K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2011, 12:12   #71
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg tror osse, hvis man kommer helskindet ud på den anden side, er lysten til at hjælpe andre videre i systemet meget stort herfra.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 12:18   #72
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 15
falentin er ny på vejen
Eller noget i retningen af: I henhold til den beskrevne kontraindicering fra psykiater, påtager Xxxxxxxxxx kommne sig hermed ved nedenstående underskrift, det fulde ansvar indenfor den juridiske erstatningsmæssige lovgivning, som en eventuel varig helbredsmæssig forværring af jasch’s lidelser måtte give, i forbindelse med psykoterapi hos psykolog.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 13:12   #73
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Takker, rart med flere vurderinger.

Jeg tør sq bare slet ikke skrive, langt mindre aflevere sådan en klage, fordi man jo ikke ønsker at rage sig uklar med folk og gøre sigselv til noget kommunen tror man er.

Der skal nok arbejdes med en holdnings ændring fra min side.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 16:10   #74
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Takker, rart med flere vurderinger.

Jeg tør sq bare slet ikke skrive, langt mindre aflevere sådan en klage, fordi man jo ikke ønsker at rage sig uklar med folk og gøre sigselv til noget kommunen tror man er.
Mange er bange for, at irritere/provokere deres sagsbehandler m.fl., men min erfaring er, at hvis først kommunen er begyndt at køre deres eget løb, uden at skele til lovgivning og almindelig ordentlig opførsel, så bliver det kun værre indtil borgeren stopper dette.

jasch, hvordan vil det hele ende hvis du kommer i et forløb hos en psykolog?

Du har tidligere skrevet: "Nu kan man så ryge 7 meter under gulvbrædderne igen, pga manglende forståelse."
Og din psykiater har skrevet, at psykoterapi er kontraindiceret.

Dette gør en psykiater ikke medmindre der er en grund til det.

Jeg har fuld forståelse for, at det kan være grænseoverskridende, at aflevere en klage på kommunen, men tro mig, meget af det der foregår på kommunerne sker ud fra devisen "går den, så går den", og så længe du ikke siger fra, så går den jo.

Og det er dig der kommer til at betale prisen, kommunen kommer ikke engang og siger undskyld bagefter.

Det er ikke farligt at klage, at klage er en del af dine rettigheder, en af de muligheder du kan gøre brug af når offentligt ansatte, og deres overordnede, ikke respekterer loven og dine rettigheder.

Og tro mig, de allerfleste klager bliver behandlet ordentligt og taget til efterretning, dette er min egen erfaring.

__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 16:18   #75
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
puha vovse, hvor det hele eller jeg ville ende...den tanke tør jeg slet ikke tænke til ende.

Ved bare så meget, at det ville kunne gå grueligt galt, min egen læge forklarede lægekonsulten, at det ville være spring farligt at begynde og rode i ting, jeg har "lagt låg på"

Ja føler længe jeg har betalt min pris, fordi man hele tiden bliver påmindet om, hvorfor man er syg/sygemeldt.

Men hvad ville en psykolog kunne bruge mig til ??? hvis ikke jeg selv lukker op for noget, jeg har tænkt mig at vise vedkomne mine læge papirer og det er så det.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 16:34   #76
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Jasch

Set udefra, og jeg finder det helt forståeligt pga. hele din situation, kører du lidt i ring på det sidste af din tråd eft. min mening, så tillad mig at falde ind i Vibbes kærlige spark, og ring og få hjælp udefra - det har du brug for.

Få slappet af ind i mellem ved, når du ved, der er nogen som kan bevare overblikket, og hjælpe m. til at samle trådene.

Selvom du får råd herinde, er der altså forskel på at sidde med alle dine papirer foran sig, og kunne spørge de vinkler man nu finder ved at have læst hele din sag.

De bedste tanker

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 16:37   #77
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
puha vovse, hvor det hele eller jeg ville ende...den tanke tør jeg slet ikke tænke til ende.

Ved bare så meget, at det ville kunne gå grueligt galt, min egen læge forklarede lægekonsulten, at det ville være spring farligt at begynde og rode i ting, jeg har "lagt låg på"
Netop derfor er det så hamrende vigtigt, at du får klaget over, at kommunen vil have dig til den psykolog.

Nu husker jeg ikke lige hvordan du har det med din sb, men du kan meget nemt risikere, at din sb er ok, men er dikteret ovenfra, at hun skal sende dig til psykolog (går den, så går den), og så vil hun blive rigtig glad for, at du har klaget.
Hvis du klager over det er de nødt til, at tage din klage til efterretning og respektere lovgivningen
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 16:49   #78
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
gunvor, ja jeg er stadig lidt ny herinde og har ikke fået startet en tråd med hele min sygehistorie.

Kan nok se det andet er nemmere at finde rundt i, men jeg kunne ikke finde mine tråde, anede ikke hvor de lå

Vovse min sb og jeg har et meget anspændt forhold, da hun slet ikke ser mig syg, men kun mine udd. og tidligere erfaring, ergo man må ikke være "klog" når man er syg.

Det er en helt ung pige, som ikke er her fra byen... og hun glemmer til hvert møde at jeg ikke kan gå op på 2 sal pga smerter i underlivet, har vulvodyni.

Hun har aldrig spurgt til hvordan jeg havde det, og hvordan jeg fungerede hjemme og om jeg kunne klare hjemmet, nææ nej du er snart rask.

Arbejd med digselv og få en anden holdning, så kan du alt.....jo jo så enkelt er tingene, får mennesker jo ikke selv har haft sygdom tæt inde på livet.

Det er jo bare fordi, vi ikke gider !!!! - og jeg har nu aldrig tidligere fået en krone fra kommunen og ligget dem til last, men kæmpet for min egen overlevelse.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 20:08   #79
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis det er dine tråde herinde på K10 som du ikke kan finde....så er der en nem måde at finde dem på...

Øverst til højre på alle sider herinde kan du finde det sted hvor der står "Velkommen, jasch"



På ovenstående billede står der selvfølgelig mit brugernavn og ikke dit...

Hvis du så trykker på dit brugernavn vil du komme over til din profil side...

Der kan du finde en fane hvor der står "Statistik" og hvis du trykker på den fane...ja så vil du kunne finde alle dine indlæg som du har lavet på K10...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 20:25   #80
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Tak Webmaster, læste dit råd i en anden tråd en dag og ja den kunne jeg jo heller ikke finde igen.

Men jo længere tid man bruger herinde finder man lidt rundt efterhånden, der var dog osse andre ting herinde jeg gerne ville lære.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-12-2012 08:31
Ressourceprofil Ayaa Alt det andet 44 21-09-2010 12:34
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
ressourceprofil Heart2breake Alt det andet 18 24-08-2010 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension