K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2011, 13:25   #1
Dandanell
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Odsherred
Alder: 44
Indlæg: 23
Styrke: 15
Dandanell er ny på vejen
? omkring sagsbehandlernes formål

Hej

Har lige et spørgsmål omkring min sag, min sagsbehandler har lige sat igang at jeg skal starte i Quick Care til trods for alle læger og fys vurdering.
Jeg vil hører om der er nogle som ved hvor man kan finde/eller om der findes en paragraf som der stiller jobcenteret til ansvar hvis det forværre mit helbred. Det siger min læge samt min fys at det vil. Men kan man evt sende det til ens sagsbehandler så hun skriver under på det ( vil hun sikkert ikke men så er der jo en grund til det )

Tænker bare at jeg vil ikke ødelægges helt. .

VH
En meget fortvivlet person. .
Dandanell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2011, 13:48   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er der ikke noget i loven som siger noget om
så hvis dit helbred bliver forværret på sigt og ikke kun i den periode du er hos quick Care
så er det vist kun en vej og det er civil retssag

Men der er meget stor forskel om det kun er i perioden quick Care du får det dårligere
eller om du får ydeligere varig men efter du har været i gennem et forløb

et forslag i den nye reform af pension og flex, der skal man i gennem 5 år med en masse ting. et såkaldt udviklingsforløb
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2011, 14:31   #3
frugammeljas
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 47
Styrke: 14
frugammeljas er ny på vejen
det er frygteligt så mange mennesker der bliver mere eller mindre ødelagt, p.g.a. dårlige sagsbehandlere, jeg ved godt man ikke skal generalisere, men som hovedregel er de ikke de skarpeste knive i skuffen, det ville være meget bedre hvis kommunerne ansatte kompertente folk til at tage sig af syge, selvom de skal have mere i løn vil det spare samfundet i det lange løb.
frugammeljas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2011, 17:25   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
her fandt jeg en tråd som omhandler samme problem som dit.. sådan ca..
leder fortsat videre..

http://www.k10.dk/showthread.php?t=16934

______
fundet på min side med gemte ordvendinger herfra siden..: Ved vurdering af ressourcer (arbejdsevne) skal
restitutionsmulighederne overvejes.

F.eks. kan en fysisk eller psykisk handicappet borger ved
varetagelsen af et job blive så fysisk eller psykisk
afkræftet, at vedkommende varigt ikke
vil være i stand til at restituere sig.

Det kan betyde, at den pågældende ikke er i besiddelse af
en reel arbejdsevne, der kan benyttes på arbejdsmarkedet
http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf
_______________

Sidst redigeret af Huldra; 13-04-2011 kl. 17:41.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2011, 21:39   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dandanell Se meddelelser
Hej

Har lige et spørgsmål omkring min sag, min sagsbehandler har lige sat igang at jeg skal starte i Quick Care
Da fik du da godt nok mig til, at vågne op selvom jeg er ved at være på vej i seng.

Pas på, siger jeg bare, du skal virkelig være på tæerne.

Jeg kigger ind igen i morgen, så kan det være jeg kan byde ind med lidt mere, men med en hurtig søgning på Quick Care her på K10 kom disse frem, den kan du jo bruge som godnatlæsning: http://www.k10.dk/search.php?searchid=955241
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2011, 22:57   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal underskrive et forløb, job-plan eller lign, som beskriver hvor du skal være hvor længe!

Måske du også skal underskrive hos Quick Care?

Ved din underskrift, under eller over, skriver du, at de er erstatningsansvarlig mod forværring af eksisterende lidelser, eller hvad der kan henføres hertil.

Ellers er det eget ansvar, og din egen forsikring dækker heller ikke.

Dette sørger for som minimum, at der passes ekstra godt på dig, da de selvsagt ikke vil stå og skulle erstatte dig.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2011, 09:49   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
kan personligt VARMT anbefale at du gør som popiea foreslår

Nu véd jeg ej heller hvor i sagsbehandlingen du er, men, syns også at du måske lige skal kigge på en anden tråd herinde: http://www.k10.dk/showthread.php?t=17590

-bare lige for en sikkerheds skyld.

Ps: véd at QC nu er MEGET obs på om alle relevante papirer ER underskrevet fra de ansvarlige sides af....altså, BØR det ikke være et problem for kommunen/sagsbehandleren OG QC at underskrive en sådan erklæring

Lov mig, at fordre dette mindste krav/ønske.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2011, 10:20   #8
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Du skal underskrive et forløb, job-plan eller lign, som beskriver hvor du skal være hvor længe!

Måske du også skal underskrive hos Quick Care?

Ved din underskrift, under eller over, skriver du, at de er erstatningsansvarlig mod forværring af eksisterende lidelser, eller hvad der kan henføres hertil.

Ellers er det eget ansvar, og din egen forsikring dækker heller ikke.

Dette sørger for som minimum, at der passes ekstra godt på dig, da de selvsagt ikke vil stå og skulle erstatte dig.

VH Popiae
kan ikke siges bedre.fik det selv dårliger i deres såkalde kursus så trak de følehårne til sig
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandlernes nedværdigende udtalelser til borgerne FibroMcs Alt det andet 24 12-03-2013 01:44
Legater - almennyttigge formål? Mariepigen Politik og Samfund 15 24-09-2012 09:38
Sagsbehandlernes beføjelser ifht. spørgsmål. Enteneller Alt det andet 14 14-08-2011 18:22
arbejdsevnemetode,se sagsbehandlernes vejledning østerbro Alt det andet 1 30-06-2010 17:14
indhold/formål rp frida Alt det andet 11 10-03-2009 00:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension