her på det sidste, godt tale med om den du kom med engang, hvor dine venner og familie spurgte dig, hvad du gik og lavede og du så svarede, citat: ”Hygger mig med Kommunen!”

Og, ja, jeg håber jeg får kræfter til at klage til Borgmester OG Byrødder og div. andet, for hvad har jeg at miste!

Jo, jo, Jeg skal nok kontakte ’fagforvirringen’, selvom jeg fik en temmelig lunken modtagelse, sidst jeg henvendte mig, for nu får jeg sq da slet ikke råd til at betale det fulde beløb!!!

De kærligste hilsner til alle på K10, fra en P.. rasende og ulykkelig Hyanna.

PS. Mest ulykkelig over at det, på alle måder, også går ud over min dejlige, søde og omsorgsfulde Viper, som jo desværre må betale SIN pris for at elske en syg kvinde, så alle råd er bare så velkomne, for som I jo ved: Gå til K10, hvis du er ked!
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2009, 19:49   #46
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Søde Hyanna, sender dig et kæmpe

Det har du brug for, op på hesten igen søde. De skal f..... ikke få lov at vælte dig.

Man kan sørme tit ryste på hovedet over kommunerne, men det her vidner jo om vanvid. En sagsbehandler der opfører sig som en diktator, der bestemmer alt og man bliver ikke hørt.

Selv om det bliver en svær tid så husk på at I har hinanden dig og Viper. Det I har sammen kan de da ikke tage fra jer.

Åh jeg håber det bedste for dig, skal nok krydse fingre og håber der kommer en løsning.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2009, 20:53   #47
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
søde hyanna, skynder mig fluks at sende dig en masse -de er til fri afbenyttelse og gerne i læssevis

Det er bare for meget -nu må de sg da lige klappe hesten engang!

GODT at du -trods alt- var bare lidt forberedt, det kan da forhåbentlig tage lidt af den "værste" stemning.

Ja, det er da UTROLIGT så travlt kommunen/sagsbehandleren LIGE PLUDSELIG har når det at borgeren der skal komme m kommentarer!!
Kan godt huske det.
Vi fik 5 dage -og så glemmer vi alt om at når vi henvendte os for at indhente oplysninger på kommunen ja, så havde man rigtig go tid - ofte op til mdr!
Heldigvis tog vi os sammen og lavede en skriftlig redegørelse/partshøring. Manden lå i sengen og kommenterede(øhh...kommanderede!) og jeg satte mig ved tastaturet og stenograferede
Heldigvis vi gjorde dette for denne partshøring lå bla til grund for afgørelsen i ankenævnet.
Skal vi sige det sådan, der var ikke noget at være i tvivl om for hvis, ja undskyld mig, så havde de været mere end fatsvage

Sig til hvis du/i på nogen måde kan bruge hjælp(synes nu umiddelbart at du/i er rimeligt godt skåret for tungebåndet).
Vi ved ihvertfald at vi har hjulpet en del(efter artiklen) hvor de har hørt og læst formuleringen af denne og jo flere man hjælpe, jo bedre ikk´

Husk, sammen er i stærke, vis dem det -tit og ofte
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2009, 22:10   #48
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Du/i får lige en masse ' ere herfra.

Jeg kan efterhånden ikke overraskes over, hvad kommunerne rundt om kan finde på at gøre, i kassetænkningens navn, for kassetænkning er det eneste det drejer sig om.

Det er simpelthen så modbydeligt og nedrigt det der foregår, og jeg undrer mig til stadighed over, hvordan sagsbehandlere kan agere som de gør, og stadig holde sig selv ud. Hvad gør deres overordnede, for at få dem til at acceptere at skulle opføre sig sådan.

Det er så tydeligt, at de benytter sig af, at mange mennesker ikke har overskuddet (og K10) til at kæmpe for deres ret.

Kender godt den med, at man ikke orker at kæmpe videre, men har man noget valg?
Hvor kunne det krudt dog bruges på noget mere nyttigt.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2009, 23:04   #49
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Hvor er det grotesk! Tænk, hvis de var lige så hurtige og kreative, når det var til fordel for borgeren... Jeg håber virkelig, at dine klager vil blive behandlet hurtigt og ordentligt, og at din fagforening vil hjælpe dig.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2009, 23:22   #50
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hyanna Sikke noget møj der er grænser for hvad vi kan sige andet end at tilbyde hjælp og alt den støtte i måtte have brug for , i er selv så godt inde i reglerne at i har det meste med , dog syntes jeg for min del at det er vigtigt HURTIGT at få sendt en klage afsted til både borgmester og kommunalbestyrelse (jeg bliver ved at have et naivt håb om at kommunevalget kan være med til at ændre noget ) og jeg syntes at i skal lægge vægt på at en parts høring har i til den 8 og stoppet kommer så også dateret den 8 har de overhovedet kunne nå at læse de indsigelser i har på den tid ...

Næææ vel ... ergo det må jo være besluttet på forhånd , jeg formoder at i også har taget den nye lov der er trådt i kraft med i jeres parts høring , hvorfor er der ikke taget stilling til den , er jeres kommune under andre regler end andre ? og ressourceprofil ... hvad hulen bilder de sig ind , de må sq ikke rette i noget som helst uden at sende den til parts høring bagefter og det er noget i kraftigt skal påtale ...

Hvad med serviceloven og retssikkerheds loven er det en by i rusland for jeres kommune (og mange andre med den ... )

Jeg ved at man bliver ked af det , gal , frusteret og ryger ned i kulkælderen når man oplever det som du er igennem lige nu og det er bare det allersidste man har brug for , men som andre skriver ... op på hesten igen og så er det igang med at klage til alt hvad der kan røre sig på den kommune , det er en behandling i IKKE skal finde jer i ...

Skrig eller skriv hvis i har brug for hjælp
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
Lidt om mig ziggy Din historie 20 16-03-2011 11:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension