K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2015, 14:51   #1
Dell
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
Dell er ny på vejen
Tvungen mediciring i forbindelse med flexjob

Kære alle

Jeg håber vi kan få lidt hjælp til reglerne indenfor "tvungen medicinering" i forbindelse med ansøgning til flexjob.

Min kæreste skal til anden behandling af rehabiliteringsteamet, omkring ansøgning til flexjob, hendes arbejdsevne ligger på 6 timer i ugen.
Hun blev ved første møde sendt til undersøgelse af klinisk funktion og i deres anbefaling skriver de at de anbefaler behandling med amitryptylin og imipramin, som vi på ingen måde har lyst til.

Hendes udfordringer er fysiske og der står samtidig i erklæringen at hun er psykisk stabil og det ikke påvirker arbejdsevnen.

Der står samtidig at medicinen højst kan stabiliserer hendes sygdom. (hun blev erklæret stabil i september).

Kan de forlange hun skal deltage i en behandling med stæk medicin, som vi indtil nu har været super glade for at vi har undgået

Hvordan bliver der tjekket op på om man følger en medicering? Kan vi hente det og smide det væk eller bliver der forlangt blodprøve mm.

Vi vil meget gerne være så forberedte inden mødet med rehabiliteringsteamet.

Hvis muligt gerne med henvisning til lovparagraffer

Første tråd herinde, så hvis der mangler info. må I endelig sige til

PS undskylder for stavefejlen i overskriften

Sidst redigeret af Dell; 17-06-2015 kl. 14:53.
Dell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2015, 15:30   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære Dell og frue.

Bliv her på din tråd fremover, så vi andre ikke mister vigtige oplysninger.

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

"Klinisk Funktion" har foreslået medicinsk behandling, som er jer imod.

Hvilket speciale har denne speciallæge, "Klinisk Funktion" som er Regionens repræsentant i Rehabiliteringsteamet.

Hvad siger den behandlende læge til dette?

Hvad siger den praktiserende læge til dette?

Tvang i behandlingen er i en forsøgsperiode på 2 år stoppet frem til juni 2016.

Alt er beskrevet i denne tråd:

"Danmark mit fædreland..."
http://www.k10.dk/showthread.php?t=27836

Hilsen Peter

Bilag

Bivirkninger:
http://www.netdoktor.dk/interactive/...DAK-id472.html

http://www.netdoktor.dk/interactive/...DAK-id474.html

Sidst redigeret af phhmw; 17-06-2015 kl. 15:36.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-06-2015, 21:57   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dell Se meddelelser
Hun blev ved første møde sendt til undersøgelse af klinisk funktion og i deres anbefaling skriver de at de anbefaler behandling med amitryptylin og imipramin, som vi på ingen måde har lyst til.

Hendes udfordringer er fysiske og der står samtidig i erklæringen at hun er psykisk stabil og det ikke påvirker arbejdsevnen.

Der står samtidig at medicinen højst kan stabiliserer hendes sygdom. (hun blev erklæret stabil i september).

Kan de forlange hun skal deltage i en behandling med stæk medicin, som vi indtil nu har været super glade for at vi har undgået

Jeg kan se, at begge slags medicin er antidepressiva:
http://www.netdoktor.dk/interactive/...DAK-id472.html
http://www.netdoktor.dk/interactive/...DAK-id474.html

Hmmm, min første tanke er, at uanset hvad klinisk funktion skriver, så udskriver de vel ikke medicin, så det er vel deres plan, at egen læge skal udskrive disse.

Og eftersom din kæreste er stabil, hvad angår det psykiske, så skulle det undre mig, om egen læge vil være med i denne plan, og altså udskrive medicin, som ikke er nødvendigt.

Jeg synes din kæreste skal ringe og snakke med sin egen læge om det.


Jeg kender ikke lige fremgangsmåden vedr. rehabiliteringsteamet, men hvis din kæreste har mulighed for at udtale sig, så må hun jo forklare det uhensigtsmæssige i den foreslåede medicinering.

Hvis der træffes beslutning vedr. omtalte behandling, så må hun kunne klage over det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2015, 23:36   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Præcis Vovse......

Der må være en læge der har stillet en diagnose.

Den praktiserende læge skal adviseres og er den der udskiver psykofarmaka.

Læs http://www.k10.dk/showpost.php?p=314409&postcount=7

Sundhedskoordinatoren må vel være den som har lavet forarbejdet, i samarbejde med den praktiserende læge.

http://www.k10.dk/showpost.php?p=314403&postcount=171

Mit råd:

Kontakt den praktiserende læge for en udredning og dennes mening.

Men tvang i behandlingen er forbudt, også hvad Klinisk Funktion foreslår.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-06-2015, 12:09   #5
Dell
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
Dell er ny på vejen
Klinisk Funktion blev af rehabiliteringsteamet bedt om at komme med et oplæg til hvad der kunne komme i et evt. resourceforløb.
Da min kæreste var udredt (mange gange) om de fysiske hindringer, blev de bedt om at kigge på evt. psykiske hindringer i forbindelse med arbejde. Vi blev derfor tilknyttet en psykolog som efterfølgende har haft sagen med på team møde, hvor der så er blevet tilføjet anbefalingen af medicinering.
Kan se en af dem som har siddet med i deres team møde en læge, som vi dog aldrig har snakket med.

Samtidig peger de på en forløb omkring smertehåndtering på 6-8 uger. Begge dele virker fuldstændig meningsløst for os og der står også det kan max stabilisere hendes tilstand.

Vi er bange for at rehabiliteringsteamet vil putte hende i et meningsløst resourceforløb for at undgå at tildele flexjob.

Vi vil prøve at tage kontakten til egen læge og høre om han evt. kan komme med en udtagelse. Problemet er at det netop var dette stof han udskrev helt i starten af forløbet, efterfølgende takkede vi nej da vi kunne læse om mange bivirkninger.

Tak for deltagelse nogle gange føles det meget uoverskueligt og alene
Dell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2015, 22:14   #6
Juma
Bioanalytiker
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2014
Indlæg: 1
Styrke: 0
Juma er ny på vejen
Man bruger også Amitriptylin som smertestillende i noget mindre doser end ved depression, ved ikke om det er i den ene eller den anden sammenhæng de ønsker at medicinere hende.
Juma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2015, 09:08   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Hvis hun ikke har været i smerter klinik eller anden form for smerte håndtering
Skal i nok regne med det bliver det næste
Tror ikke nogen kommer videre i systemet mere før dr har været det igennem
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension