K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2016, 00:06   #21
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Der er forskel på kommuner.

Her på K10 har jeg læst, at nogen har oplevet, at deres kommune ikke har villet kvittere for modtagelse, og vistnok derfor rådet om at udprinte 2 eksemplarer, så det er nemt for kommunen at kvittere.

I "min" kommune er det ikke nødvendigt, at printe 2 eks.
Når jeg skal aflevere noget på kommunen, så beder jeg om kvittering for modtagelse, derpå stempler de det modtagede med dato og "modtaget", og tager en kopi, som jeg får med som kvittering.
Sådan gør min også. Jeg får kopi af alle afleverede sider.

Men en god ide at have en kopi med, indtil man ved hvordan de gør på DET jobcenter.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2016, 10:49   #22
tulipana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
tulipana er ny på vejen
Hej Camilla,

Jeg har også fibromyalgi og har fået diagnosen i 2011 på Fre. Hospital.

Det er et stort kamp til at få fleksjob. Siden da har jeg kæmpet mod kommunen og anker stadig. Min sygedagpenge blev stoppet i 2014 og blev heller ikke bevilliget til ressourceforløb ( efter min S.B mening) og stod uden indtægt (fordi min man arbejde) og alle kender omkostningerne her i landet med to børn. Vi var nødt til låne penge. Både sygdommen (de smerter du kender) og økonomi påvirkede også psykisk og vores private tilværelse, min mand og børnene.

Og det er så trist. Jeg venter på ankestyrelses svar endnu.
Det var måske på grund af mit sprog som jeg ikke kunne tackle mod kommunen selv om jeg har læglige papirer.

Jeg krydser fingerne til dig, da det er et stort kamp og skal ikke give op.

Kh. Tulipana
tulipana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2016, 21:44   #23
csl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2015
Indlæg: 20
Styrke: 10
csl er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tulipana Se meddelelser
Hej Camilla,

Jeg har også fibromyalgi og har fået diagnosen i 2011 på Fre. Hospital.

Det er et stort kamp til at få fleksjob. Siden da har jeg kæmpet mod kommunen og anker stadig. Min sygedagpenge blev stoppet i 2014 og blev heller ikke bevilliget til ressourceforløb ( efter min S.B mening) og stod uden indtægt (fordi min man arbejde) og alle kender omkostningerne her i landet med to børn. Vi var nødt til låne penge. Både sygdommen (de smerter du kender) og økonomi påvirkede også psykisk og vores private tilværelse, min mand og børnene.

Og det er så trist. Jeg venter på ankestyrelses svar endnu.
Det var måske på grund af mit sprog som jeg ikke kunne tackle mod kommunen selv om jeg har læglige papirer.

Jeg krydser fingerne til dig, da det er et stort kamp og skal ikke give op.

Kh. Tulipana

Hej Tulipana

Øv sikke en historie. Jeg krydser også finger for dig. Det er noget lort at komme ind i kommunens system.

Men mange tak fordi du vil dele din historie med mig.
Og håber du vinder i ankestyrelsen.

Hilsen Camilla
csl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2016, 06:26   #24
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
de stoppede mine sygedagpenge før de 69 uger udløb jeg klagede til ankerstyrelsen og vandt jeg fik min fagforening til at formulere klagen så jeg var sikker på at den var rigtig og det betød ikke kun at jeg fik mine penge igen men også at jeg kom på den højeste ledigheds ydelse og ikke den laveste som de mente jeg skulle på så hold på din ret pøj pøj
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2016, 10:09   #25
tulipana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
tulipana er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af csl Se meddelelser
Hej Tulipana

Øv sikke en historie. Jeg krydser også finger for dig. Det er noget lort at komme ind i kommunens system.

Men mange tak fordi du vil dele din historie med mig.
Og håber du vinder i ankestyrelsen.

Hilsen Camilla
Tusind Tak og det samme til dig
tulipana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2016, 09:55   #26
csl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2015
Indlæg: 20
Styrke: 10
csl er ny på vejen
Hej Alle sammen
Jeg fik jo min partshøring og jeg afleverede min udtalelse til dem og fik 1½ dag efter en afgørelse fra dem.
De mener ikke at min sag kan nå at blive behandlet færdig inden for de 69 uger og derfor har de stoppede min forlængelse på de 69 uger, som jeg fik tidligere.
Jeg afleverede min udtalelse den 9 maj og på samme tidspunkt søgte jeg agtindsigt og vi har idag den 19 maj og jeg har ingen ting hørt fra hverken kommune eller Marselisborg. Hvordan skal jeg forholde mig nu ?

Hilsen Camilla
csl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2016, 13:40   #27
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber den snarest dukker op men obs

En anmodning om aktindsigt skal færdigbehandles inden 7 arbejdsdage efter modtagelsen, medmindre dette på grund af f.eks. sagens omfang eller kompleksitet undtagelsesvis ikke er muligt. Den, der har anmodet om aktindsigt, skal i givet fald underrettes om grunden til fristoverskridelsen og om, hvornår anmodningen kan forventes færdigbehandlet.



Du har jo så afleveret en mandag og der har været pinse. Men den bør snart være på trapperne ellers mail og spørg om hvornår, du kan forvente den.

Sidst redigeret af stampe; 19-05-2016 kl. 15:20.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2016, 13:51   #28
csl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2015
Indlæg: 20
Styrke: 10
csl er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Håber den snarest dukker op men obs

En anmodning om aktindsigt skal færdigbehandles inden 7 arbejdsdage efter modtagelsen, medmindre dette på grund af f.eks. sagens omfang eller kompleksitet undtagelsesvis ikke er muligt. Den, der har anmodet om aktindsigt, skal i givet fald underrettes om grunden til fristoverskridelsen og om, hvornår anmodningen kan forventes færdigbehandlet.



Du har jo så afleveret en lørdag og der har været pinse. Men den bør snart være på trapperne ellers mail og spørg om hvornår, du kan forvente den.

Hej

Jeg har afleveret mandag den 9. Maj personligt til dem og fået underskrift på aflevering.
Det var helligdag mandagten efter med selv om der har været den helligdag har de haft 8 hverdage med i dag og den 9 maj. Så jeg burde vel have fået den men synes det er mærkeligt at det både og kommunen og marselisborg der ikke har afleveret noget til mig ?

Hilsen Camilla
csl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2016, 14:46   #29
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvis ikke....

Kære cls

.... du har modtaget din aktindsigt den 11.kalenderdag skal du reagerer omgående, uanset på hvilket tidspunkt af året det foregår.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

Når du søger aktindsigt ved kommunen beder altid om at "Journaliseringslisten" medsendes, hvor du kan se alle bevægelser i din sag. Krav fra Folketingets Ombudsmand:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30401

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-05-2016, 14:55   #30
csl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2015
Indlæg: 20
Styrke: 10
csl er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære cls

.... du har modtaget din aktindsigt den 11.kalenderdag skal du reagerer omgående, uanset på hvilket tidspunkt af året det foregår.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

Når du søger aktindsigt ved kommunen beder altid om at "Journaliseringslisten" medsendes, hvor du kan se alle bevægelser i din sag. Krav fra Folketingets Ombudsmand:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30401

Hilsen Peter

Hej Peter

Jeg har søgt alle oplysninger. Jeg har brugt formularen her på k10 men nu påstår de fra marselisborg at de har sendt dem digitalt den 10 maj men jeg har ikke modtaget nogen papirer og så mener de at jeg må vente til mandag og de så kan sende dem med posten og så går der bare lang tid. Jeg ved ikke hvordan jeg kan få dem hurtigere

Hilsen Camilla
csl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension