K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2008, 05:36   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Sådan tjener andre aktører penge

Jeg faldt over nedenstående blog-indlæg, som jeg ville dele med jer...
fordi man får noget at tænke over.

Jeg har før læst noget om denne Carsten Thim, som åbenbart scorer kassen på at hive penge ud af kommunerne... ifølge bloggen. (I må selv tjekke troværdigheden af indlægget.) Men det skulle ikke undre mig, om det var sandt.

Det er måske værd at tjekke sin anden aktør, hvis man selv kan vælge. Og ellers tjekke og så vise kommunen, hvad man har fundet.

God "fornøjelse"... og læs resten på linket:

Citat:
BLIV RIG PÅ FATTIGDOM

I København findes en herre ved navn Carsten Thim, han har et firma, der hedder Thim Partners, og firmaet har en vældigt fin adresse på Kgs. Nytorv i København. Her slipper man ikke med småpenge, når der skal betales husleje.

Hvordan sådan et firma nu indretter sig rager jo ikke os andre, med mindre naturligvis, pengene er fuppet fra os.

Thim Partners er en ”Arbejdsformidling”, og firmaet må have klaret sig ganske godt. Tidligere lå firmaet på den noget mere ydmyge adresse Skomagergade i Roskilde. Det var i den tid firmaet fik besøg af kontrollanter, som ville se, hvad de mange statslige og EU-kroner gik til, og hvordan de blev anvendt i firmaets påståede forsøg på at finde varige job til de mange ledige, der var på kontanthjælp.

Den gang opdagede man, at mange af de penge, der skulle bruges på at skaffe arbejdsløse i job, i stedet blev brugt på firmabil til Thim, og til dyre møbler og tv på kontoret.
http://www.ebblog.dk/4335/perma/38084/
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2008, 09:53   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg synes altså også kommunerne er for dumme. De må også selv tjekke ud, hvad det er de betaler for og til.
Alt det, de private aktører laver, ville være meget billigere, hvis det blev udført i kommunalt regi.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2008, 11:25   #3
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 18
AnnetteH er rigtig godt på vej
privat aktør

Ja jeg har også været i kløerne på en sådan privat aktør. Kommunen viste ikke hvem han var, min sagsbehandler havde aldrig set ham og viste intet om ham. Der var flere ansatte i kommunen som heller ikke havde kendskab til ham. Jeg havde heldigvis min fagforbund med til første møde med denne private aktør og han behandling af mig og mine personelige data blev der klaget over. Ved ikke om kommunen bruger ham længer men han blev sat af min sag. Jeg har efterfølgende søgt på hans navn på nette og fundet ud af at han har fået en del klager fra flere kommuner omkring hans metoder og også en irettesættelse fra en offentligt indstans, vist arbejdsstyrelsen eller sådan noget. Så pas på der ude.
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2008, 13:27   #4
Systeminvalid
Slettet Bruger
 
Systeminvalids avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
Systeminvalid er ny på vejen
Jeg har været så uheldig at komme i kløerne på ThimPartners.
Jeg var til ét møde af 40 minutters varighed hvoraf klaphatten skvadrede i telefon i 10 minutter.
Jeg fik så 2 konkrete tilbud om virksomhedspraktik som jeg blev truet til at underskrive selv om jeg jeg gjorde opmærksom på der kunne være problemer i forhold til mit helbred.
Det endte så med at virksomhederne bakkede ud inden jeg overhovedet var startet.
Det gik der så ét år med, og jeg fik at vide af kommunen at den konsulent jeg havde var stoppet, ja det var næsten umuligt at komme i kontakt med ThimPartners.
Så vidt jeg husker kostede det kommunen 23000-24000kr for et år, de sagde dog de ville kræve pengene tilbage da de ikke var tilfredse.

Men det er da nogle flotte kontorer de har, og en fin adresse, dog syntes jeg godt der kunne havde været rigtig mælk til at tage den grimme smag i kaffen i stedet for deres pulverhalløj...
Systeminvalid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2008, 13:48   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja uanset hvem man får tilbudt som privataktør så kan det nok betale sig lige at undersøge lidt selv....

Heldigvis har vi nettet (eller man kan høre herinde) og finde ud af om der er noget på den private aktøre.

Som der også står i bloggen er der kun en der betaler prisen for en fordækt aktør og det er den ledige ....

Kommuner indrømmer så nødig fejl (det kan vi skrive under på )

Greve kommune har da også kørt sag på ham men uden at vinde den og det gør så at manden kan køre videre uden problemer og hvis jeres kommune har ham blandt sine private aktøre så er det måske en meget god ide lige at gøre sagsbehandlerene opmærksom på disse to artikler ....


Jeg tror nemelig ikke at en kommune bevidst vil hyre sådan en mand, men at de gør det ud fra uvidenhed ...

http://www.ladk.dk/arkiv/thim_partners/thim.htm

http://www.ladk.dk/arkiv/thim_partners/frifindelse.htm

Læste lige en side hvor der bla står ...

Citat:

Jeg står ikke til rådighed for arbejdsmarkedet

En anden interessant ting er iøvrigt, at man fra Tårnby Kommunes side er begyndt at følge Carsten Thims ideer om at dette websted kan ses som et bevis for at jeg ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet. Det blev for nylig nævnt, at jeg vil kunne risikere ikke at få kontanthjælp så længe jeg fortæller om de firmaer, som, i mine øjne, misbruger aktivloven.
Det er ting af ældre dato men ikke desmindre meget interessant læsning
  Besvar med citat
Gammel 02-02-2008, 13:57   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det var da slet ikke godt at høre, at der findes falske konsulenter.

Jeg har været glad for min private aktør, det var JSV (job på særlige vilkår) i København...... Jeg har haft hende i nogen år nu...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2008, 14:04   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Curls det bliver jo lidt anderledes nu .....

Hvis man er ledig flekser kan man efter et ½ års ledighed forlange en privataktør
og efter et års ledighed SKAL kommunen selv henvise dig til en....


Så jeg kan ikke forestille mig andet end at vi alle som en på et eller andet tidspunkt kommer i kontakt med de famøse aktøre, og som jeg har forstået det (min kommune er ikke enig men det er Zuza ) så skal man have tilbudt et antal aktøre at vælge imellem og der kan det jo nok lige svare sig at undersøge hvad de forskellige aktøre står for og hvem de er
  Besvar med citat
Gammel 02-02-2008, 20:52   #8
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Er JSV privat? Det hører da under Københavns Kommune, ikk?

Det er noget svineri, at der findes aktører, der slår plat på syge mennesker! Det kan godt være, kommunen er uvidende om det, men jeg synes også, de har et ansvar her. Hvis de samarbejder med nogen, henviser folk dertil og ikke mindst betaler for en ydelse, må de også sikre sig, at det hele er i orden.

Nå, nok om det, jeg rejser på en mini-FERIE, flyver imorgen kl 10 og kommer hjem på torsdag
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2008, 03:27   #9
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 18
AnnetteH er rigtig godt på vej
Jeg ved ikke lige hvor uviden kommunerne er om de metoder de private aktør bruger, men kommuner kan jo vaske deres hænder, i den udtagelse,at det jo ikke er dem, men en privat aktør som bruger tommelskrue metoder. Ud af f.eks. 10 borger som bliver behandlet dårlig og truet med at kassen smækker i hvis de ikke gør som der bliver sagt, hvormange af dem tør klage til kommunen over den private aktør som de er blevet tildelt ? Ja jeg turde ikke, men havde heldigvis min fagforbund med til mødet som bisidder som turde for mig og som også opfordret mig til at klage, og min klage blev taget alvorligt på kommunen, men nu havde de jo selvfølgelig også fået en klage fra min fagforbund først. Den private aktør var også hurtig til at fortælle mig at det jo ikke kunne være ham den var galt med for nu havde han på 2 uger haft 14 igennem til den indledende samtale og jeg var den eneste som havde klaget. Ja hvorfor mon.....
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2008, 03:28   #10
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 18
AnnetteH er rigtig godt på vej
God ferie til gh72, bare det var mig :-)
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kvalitetskontrol af andre aktører zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 16 19-10-2011 12:06
Kontrol med andre aktører zuza Nyt om loven 1 28-04-2010 23:11
Andre aktører og oplysninger fra læger zuza Kommunernes Tavshedspligt 2 06-12-2008 20:23
Andre aktører zuza Et godt link! 0 14-05-2008 23:35
Andre aktører 1. januar 2008 zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 08-08-2007 19:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension