K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2007, 10:52   #21
metsen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 70
Styrke: 18
metsen er ny på vejen
Fordi, at under samtalen med ham, fortalte jeg ham, at jeg, på trods af, at jeg går hjemme, så keder jeg mig ikke, at jeg har svært ved at sidde ned for længe af gangen, og ud fra det, fik han en mistanke om, at jeg er damp (griner lige lidt inde i mig). Så det skal jeg undersøges for nu.
Hvad jeg mere kunne forstå, ud fra det han sagde, var at den anden psykiater skal ordinere medicin, og noget med, at jeg kunne komme til samtaler.
Jeg fik en mailadr. på den psykiater jeg skal til, han sagde at jeg kunne skrive til hende, for at få en tid, og det har jeg så gjort.
metsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2007, 11:07   #22
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Fordi, at under samtalen med ham, fortalte jeg ham, at jeg, på trods af, at jeg går hjemme, så keder jeg mig ikke, at jeg har svært ved at sidde ned for længe af gangen, og ud fra det, fik han en mistanke om, at jeg er damp (griner lige lidt inde i mig). Så det skal jeg undersøges for nu.
Citat

Vorherrebevares...skal man nu være DAMP fordi man ikke keder sig ...og det er en speciallæge ???? dAMP betyder hyperaktiv...bare fordi du ikke keder dig ...jamen det er da en kvalitet at du ikke keder dig metsen...HUSK det og så syntes jeg den læge er utroværdig.

Det er utroligt som de sygeliggør folk...putter alle mulige psykiske sygdomme på folk...i stedet for at hjælpe folk med de skavanker de har...og fysiske sygdomme bliver åbenbart helt sikkert ikke undersøgt ordentligt...

mon ikke det bare er lettere at stikke en psykisk sygdom ud og ignorere folks rigtige fysiske sygdomme ?

jeg kan godt forstå du er såret indeni...

Sidst redigeret af Stella; 18-10-2007 kl. 11:15.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2007, 11:16   #23
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Det er jo helt hul i hovedet! Som om, de har et svar på alt, hvis man svarer at man kan aktivere sig selv, er det sgu også galt.

Jeg selv har en psykisk lidelse og skal nu til Kommunens fysioterapeut, for tænk nu hvis min psykiske lidelse kan hjælpes med lidt varme sten, massage, strækøvelser eller lignende. Det er til at grine over, kan man andet?

Hvis man ikke er psykisk syg, så bliver man det jo af at komme igennem Kommunens trædemølle, måske går det hurtigere for dig, hvis de vurderer at du er DAMP oveni hatten

Held og lykke med det, husk du får det hverken bedre eller dårligere af at få påklistret flere diagnoser
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2007, 20:34   #24
metsen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 70
Styrke: 18
metsen er ny på vejen
Som skrevet har jeg været til psykiaterundersøgelse.
Jeg har nu fået kopi af det psykiateren skriver om mig.
Jeg vil kort skrive hvad jeg synes der er relevant at nævne:
Konklusionen er, at det jeg lider af (social fobi) samt andet grundet belastende barndom. Han skriver at jeg altid har lidt af det.
"man må således forvente, at klienten selv efter en vellykket psykiatrisk behandling med medicin samt samtaler, vil have betragtelige residuale symptomer og et fortsat moderat funktionstab.
Endvidere skriver han, at jeg ikke forventes at kunne arbejde fuldtid.
Til slut skriver han, at jeg skal tilbydes arbejde der ikke stiller krav til interpersonel kontakt findes det?
Nåh men jeg er i en alder af 47 år, ret panisk over hvad fremtiden bringer, for den verden jeg lever i, er den verden jeg kender, og har det godt med det, jeg har affundet mig med min situation. Jeg har ikke været på arbejdsmarkedet i 9 år. Jeg er ikke glad ved at skulle tage medicin, og har sagt til min sagsbehandler, at jeg ikke vil love, at tage medicinen.
Jeg jo også for over 10 år siden, været til 2 psykologer kommunalt anvist, men det blev aldrig taget op, det blev arkiveret skråt, og næppe læste af mange sagsbehandlere, for dem skifter man jo hele tiden.
Kan de nægte mig penge, hvis jeg ikke vil tage medicin?
metsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2007, 21:19   #25
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Jeg kan sgi godt forstå dig - har du selv nogle bud på hvad kunne gavne dig som alternativ til medicin? Jeg tænker på om der er mulighed for noget terapi eller andet så du kan undgå medicinen?
Du behøver selvf. ikke svare herinde hvis du er ked af at gøre det, men det jeg vil frem til er, at kommunen måske har nogle andre tilbud til dig?
Jeg er også imod medicin og gruer for psykiaterens "dom" - på den anden side ved jeg godt hvad jeg har brug for istedet for medicin.

Jeg ved ikke om de kan nægte dig penge hvis du nægter medicin.... det vil jeg da ikke håbe, for det er da vel frit hvad vi går med til at putte i vores krop...
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2007, 12:12   #26
metsen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 70
Styrke: 18
metsen er ny på vejen
Hej cl8

Hvilke alternative behandlinger findes der?
Jeg har ikke råd til, selv at skulle betale behandling, jeg har ca. 1700,- kr til rådighed om måneden.
Jeg går og venter på svar fra en psykiater som er blevet pensioneret.
Hun vil kunne tage mig til diagnostiske samtaler, og venter derfor med, at tage medicin. (den anden psykiater synes at jeg skal undersøges for damp, fordi jeg er aktiv hjemme) hehe
metsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2007, 12:18   #27
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jeg får medicin for Depression samt angst anfald og PTSD
da terapi / samtaler ikke hjalp mig

hvis jeg ikke tager dette, vil jeg have anfald der være i flere timer
mange stopper med medicinen da de får det værer i starten af behandlingen, for mig var det et mareridt i starten var rigtigt dårlig

men om kommunen kan stoppe dine penge, hvis du næger at tage medicinen tror jeg ikke, det kan være de mener du er usamarbejdsvillig
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2007, 12:21   #28
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Jeg hæftede mig ved, at du skriver du lider af socialfobi - måske har kommunen eller psykiatrien et tilbud dér. Jeg har ikke så meget forstand på det, men ved at flere kommuner har feks. fobi-skoler. Det er så nemt for dem, at sende folk på medicin, men efter min mening er det "kun" symptombehandling - det løser sjældent problemerne! Jeg er klar over, at medicin kan være en meget stor hjælp - og en nødvendighed, men man skal ville det.....
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2007, 13:19   #29
metsen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 70
Styrke: 18
metsen er ny på vejen
Tak for respons.

I år 2002 fik jeg antidepressiv medicin, jeg stoppede med at tage dem, grundet bivirkningerne. Nu har lægen så sat dosis ned til ½ tablet om dagen.
Vi har ikke talt så meget om, hvad der skal ske, fordi vi venter på, at jeg kommer til samtaler hos en anden psykiater.
Men som skrevet, jeg kender den verden jeg lever i, har affundet mig med mine skavanker. Jeg har grædt øjnene ud af hovedet i flere år, og med tiden har jeg fået lagt låg på. Jeg magter bare ikke flere samtaler, magter ikke at ryge ned i et hul igen, men det vil medicinen måske hjælpe på?
Ja jeg er blevet usamarbejdsvillig, for det har taget mig mange år, endelig at få papir på, at der er noget i vejen.
Peacock vil man få det bedre med tiden med medicinen?
Cl8 pøj pøj med din fremtid.
metsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2007, 13:37   #30
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Tak metsen

Jeg kan kun tale ud fra egen erfaring - og i mit tilfælde ved jeg, at dét at få afklaring mht. min situation vil gavne mig - også psykisk. Jeg har også haft en periode på anti-depressiv, men stoppede også pga. bivirkningerne.

Til gengæld har jeg stor gavn af kognitiv terapi, hvor jeg bla. også får hjælp til en vis omlægning af min hverdag.
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandling le cuere Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 27 19-04-2013 15:35
God sagsbehandling hemala Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-10-2010 11:50
Sagsbehandling Tullee Alt det andet 5 05-02-2010 21:57
Sagsbehandling kat2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 10-10-2009 16:11
Sagsbehandling zuza Et godt link! 0 28-06-2007 20:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension