K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-07-2011, 13:13   #111
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej jasch,

Som Vovse og sikkert også andre har skrevet, så husk at skrive dagbog, således at både du og din sbér, job konsulent mm. kan se hvordan du har haft det under afprøvningen.

Jeg skal selv igang hermed og bare det at få skrevet dagbog vil være en opgave for mig, er der så nogle dage man ikke orker, må man jo skrive hvorfor. Det er bare vigtigt, for efter afprøvningen, huske man ofte ikke hvor hårdt det egentlig var. Måske er man bare glad for at det er overstået

Så dagbog og sig fra, det er det vigtigste.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 22:58   #112
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja EE, jeg har det på samme måde, med at få skrevet den dagbog, når man bruger 70 % af ens energi på smerter.

Men som mange har skrevet er det vigtigt, men tror nu ikke ligefrem min bliver så udførlig med kl. osv. jeg når jo ikke meget, hvis jeg skal afsted og ud af døren.

Når jeg kommer hjem er jeg færdig, osse selv med hvile og smertestillende.. tit og ofte er der slet ingen energi til at bare lave lidt mad.

Normalt bliver min uge organiseret sådan, at man får lavet en lille ting i hjemmet hver dag, medmindre den er helt galt med smerter, og kommer man bagud med hjemmelig gøremål, hmm ja.. så kokser det i hovedet og man er sur på sigselv.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 23:26   #113
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Ja EE, jeg har det på samme måde, med at få skrevet den dagbog, når man bruger 70 % af ens energi på smerter.
Det er sejt at få skrevet den dagbog, men i sidste ende kan den vise sig at være guld værd.
I den rapport, som konsulenten fra anden aktør skrev om mig i forb. med min sidste afprøvning, havde han flere steder lænet sig rigtig meget op af det der stod i min dagbog.

Man kan f.eks. have en blok papir liggende til at skrive stikord i løbet af dagen.
Når man lægger sig for at tage et hvil kan man evt. lige skrive et notat i mobil-telefonens dagbog.

Jeg skrev min dagbog på pc'en om aftenen når børnene var lagt i seng, og jeg egentlig var på vej i seng.
Ofte kunne jeg slet ikke huske hvad jeg havde lavet, og hvornår. Men som regel kunne jeg alligevel huske hvornår jeg havde hentet knægten fra skole, og enkelte andre ting, så skrev jeg det jeg kunne huske og efterhånden dæmrede det nogenlunde, så jeg kunne få stykket dagbogen sammen.

Jeg kom lige i tanker om, da jeg så et indlæg fra EE, at det kan være en god idé, at starte med dagbogs-skriveriet 14 dage før afprøvningen starter, sådan at en udvikling/forskel bliver tydeliggjort.

En anden vigtig ting er, at printe smerteskalaen ud og sende et eksemplar sammen med første kapitel af dagbogen, sådan at dem, der læser dagbogen ved hvad der menes når der f.eks. står et 7-tal.

M.h.t. at tage mere medicin.
Nu får jeg røde ører jasch, for jeg kan ikke huske hvad dit problem er, og hvilken slags medicin du tager.

Men for mit eget vedkommende, jeg har rygproblemer og tager Dolol for smerterne, og jeg ved, at mange tager mere end jeg gør.

I min forrige afprøvning var jeg udsat for et par emsige værkstedsledere, som arbejdede efter term-modellen, på et reva-sted, der mente man også, at jeg "bare" skulle tage mere medicin.
Jeg kender min egen reaktion på min medicin, men for at lukke kæften på dem gjorde jeg det, at jeg én dag tog en ekstra pille.
På den måde kunne jeg skrive i min dagbog, uden at lyve ell.l., hvilken indflydelse den ekstra medicin havde haft på mine smerter, og på mit velbefindende i helhed.

Så var den dør lukket.

Men det er lige præcis sådan nogle ting jeg har i tankerne når jeg skriver, at det er en god idé at have lægen på sidelinien.

Drøft det med din læge, og hvis der ikke er noget "farligt" i det, så tag lidt mere medicin en enkelt dag, så de ikke kan påstå at du er usamarbejdsvillig ell.l. Men husk at beskrive dagen i dagbogen, så du kan dokumentere resultatet af ekstra medicin.

Det er selvfølgelig op til den enkelte hvor meget man vil gøre ud af dagbogen.
Jeg kan kun sige, at jeg stadig ærgrer mig gul og grøn over, at jeg ikke var obs på det med dagbog i min forrige afprøvning, da jeg med den kunne have modbevist mange af deres horrible påstande.
Men på det tidspunkt var jeg desværre ikke klogere.

Men belært af erfaringen skrev jeg en meget udførlig dagbog, som den i linket, under min sidste afprøvning.
Og jeg kunne forstå på både konsulent og sb, at den havde givet stof til eftertanke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 23:43   #114
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja, jeg skal osse nok komme igang med den dagbog, men når jeg læser den dagbog, som der henvises til såå.........

Jeg har jo mange dage, hvor bare det at komme i bad har taget alle mine kræfter for hele dagen, eller en anden "lille" ting, så kan man jo ikke skrive så meget.

Når jeg sidder og skriver dette, smiler lidt...tænker hvor mange timer jeg ligger, hver dag...hmm så kan det jo hurtigt misforståes, som man bare er doven.

Jeg har bare brug for megen hvile dagen igennem, enten melder underlivet fra eller ryggen, og så er det bare at ligge ned.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 23:58   #115
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser

Når jeg sidder og skriver dette, smiler lidt...tænker hvor mange timer jeg ligger, hver dag...hmm så kan det jo hurtigt misforståes, som man bare er doven.
Netop derfor er det jo så forbandet vigtigt, at du får dokumenteret det, sammen med årsagerne til hvilene.

Personligt har jeg stadig ikke fattet, at det vi skriver i en dagbog vægter tungere end det vi fortæller til en sb ved et møde, men det er sådan jeg har oplevet det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 00:04   #116
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Vovse: ærligt, så tror jeg det bunder i, at mundlige "pladder" hører de på hver dag, og lukker nok en del ud af det anden øre.

Men står det udførligt beskrevet hver dag, hmm ja det glemmer man nok ikke lige så hurtigt, hjernen har en evne til at huske skrevne ting.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 00:13   #117
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Vovse: ærligt, så tror jeg det bunder i, at mundlige "pladder" hører de på hver dag, og lukker nok en del ud af det anden øre.

Men står det udførligt beskrevet hver dag, hmm ja det glemmer man nok ikke lige så hurtigt, hjernen har en evne til at huske skrevne ting.
Du har muligvis ret, men så er det jo også vigtigt at få så meget som muligt skrevet ned.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 17:58   #118
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Min sb, har i min RP skrevet, at det var vigtigt at finde en lille virksomhed uden for mange mennesker, til min arbejdsprøvning.

Nu har den private aktør, forslået 2 virksomheder, med flere hundrede ansat... så tænker jeg lige...har hun ikke læst min RP.

Der er jo en grund til dette er nævnt i min RP, da det for mig er en social belastning med mange mennesker, og en helt anden ting, ønsker man da ikke så mange mennesker skal have indblik i, at man er "syg", når man bor i en forholdsvis lille by.

Ja ja ja, man kan jo åbenbart blive ved med at blive forbavset over hvordan "folk" tolker tingene.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 21:41   #119
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Min sb, har i min RP skrevet, at det var vigtigt at finde en lille virksomhed uden for mange mennesker, til min arbejdsprøvning.

Nu har den private aktør, forslået 2 virksomheder, med flere hundrede ansat... så tænker jeg lige...har hun ikke læst min RP.
Det er sikkert ikke nemt at finde praktikpladser, så konsulenten har nok svært ved, at finde et sted der helt matcher.

Men en stor virksomhed kan måske være delt op i mindre enheder/afdelinger.

Men kontakt konsulenten, meget gerne på mail hvis dette er muligt, og spørg hvordan han havde forestillet sig, at den skulle strikkes sammen for at tilgodese dine skånebehov.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 22:19   #120
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja, jeg har sendt 2 lange mail's til den private aktør, som er udd. psykolog, men idag kører rekrutteringsfirma.

Jeg gad vide om nogle kender til kognitiv terapi, det blev nævnt under første samtale med den private aktør, men som sagt er den del lukket ude fra distrik psyk., psykiateren skrev at psykolog terapi ville i mit tilfælde være kontrainciderende.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-12-2012 08:31
Ressourceprofil Ayaa Alt det andet 44 21-09-2010 12:34
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
ressourceprofil Heart2breake Alt det andet 18 24-08-2010 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension