K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2013, 20:51   #1
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
Kommunen nægter at acceptere BAN's afgørelse

Hej K10'ere

Er der nogle der ved hvad man skal gøre når man har fået medhold hos Ban se evt. min tråd omkring emnet http://www.k10.dk/showthread.php?t=26235
men kommunen nægter at acceptere BAN's afgørelse??

Fik i dag at vide fra sdp-teamet som skulle revurdere sagen, de selvsamme mennesker som før stoppede for sdp, at de ikke kunne forstå at vi havde fået medhold i BAN og de fastholder deres beslutning, manden er rask og kan varetage en fultidsarbejde.

Så in principe fløjter de højt og flot på BAN's afgørelse, kan det virkelig lade sig gøre?

In real life er manden dødsyg, i afklaring på KH - nu dog på ægtefælleforsøgelse pga. formue som opståede ved tilkendelse af min ftp - og kan med nød og næppe klare 8 timer om ugen og resten af timerne sover han og kan bogstaveligt intet andet foretage sig, niks, ikke engang gå tur med hunden ell.lign.

Nå pointen er, er der nogle der ved hvor jeg skal være opmærksom på, eller er løbet kørt? Kan man klage igen hos BAN - igen et års ventetid, eller er det nu Ankestyrelsen eller er det bare ærgerligt for os

Alle papirer som er lavet efter han blev smedt af sdp, peger lige nu på at han er en tvivltilfælde for flex eller ftp, dvs. ressourceforløb, men det er med 7 tømmer søm slået fast at det ordinære arbejdsmarked er udelukket.

Øv, orker snart ikke mere.

Tak for evt. input/hjælp.
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 22:51   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs og forstå...

Kære Foetsie.

Klagemuligheder.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Borgerrådgiver ( check din kommune om de har ansat en sådan )

http://www.k10.dk/showthread.php?t=21751

Breve fra kommunen

http://www.k10.dk/showthread.php?t=12937

Klagefrist

http://www.k10.dk/showthread.php?t=16470

Opsættende virkning ved kommunal anke?

http://www.k10.dk/showthread.php?t=14883

Mit råd:

Hvis din kommune har en Borgerrådgiver kontakt denne omgående.

Tag sideløbende kontakt til DUKH hurtigst muligt

http://www.k10.dk/showthread.php?t=14883

Søg aktindsigt i ALT 100%
Alt foregår på skrift med kommunen ingen tlf samtaler.
Gem konvolutter med poststempel (Ombudsmandens krav)
Check at modtagne breve er modtaget i forhold til dateringen. Ombudsmanden

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-03-2013, 03:28   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af foetsie Se meddelelser
Hej K10'ere

Er der nogle der ved hvad man skal gøre når man har fået medhold hos Ban se evt. min tråd omkring emnet http://www.k10.dk/showthread.php?t=26235
men kommunen nægter at acceptere BAN's afgørelse??

Fik i dag at vide fra sdp-teamet som skulle revurdere sagen, de selvsamme mennesker som før stoppede for sdp, at de ikke kunne forstå at vi havde fået medhold i BAN og de fastholder deres beslutning, manden er rask og kan varetage en fultidsarbejde.
Det er jo rigtigt nok, at kommunen også selv har 4 uger til at se på sagen fra BAN, når de har givet en borger medhold. De kan vælge at anke sagen videre til Ankestyrelsen. De har 4 uger til at kigge på sagen. Sådan er klagesystemet.

Men det er meget sjældent, at Ankestyrelsen tager sager op. De gør det kun, hvis de mener, at sagen har af principiel betydning. Så hvis kommunen vil anke sagen fra BAN, og hvis Ankestyrelsen ikke vil tage den op, vil man som borger ret hurtig få det at vide fra Ankestyrelsen. Og dermed gælder afgørelsen fra BAN fortsat, det vil sige medhold til borger.

Så det er bare om at vente og se, hvad kommunen har tænkt sig at gøre i deres situation. Hvis det var kommunen, der fik medhold, har borger jo også 4 uger til at anke afgørelsen fra BAN. I dette tilfælde er det så kommunen der vil kigge på sagen fra BAN.

Det er bare om at afvente...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2013, 08:17   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Når de 4 ugers klagefrist som kommunen har er overstået, skal de enten rette ind til højre, eller igen klage til BAN.

BAN vil så revurdere deres egen afgørelse, og hvis ikke kommunen får medhold sendes den til Ankestyrelsen.

Som tidligere nævnt tager Ankestyrelsen kun sager som er af principiel karakter for den enkelte (bl.a. i forhold til Retssikkerheden) eller af stor generel betydning for alle.

Hvis de ikke antager den i Ankestyrelsen så er der ikke mere at gøre for Kommunen og de skal udbetale de penge som kan være kommet borgeren til gode.

Der skal i være obs på, at i så, i det tilfælde skal klage over ægtefælle-forsørgelsen, og evt. modrwgninger Kommunen har foretaget, da man (firkantet set) skal rulle tiden tilbage til sygedagpenge stop, og beregne ud fra det i forhold til sygedagpenge.

De sygedagpenge der kan blive tale om, er individuelt beregnet, og skal sandsynligvis bindes op på en forlængelsesmulighed.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2013, 10:49   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kommunen SKAL efterbetale, ud fra BANs afgørelse, hvis denne fastholdes, også selvom Ankestyrelse tager sagen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2013, 12:18   #6
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
Tak alle for jeres input.

Kommunen vil nok betale de manglende sdp, men det er kun 10 dage og det er ikke problemet, de nægter bare at tage stilling til de manglende oplysninger som BAN har pålagt dem, disse oplysninger findes nu, da der i mellemtiden selvfølgelig er sket et eller andet i KH regi.

Sdp teamet siger bare pyt, manden er rask og vi forholder os ikke længere til det BAN har skrevet, jeg bad så om at få det på skrift, svaret var det gider vi ikke sagen bliver arkiveret lodret uden yderligere tiltag.

Og dette her synes jeg bare ikke er i orden, hvorfor f.... har man så en klageinstans????

Det er snart mere uretfærdigheden i det hele.



Peter, min kommune har vist ingen borgerrådgiver desværre.

Ricky,

tak for dit input, du har også været på sagen før den gik videre til BAN, kommunen nægter dog at kigge på forlængelsesmuligheder, trods at BAN har påpeget dette da der mangler iflg. BAN en del oplysninger om habitualtilstanden m.m. - som nu foreligger i KH regi - men sdp-teamet fastholder at ikke en eneste punkt af forlængelsesmuligheder kommer i betragtning fordi de står ved deres beslutning, og de siger iskold at de ikke kan læse i BAN!
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 10:13   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du må evt klage skriftlig, højere oppe i kommunen chef, berådsrepresentant, eller lign.

Forlang et skriftlig svar på afgørelsen fra BAN.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 10:26   #8
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Når man får en negativ afgørelse på noget inden for den sociale lovgivning, så er der et skærpet krav til at en kommunal myndighed skal uddybe deres afgørelser i detaljer.

Dette bør du forlange.

Derudover kan du gå direkte tilbage til statsforvaltningen hvis kommunen ikke overholder det de er pålagt i en BAN-afgørelse. Det gøres nemmest ved at sende en mail med reference til dit journal nummer hos BAN, den skal sendes til den mail som fremgår på side et i BAN-afgørelsen...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 13:25   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Korrekt, følg Rickys råd omgående...

.... find din Region på www.statsforvaltning.dk og gå til Tilsynet.

Afsend en klage over lovbrud, faktuelt og med dokumentation.

Bemærk her, at Tilsynet ikke går ind i enkeltsager, kun mod lovbrud.

Tilsynet har desværre kun service sagsbehandlingsfrister vedtaget af embedsmænd.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SB vil ikke acceptere min partsrepræsentant Ibbe Spørgsmål ang fleksjob 22 24-03-2012 00:12
BAN nægter at behandle sagen. Sannepil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 10-03-2012 23:06
nægter at udbetale sygedagpenge Senior Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 13-09-2011 22:41
kommunen nægter at modtage ansøgning om kontanthjælp ved sygedagpengestop empowerment Alt det andet 32 13-11-2010 01:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension