K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2011, 15:57   #11
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Når din sagsbehandler er så fatsvag...

Når din sagsbehandler er så fatsvag og ikke mener der er belæg for andet end aktivering med henblik på det ordinære arbejdsmarked, kunne du måske have glæde af at kontakte Den Uvildige Konsulentordninng på Handicapområdet Læs mere her http://www.dukh.dk/ De har jurister og socialrådgivere der kan hjælpe. Det er gratis at få hjælp og rådgivning - og de kender de rigtige §§, Held og lykke med det!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2011, 16:18   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Som Popiae er inde på, så skal du være din egen advokat/sagsbehandler, simpelthen fordi du ikke kan være sikker på, at de andre gør det ordentligt.

Husk fremover, tal ikke i telefon med sagsbehandlere eller andre, der er inde over din sag.
Det der bliver sagt/lovet i en telefon kan du ikke bevise senere.

Når du skal til møder på kommunen, så bevæbn dig med en optager (måske kan din mobiltelefon optage samtaler, ellers er der voicerecorder i mange mp3'ere) og optage samtalen.
Det er fuldt ud lovligt, at optage samtaler og møder man selv deltager i, men lad være med, at sige, at du gør, du risikerer bare en masse bøvl.

Når du så er kommet hjem kan du, ud fra optagelsen, skrive et referat (bare lige de vigtigste ting, dem du har brug for på skrift), som du så mailer til din sb, og beder denne bekræfte det.

På den måde får du sb's løfter/trusler ell.l. på skrift.

Tag meget gerne en bisidder med til møderne.

Hvis din sb kommer med en påstand, som du synes lyder underlig, så er den sikkert underlig, og derfor beder du om, at få det på skrift med henvisning til lov og §.

Denne bør du sætte dig ind i, den bør danne grundlag for hele vurderingen af din sag: http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf .

Prøv om du kan lure din sb's tlf.nr. af, og så alder su simpelthen være med,a t tage telefonen hvis denne ringer.

Iflg. lov om retssikkerhed skal sagsbehandlingen tilrettelægges så du har mulighed for, at deltage i sagsbehandlingen, og hvis du har problemer med hukommelse og koncentration vil dette inkludere, at du har ret til, at alt foregår på skrift.

Se §4 her: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=132626

Det handler om, at du skal sætte dig ind i love og regler, og sørge for, at du har dokumentation på alt.
Hvis du f.eks. skal til en ny undersøgelse hos en speciallæge, så sørger du for selv, at få en kopi af hvad denne skriver.
Røntgenbeskrivelser kan du også få en kopi af.

Hvis du en anden gang bliver sendt i en arb.prøvning er det vigtigt, at du møder op hver eneste dag, så vidt du overhovedet er i stand til det, elelrs vil de bare påstå, at de ikke har været i stand til, at vurdere dig p.g.a. det ringe fremmøde.
Derudover er det ekstremt vigtigt, at du, i en arb.prøvning, skriver en udførlig dagbog, og det kan du læse lidt om her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Nu kan jeg ikke koncentrere mig om mere, så stopper nu.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2011, 18:48   #13
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
jeg kender til andre som har haft stor hjælp med alt arbejde gennem http://www.lafs.dk/ da deres sager var gået i hårdknude og blevet afvist til viderbehandling ved kommunen..

de gå ind og føre din sag med dig, ind til den er afsluttet. og efterfølgende føre retsager mod kommunen hvis der er tale om fejlbehandling hvor de skal holdes til erstatning for mangelfuldt behandling af dig i din sag..

det tror jeg er mit bedste råd. når din situation er som den er nu..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2011, 19:19   #14
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Kære SmallAngel!

Velkommen til!

Gør min rigtig ondt at læse din historie og at man ikke handler på din situation, så du kan blive afklaret.

Du har allerede fået mange gode råd, men jeg synes især du skal lægge mærke til Popias råd nr. 2:

Søg flexbevilling eller en §17 på foreliggende grundlag.

Som jeg læser din beretning, hvor du er fuldstændig udmattet efter 2 timer og umidelbart efter må sove for at hente nye kræfter, så er flexbevilling urealistisk.
Førtidspension med et evt. lille skånejob er mere realistisk.

Jeg tror din sag ligger meget bedre i dine hænder end den SB, hvis manglende viden og udtalelser du fortæller om og du overtager delvis styringen ved at ansøge om det, DU mener er realistisk.

Hvad er dine årlige udgifter til medicin? Der har lige været en tråd om emnet af MTVRV1, prøv at søge på hende.

Hvis du googler "vederlagsfri fysioterapi" kan du se, hvilke diagnoser der gives 100% tilskud til. Har du én af de diagnoser, så får du blot en henvisning fra egen læge, hvorefter du frit kan vælge en fysioterapeut.

...mangler ord for, hvor hårdt prøvet jeg synes, du er...

...men du skal se, med K10 i baghånden bliver det lettere fremover :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2011, 22:16   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis du vælger, at følge Carmen's og Popiae's råd ang. §17, så gør du simpelthen det, at du skriver på et stykke papir:

"Jeg ønsker, at søge om førtidspension i henhold til Pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Navn og cpr-nr. "

Så skal din sag sendes til pensionsnævnet umiddelbart efter, at du har afleveret din ansøgning, og sagen afgøres på baggrund af de papirer/oplysninger, der ligger i din sag på ansøgningstidspunktet.
Kommunen indhenter ikke nye oplysninger, men du har selv mulighed for, at få tilføjet nye oplysninger lige til den dag pensionsnævnet afgør din sag.
Og der skal træffes afgørelse i sagen indenfor 3 mdr.

Fidusen ved, at gøre sådan er, at du får sparket kommunen bagi, og du får en afgørelse, som du kan anke ved evt. afslag.
Og ved et evt. afslag skal du oplyses om grunden til dette, f.eks. om det er lægepapirer, arb.prøvning, behandling eller andet, der mangler i din sag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 13:34   #16
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Mange, mange tak!

Allesammen... Jeg har nu fundet mine papirer frem og skal igang med at sortere.. Puha, hvor jeg synes det er vildt uoverskueligt..

Der er ikke sket mere i min sag siden jeg fik det, udover jeg er blevet sygemeldt.. Min sidste arbejdsprøvning sluttede i august, og den har de ikke udarbejdet færdigt endnu.. Så det står stort set 100% stille.. Det eneste som de gør at sende mig i aktivering igen, og igen, og igen..
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 14:42   #17
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja det er et stort arbejde at få styr på sagsakterne, men når det så endelig ER gjort, er det til gengæld mange gange nemmere at danne sig et overblik over ens sag.

Som dig tog jeg ikke min sag fra starten af... dumt, men man lærer jo heldigvis af sine fejl, jeg brugte faktisk flere dage på at få styr over dem. Jeg startede med at finde notaterne og lægepapirene = 3 bunker, så tog jeg og lagde dem alle 3 i dato orden
(uden at se på hvad der var relevant og ikke relevant) allerede der har du faktisk styr på langt det meste, og først der efter tog jeg relevant ikke relevant.

Det er ikke SÅ slemt når først man er kommet i gang, om end det virker vildt uoverskuligt, men som sagt notater og lægepapire for sig, så er du allerede nået langt

Du skal se af at få rygget for den udtalelse fra arbejdsprøvningen, det er simpelthen IKKE ok at det tager dem så lang tid... eller rygget og rygget du beder bare om at få den (på skrift) får du så besked om at den ikke er færdig, så klag over det, du behøver ikke skrive en masse bare at du klager over at det har taget 6 måneder, og så vedlægger du en kopi af din SB´ers... det er ikke færdig (meeen nom ikke det er færdig, at du bare ikke har modtaget det??) og så sender du det til SB´er og jobcenterchef (dem bække)

God arbejdslyst.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 23:46   #18
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Så langt, så godt..

Okay, nu har jeg sorteret groft i mine papirer.. -Og sat dem i orden efter dato.

Jeg har lavet en bunke med alle de "formelle" speciallæge udtalelser, heriblandt:
Psykologisk udredning
Neuropsykologisk udtalelse samt gentest
Neurologisk udtalelse
Udtalelse fra Hjerneskaderådgivningen samt genopfølgende
Kommunens Lægekonsulents udtalelse
Min egen læges udtalelser
Udtalelse fra Arbejdskadestyrelsen
Udtalelse fra JobDK Ressource afklaring
Ny Neuropsykologisk og Psykologisk udredelse


-Og en bunke med: Aktiveringstilbud
-Og en bunke med: Jobplaner
-Og en bunke med: Sygeopfølgningsplaner
-Og en bunke med: Jounalnotater lavet af kommunen

Jeg er så småt begyndt at lave en liste som foreslået, og lidt til.
Indtil videre har jeg listerne:

-Skånehensyn iflg. Læge & Speciallægelige udtalelser
-Skånehensyn iflg. Mig selv

(De næste er mest for min egen skyld fordi jeg synes det er for vildt)
-Antal sagsbehandlere nævnt ved navn
-Antal økonomikonsulenter nævnt ved navn
-Antal jobkonsulenter nævnt ved navn


Er der andet jeg skal have med? -Jeg har jo en dælens masse papirer fra min forsikring også? Er der noget jeg skal lægge vægt på, som skal stå på et papir før jeg sorterer dem i en "vigtigere" bunke? -Hvad med de der totalt åndsvage udtalelser fra f.eks. aktiveringssteder hvor jeg f.eks. har en udtalelse efter at have lavet 4. klasses dansk undervisning i 2 timer vurderes til at kunne klare en gymnasial uddannelse? Udtalelser hvor min SB udtaler selv at have vurderet at min tilstand blot kunne medicineres? Skal jeg bede om alt fra min læge også, samt røntgen dokumentationerne?

-Og er det nu jeg skal sende den mail til min SB, og hvad skal jeg skrive?
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 23:55   #19
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Hvad betyder DAN forresten?
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 02:32   #20
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du tager det som du mener styrker din sag i forhold til FP (dvs økonomi-delen har intet at lave der)
MEN vær obs på at kommunen jo agere på samme måde, det der styrker deres side, tager de med, så derfor kan du have noget du kan tage i opløbet (forklare rette sammenhæng, eller komme med modbeviser) men ellers tager du det bare når du søger aktindsigt ved BAN.

Dog div antal personer inde over din sag, er ikke relevant... det er en der skal tages med kommunen, det er dæres bord, ikke div nævns-bord.

DAN, hvis jeg eller en anden har skrevet sådan er det en fejl. BAN *ss* betyder beskæftigelselsankenævnet, det er der din sag ryger hen ved anke af afslag.

Du søger FP kommunen giver afslag. Du anker, så kigger kommunen på det igen, og hvis de fastholder deres afslag, skal de sende hele sagen videre til BAN.
Vær der, i andre sammenhænge, obs på delvis medhold, giver kommunen dig ret i noget af det, men ikke det hele, så sender de den ikke videre, der skal man selv holde fast i at man stadig er uenig, og ønsker det videre i systemet.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At være eller ikke være en flæskesteg.. phhmw Politik og Samfund 3 29-03-2012 09:57
Vil ikke være med længere!! jonas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 43 05-02-2012 22:30
Ikke rask nok til at være syg momb At søge førtidspension 4 25-03-2011 13:35
Endnu et eks. på at over og under DK eksisterer og ikke mindst hvorfor der må spares gunvor Politik og Samfund 0 15-11-2010 10:10
Hjorts 66.000 job eksisterer ikke Stella Politik og Samfund 3 27-03-2008 17:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension