K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2014, 10:21   #1
Mari1612
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2014
Indlæg: 1
Styrke: 0
Mari1612 er ny på vejen
Thumbs down Gastrisk Bypass

Hej alle.
Jeg er en kvinde på 49 år som for ca. 3 år siden har fået en Gastrisk Bypass, den er desværre ikke særligt vellykket, jeg har haft ondt siden operationen, og haft svært ved at spise og drikke uden at få dumpinger.
Jeg er pt. i behandling på smerteklinikken for nociceptiv/neuropatisk smertetilstand og denne vurderes som varig, jeg har endvidere formentlig slidgigt i højre hofte, ud over dette er jeg diagnosticeret med PCO.
Jeg er behandling med smertestillende medicin, Dolol og Paracetamol præperat, samt en stor mængde kost tilskud, men da jeg har svært ved at optage vitaminer og mineraler så er jeg ofte i underskud.
Jer er altid plaget af smerter dog ikke i lige høj grad, jeg har kvalme, kronisk diarre´, og svimmelhed, har tendens til at besvime.
Jeg har netop været på sygedagpenge i de 22 uger man kan, og har ønsket at der blev søgt forlængelse, men har fået afslag på dette.
Min situation er på ingen måde afklaret og der er hverken indhentet lægelig vurdering fra min praktiserende læge eller smerteklinikken, ej heller fra min psykolog.
der er en gammel status erklæring fra den psykiater jeg blev tilknyttet i januar i år og som jeg ikke har været hos siden maj, da jeg hver gang jeg kom bare blev øget i medicin, jeg vil tro jeg sammenlagt har været hos ham 50 min på 5 måneder og hver gang kun for at blive øget i medicin, som jeg i øvrigt har nægtet at tage da jeg blev mere og mere sløv og apatisk.
Der forligger en status opdatering fra Hvidovre hospital hvor det tydeligt fremgår at jeg ikke er færdig behandlet.
Nu vil jeg så hører om der er nogen herinde der kan fortælle mig om det er normal kutyme at man vurdere sager på så spinkelt et grundlag i jobcentret?
På forhånd tak for jeres svar.
Mari1612.
Mari1612 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2014, 12:19   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja det er hårdt og brutalt, men i jobsammenhæng er det din erbejdsevne, der tæller.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2014, 12:22   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
og bare det du har nægtet at tage den medicin du har fået tilbudt, så er du jo selvforskyldt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2014, 12:53   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Mari1612.

Bliv her på din tråd fremover, fordi der dukker mange spørgsmål op i fremtiden.

Læs og følg disse råd for nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Hvilken periode har du været på sygedagpenge?

Hvis du vælger at anke dit sygedagpengestop, skal det gøres inden 28 dage hvor kommunen skal have din anke i hænde.

Hvornår er afgørelsen dateret?

Hvornår har du modtaget den skriftlige afgørelse? Det fremgår at datostempel på konvolutten, hvis du har fået tilsendt afgørelsen.

Regler for sygedagpengestop.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

... hvor kommunen mener at du ikke kan forlænges.

Da du ikke bare kan havne i et tomrum, hvilke tiltag og rådgivning har kommunen foranlediget?

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...e/sygedagpenge

"Hvis kommunen træffer afgørelse om at stoppe for dine sygedagpenge, og du ikke samtidig overgår til arbejdsløshedsunderstøttelse, vender tilbage til lønarbejde eller selvstændig virksomhed, skal din sagsbehandler tage stilling til om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe dig tilbage på arbejdsmarkedet, herunder give dig råd og vejledning om din mulighed for at opnå andre forsørgelsesydelser – for eksempel kontanthjælp, ledighedsydelse, revalideringsydelse, ressourceforløbsydelse m.v. (jf. Ankestyrelsens principafgørelse 27-14.)"

Hvis du ikke er alene, havner du så på gensidig forsørgelse, hvilket kan indebærer 0 kr fra kommunen incl kontanthjælp?

Hvad tænker du selv om din situation? Fleksjob eller førtidspension?

Medicin ordination nægtelse.

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...ertidspension/

"Kravet om deltagelse i ordineret lægebehandling kan medføre, at patienter, der ikke ønsker at deltage i behandling, kan føle sig tvunget til at tage imod behandlingen for ikke at miste muligheden for at få tilkendt førtidspension.

I en forsøgsperiode på 2 år fra 1. juli 2014 har patienten nu ret til at sige nej til anbefalet lægebehandling uden, at det får konsekvenser for en eventuel tilkendelse af førtidspension. Der er tale om lægelig behandling i snæver forstand som fx behandlinger foretaget af egen læge, operationer og behandling med lægeordineret medicin. Det omfatter ikke fx genoptræning efter operation eller behandling hos fysioterapeut eller psykolog
."

OBS! du må ikke bare udeblive fra psykiaterens aftaler.

Du skal vide, at kommunen ikke er interesseret i diagnoser eller hvordan du har det, men udelukkende din arbejdsevne.

At være på sygedagpenge har intet at gøre med om du er syg eller ej, men det er en midlertidig forsørgelse som kun kan forlænges efter de punkter som er nævnt i linket. Hvis ikke du er enig i afgørelsen skal du naturligvis anke afgørelsen ved at klage til kommunen, som så har 4 uger til at vurdere din anke/klage.
Hvis kommunen fastholder, skal de sende din anke videre til Ankestyrelsen, hvor der er ca 9 måneders gennemsnitlig ventetid på en afgørelse



Hilsen Peter

PCO- foreningen
http://www.pcoinfo.dk/Ny-med-PCOS/Hv...sticeres-PCOS/

Sidst redigeret af phhmw; 29-08-2014 kl. 14:22.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-08-2014, 11:26   #5
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Er du på Facebook? Tænker ifht hvis du har behov for "fællesskab" med andre med senkomplikationer efter GBY...
Jeg tror ikke, det er usædvanligt, at der træffes beslutninger på yderst spinkle og nærmest ikke-eksisterende grundlag.
Er der psykiater tilknyttet smertecentret? Måske du kan hente noget hjælp der ifht korrekt medicinering. Da jeg selv var møllen igennem, afleverede jeg selv statusnotater fra mine behandlere. Så var jeg sikker (eller næsten) på, det blev lagt ved min sag.
Jeg er desværre ikke inde i de nuværende sygedagpengeregler, men jeg tænker lidt, om din status fra Hvidovre spænder lidt ben for dig pt. Uden at ville lægge hovedet på blokken, så vil jeg tro, du først vil blive forsøgt afklaret, når din tilstand er stationær. Men det er der helt klart andre, der er skarpe på herinde!
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension