K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2013, 00:03   #1
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter

Hvad betyder medicinsk behandling for retten til merudgifter?

Citat:
Ankestyrelsens juridiske hotline har modtaget følgende spørgsmål:



Der ønskes vejledning i forhold til personkredsen i servicelovens § 100 og personer, der har en psykisk funktionsnedsættelse. Her tænkes på den gruppe, der lider af massive og ofte sammensatte psykiske lidelser, herunder ex. skizofreni, borderline mv. Vores umiddelbare vurdering er, at den sværeste del af denne gruppe er omfattet af personkredsen, da
og mere kan læses her

http://www.ast.dk/preview.asp?page=1722&sID=1722
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2013, 11:38   #2
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question

Pyt. De svare jo ikke reelt på det stillede spørgsmål omkring psykiske sygdomme? Men som jeg læser svaret så er det at man modtager medicin for at opretholde hverdagen, nok til at udløse § 100, hvis i så fald at uden medicin intet liv, eller nedsat funktionsevne. Korrekt eller forkert?

Lige præcis på dette punkt, har min sagsbehandler givet mig afslag, da intet af min medicin ifølge hende er livsvigtigt, og det selv om egen læge skriver det modsatte i status attest, og kommunens lægekonsulent ligeledes.

Jeg har bedt om anden sagsbehandler i min sag om ansøgt merudgiftsydelse § 100, da jeg endnu ikke efter at ha startet med at søge i 2008 har lykkes med at komme igennem, og at denne sagsbehandler hader mig, og tror at kommunens penge er hendes. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2013, 12:17   #3
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Citat:
Men som jeg læser svaret så er det at man modtager medicin for at opretholde hverdagen, nok til at udløse § 100, hvis i så fald at uden medicin intet liv, eller nedsat funktionsevne. Korrekt eller forkert?
Sådan forstår jeg det også - og det er jo ret interessant...

Ud over skulle funktionsevnen vurderes uden medicin - hvis jeg har forstået det korrekt.. - Og det er jo også ret vigtig at notere sig..


Så hvis du har dokumentation på, at din medicin er i den omtalte kategori, så ville jeg da ansøge - og henvise til dine udtalelser fra din læge mm. og henvise til denne hotline rådgivning..

Hvis du får afslag ville jeg anke den med det samme. Du har som sådan ikke noget at miste. Husk at de anslåede merudgifter skal være over 6000 kr. årlig før det kommer til en udbetaling.

Hvis du nu vil ansøge om merudgifter ville jeg også gøre mig den ulejlighed at læse de forskellige principafgørelser igennem, som de henviser til, for at få en forståelse for deres afgørelser og hvad de lægger til grund..

bare en tanke herfra
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2013, 11:32   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Min sagsbehandler har også givet afslag på baggrund af at hun mener jeg ikke behøver medicin.
Det har kommunens jurister også.
Min psykiater siger at jeg havner på institution resten af livet, bare jeg ikke får medicin i en periode, det vil simpelthen være stort set umuligt at stabilisere mig uden.
hvis jeg er uden medicin, vil mange med min lidelse gå den sikre død i møde.

Min sag er en af de sager der er omtalt og ligger til grund for den kommende principafgørelse.
Ankestyrelsen formoder at principafgørelserne kan komme en gang i efteråret.

Det er jo et stort problem hvis flere hundrede tusinde pludselig er omfattet af en lovgivning, så jeg regner da med at man vedtager at det ikke har nogen betydning at være i livsvigtig medicinering, set i forholdt til at tilhøre målgruppen.

Det her bliver principafgørelse styret af embedsmænd, for at få kassen til at stemme, ikke for at opfylde lovens intention.

Sidst redigeret af Nøgne tær; 19-07-2013 kl. 11:36.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2013, 12:33   #5
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Citat:
Min sag er en af de sager der er omtalt og ligger til grund for den kommende principafgørelse.
Ankestyrelsen formoder at principafgørelserne kan komme en gang i efteråret.


Det bliver interessant, at læse om
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2014, 11:28   #6
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Gad vide om der er kommet/snart kommer en afgørelse...?









HUSK:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt mere efterløn. :0) Pixeline Spørgsmål ang fleksjob 10 20-08-2012 10:04
til dem som gerne vil betale lidt mere i skat MTVRV1 Politik og Samfund 5 05-06-2010 12:36
det der med flexjob- hvem vurderer dig? Og lige lidt mere til :) Chin Spørgsmål ang fleksjob 3 29-08-2009 10:14
Lidt mere annasen Det er da strengt ! 12 17-11-2008 00:25
For dem der vil lidt mere end at være førtidspensionist..! makeacd De Unge 0 29-10-2008 11:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension