K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2009, 03:11   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Altså en af mine naboer har lige så sent som i sidste måned været her fordi skat var begyndt at trække 17% af hendes ledighedsydelse så hun hverken kunne betale mad eller noget andet ...

Der sagde jeg meget bestemt til hende at det kunne og måtte de ikke for når det er en overførelses indkomst så må der maks trækkes 4% (pension er en overførelses indkomst ) hvor jeg har beløbet fra og hvor jeg ved det så sikkert fra kan jeg altså ikke huske , men hun tog op hos skat og forlagde dem det og fik en undskyldning og penge tilbage så jeg havde ret ...

Men skal finde det...


Det er hvis man ikke laver en afdragsordning så begynder de at trække selv og det er så 4 %

Hun fik satser for hvor meget hun havde at leve for nu må i ikke hænge mig hvis det ikke passer på kroner og øre ..

Men det var rundt regnet 5000 for hende 1200 for hendes datter under 3 og 1500 for hendes datter over tre ...

Hun er nu fritaget for at betale noget indtil videre fordi hun havde langt under det beløb ... jeg skal prøve at finde det til jer ..

Og ellers kan jeg kun anbefale at i ringer til skat og får de nøjagtige tal der

Hov mente nok at vi havde haft det her oppe at vende før læs den her tråd

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3931

Så redigere jeg lige igen for fandt % satserne her ..


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=152601&chk=202312#pos

Det er hvor mange % man anslået skal betale hvis man har en given indkomst , både hvis man er forsørger og ikke forsørger (ikke forsørger skal betale flere % end forsørger)

Der står så yderligt at hvis man har en nettoindkomst for ikke forsørger på
95.310
og for forsøger på
118.849

Så kan man helt fritages for indriveles...


men nu må jeg i seng så i må selv lede efter rådighedsbeløb

Sidst redigeret af Hejdien; 27-11-2009 kl. 03:28.
  Besvar med citat
Gammel 27-11-2009, 10:11   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man skal se på ligningsloven. beløb, er som nævnt omkring ca. 5.000kr til rådighed, førder må trækkes.
I udgifter medregnes ekstra udgifter som der er lægelige belæg for. Kørsel, medicin, træning, fys. mv. HUSK DETTE.

Grunden til at man forsøger inddrivelse med selv små beløb, er at man kan få eftergivet gæld, såfremt man i en årrække ikke kan betale. tror det er 3 år.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2009, 11:06   #13
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hej Diva

Hvordan skal jeg forklare det bedst. Jeg tog oprindeligt udgangspunkt i 2 der arbejde og en blev syg/pension og derfor ikke kan betale. Ja det er korrekt at regeringen ikke har en nedre grænse, mærker man f.eks. via den gensidige forsørgelsespligt. Men for kreditorer gælder der altså regler for hvor meget de må tage, dog skal udgifter barberes ned til et minimum. Ejer man noget kan der tages pant og hvis det står helt galt til, kan man tvinges til at sælge.
Ved godt at kontanthjælp er for forsørgere omkring 12000 før skat. Så der vil aldrig være over sultegrænsen derimod under.
Hvis man har et rådighedsbeløb som enlig på f.eks. 3500, og optager et lån der skal afdrages med 500 kr. så ved jeg ikke hvordan kreditorerne står stillet, men vil gå ud fra at man så ikke kan kræve d. 4000 kr man siger er sultegrænsen.
Men skat kan max tilbageholde 20% af indkomsten.
Var det svar til at forstå, er i hvert fald svært at forklare.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 14:15   #14
moltke
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
moltke er ny på vejen
Ang. Rådighedsbeløb for 2009 er fastsat til 5.107,dkr. pr.md. for en voksen
Beløbet er fastsat i bekendtgørelse om gældssaniering og inddrivels af gæld til det OFFENLIG, jfa. bekendtgørelse NR.1363 samt NR.1365 af 19.12.08.
de ny for 2010 kommer føst fram om ca.3 uger
moltke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2009, 22:54   #15
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post Seneste nyt om rådighedsbeløb

Kan nok være ening i at disse satser burde være mere ensartet på landsplan. Især når det drejer sig om de forskellige måder man udregner dem i kommunerne. Der er de jo ret forskellige og ofte forkerte hvis man ikke lige checker efter.

Nedenstående er ud fra hvordan skat foretager beregninger. (Seneste udgivet.)

I.2.1.1 Inddrivelsesbekendtgørelsens § 5
Version: Inddrivelsesvejledning 2009-2 (Gældende fra den 15. juli 2009)
Inddrivelsesbekendtgørelsens § 5, stk. 1, har følgende ordlyd:
Afdragsordninger, der fastsættes af restanceinddrivelsesmyndigheden overfor personer, skal fastsættes som en procentdel (afdragsprocent) af den årlige indkomst opgjort som den årlige bruttoindkomst inkl. indtægter omfattet af § 12, fratrukket arbejdsmarkedsbidrag, pensionsindbetalinger efter § 14, stk. 4, nr. 2 a, SP-bidrag, ATP og skat, jf. dog stk. 6 og 7.
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=152601&chk=202312#pos
Læs bekendgørelsen
Bekendtgørelse om inddrivelse af gæld til det offentlige (BEK nr. 1365 af 19. december 2008)
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B20080136505-regl
https://www.retsinformation.dk/Forms...d=122680&exp=1
Ikrafttrædelse
§ 44. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. januar 2009, og samtidig ophæves bekendtgørelse nr. 420 af 21. maj 2008 om inddrivelse af gæld til det offentlige.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rådighedsbeløb? Tullee Alt det andet 22 16-05-2013 15:49
Rådighedsbeløb/enkeltydelse annagw Alt det andet 10 26-10-2011 11:59
Rådighedsbeløb Stueplanten Politik og Samfund 4 27-05-2011 18:32
Rådighedsbeløb Jøsses Alt det andet 26 05-09-2009 00:00
Rådighedsbeløb Benny Gerhard Din historie 7 12-02-2008 18:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension