K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2017, 09:38   #1
emnois
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
emnois er ny på vejen
Kan jeg miste fleksjob?

Hej..

Jeg blev sidste sommer bevilliget fastholdelsesfleksjob på 15 timer på min arbejdsplads. Jeg har for 4 år siden fået en blodsygdom, og pga af medicin fået nerveskader i benene.
Min fagforening hjalp mig til fleksjobbet, og valgte at køre sagen udelukkende på blodsygdommen- ikke skaderne i mine ben.

Jeg har nu fået ny læge på sygehuset som pludselig sår tvivl om diagnosen og jeg skal nu igennem nye undersøgelser. Hvad hvis det viser sig at diagnosen er forkert? Den første læges udtalelser er jo baggrunden for fleksjobbevilligen! Og de mén, jeg har i benene står ikke i afgørelsen.

Håber nogen kan hjælpe
emnois er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2017, 13:10   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.778
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Udgangspunktet er.........

Kære emnois

.... at kommunen ikke interesserer sig for diagnoser men udelukkende din arbejdsevne og dokumentation herfor.

Alle kan miste deres bevilget hjælp, hvis ikke de opfylder kravende for den daværende bevilling.

Men det sker sjældent, men uanset hvad skal du søge aktindsigt ved alle du har været i forbindelse med. Du skal vide og forstå alt, hvad andre skriver i din kommunale journal.

Læs og følg disse råd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Aktindsigt bør du ikke udskyde men søge omgående, hvis du mangler noget.

Serviceloven nævner intet om diagnoser for at modtage hjælp. Igen er det din arbejdsevne der har betydning.

De men du har i dine ben, er en fejl at de ikke er nævnt i forbindelse med vurderingen og afgørelsen af dit fastholdelsesfleksjob.

Tag det roligt og indsaml oplysninger gennem aktindsigt ved læger, speciallæger, hospitaler, fysioterapien og kommunen. Hold orden i alle disse dokumenter.

De nerveskader du har pådraget dig, er der ingen der har nævnt for dig en eventuelt anmeldelse til Patienterstatningen?

Se hvad der nævnes i dine hospitalsjournaler og indsend eventuelt en anmeldelse hvis der findes dokumentation for, at du er pådraget dig skader i forbindelse med den ordineret medicin: http://pebl.dk/da/Patientskader

Stol på dig selv og tag dokumentation alvorligt og alt foregår på skrift da du er i en fase, som om du er i en retssal, hvor kun beviser og dokumentation er gældende.

Hilsen Peter

PS Fremadrettet skal du ikke sprede dig over så mange tråde, men blive på denne fremover, så bliver det lettere for os andre.

Fremadrettet skal du have kritisk sygdom med i dine overvejelser og tjekke din forsikringsbetingelser. Eksempel: http://www.fg.dk/Files/Filer/Forsikr...ser%202017.pdf

Sidst redigeret af phhmw; 16-03-2017 kl. 13:18.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-03-2017, 23:20   #3
emnois
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
emnois er ny på vejen
Har jeg ikke kun oprettet denne tråd?

Mange tak for svar, jeg vil søge om aktindsigt.

Jeg har snakket med patienterstatningen - de sagde, at jeg kun kunne få erstatning, hvis min månedlige indtægt var faldet min.10000 kr, og det er ikke tilfældet, når jeg har fleksjob....

Mht til udbetaling har jeg fået fra min pensionskasse, da jeg fik bevilliget mit fleksjob - kan jeg så også miste den, hvis beviligen frafalder?

Vh
emnois er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2017, 00:21   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej du har oprette flere tråde

Feks denne http://www.k10.dk/showthread.php?t=33190

Og denne http://www.k10.dk/showthread.php?t=28934

Det smarte ved kun at oprette en tråd og holde sig til den....det er at folk lige kan gå tilbage i tråden og se hvad for info der ligger....og det gør at man tit kan give et bedre svar...

Men der er ingen tvang til at skulle forblive i en tråd....det vil bare hjælpe de andre brugere til at kunne svare dig bedre..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension