K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2010, 20:17   #21
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Hvis i brevet fra kommunen står der intet om, at man har pligt til at møde op i forbindelse med et eller andet, kan man roligt være ligeglad med alle uønskede ”invitationer” fra kommunen.

Jeg husker at i sin tid Frederiksen dav. beskæftigelses minister, har pisket stemning op og har sagt at man ”skal stresse de ledige”. Det er præcis det samme som kommuner/regering foretager sig i øjeblik i forhold til førtidspensionister.

http://www.youtube.com/watch?v=8y7_n...next=1&index=2

Sidst redigeret af Karo; 05-10-2010 kl. 20:57.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 23:20   #22
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
UHM..

Det kunne være kønt;
Betingelse for at få førtidspension= ingen arbejdsevne.

Fremtiden; Betingelse for at få førtidspension, indeholder nu også betingelse om at KUNNE arbejde, blot få timer?????????????

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 23:40   #23
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Jeg er faktisk ikke så bange for, at det er regeringen og Dansk Folkeparti der laver reformen, men mere hvis den laves hen over midten med Socialdemokraterne.

Årsagerne er ret simple:

1. Dansk Folkeparti er det parti i blå blok som har flest førtidspensionister, og vil derfor aldrig gå med til at lave forringelser for nuværende førtidspensionister.

2. Venstre har også nogle førtidspensionister i partiet - ældre pensionerede landmænd med hold i ryggen osv. De kan måske finde på at foreslå ændringer med tilbagevirkende kraft for yngre pensionister under 40. Men spørgsmålet er, om DF vil gå med til det, for der findes altså også yngre førtidspensionister i DF.

3. Socialdemokraterne har ry for at ville indføre tvangsaktivering for bistandsmodtagere.
De taler meget om såkaldte "sociale virksomheder".

Jeg er langt mere bange for, at DF bliver sat uden for indflydelse (jeg stemmer IKKE DF) og at reformen bliver lavet med de nuværende forligspartier.

Socialdemokraterne går meget op i, at der skal være retsbevidsthed med borgernes penge. Derfor mener de, at så mange som muligt skal gøre noget for at få offentlige støttekroner.

Venstre og Konservative kan gå med til det, og så måske undlade at man skal revurdere pensionisterne, og istedet mene, men dog ikke sige højt, at det dermed gør det ret uattraktivt at være på førtidspension - for man skal jo stadig arbejde, denne gang bare i nut-jobs med lav livskvalitet, tvang, regler og reguleringer og i såkaldte "sociale virksomheder" (jeg har engang været på sådan en da jeg var kontanthjælpsmodtager) som mest af alt kommer til at minde om fattiggårde hvor fattiglemmerne skal arbejde for føden.

Føj for *****!
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 23:41   #24
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
UHM..

Det kunne være kønt;
Betingelse for at få førtidspension= ingen arbejdsevne.

Fremtiden; Betingelse for at få førtidspension, indeholder nu også betingelse om at KUNNE arbejde, blot få timer?????????????

VH Popiae
Ja man må sku ryste lidt på hovedet og undre sig over hvad de politikere har gang i ...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 23:44   #25
mlaa32
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: 4200 slagelse
Alder: 47
Indlæg: 69
Styrke: 15
mlaa32 er ny på vejen
Nej nu må i altså have mig undskyldt.
Hold da op en flok sure opstød i er !!
Hvis i ikke selv har lyst eller mulighed for at arbejde lidt på frivillig basis kan i jo bare lade være !!
Men hvorfor tale så nedladende om ordningen.
Jeg er selv lige kommet på pension og har også fået det omtalte brev fra Slagelse kommune.
Har også fundet mig et dejligt lille job 8 - 10 timer om ugen. Nyder det i fulde drag, ville endda gøre det gratis hvis det var. Altså bare for at have noget meningsfyldt at lave bare en gang i mellem.
Synes bare lige i har nej hatten for meget på i det her tilfælde.
Systemet er ikke altid ude efter jer !!
__________________
Elsk dig selv, ellers er der ingen der gør det !!
mlaa32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 23:48   #26
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Citat:
Hvis i ikke selv har lyst eller mulighed for at arbejde lidt på frivillig basis kan i jo bare lade være !!
Men hvorfor tale så nedladende om ordningen.
Jeg vil rigtig gerne arbejde i et skånejob, jeg vil også gerne arbejde gratis (hvis bare transport er betalt) men jeg hverken vil - eller kan! arbejde under tvang/pres!
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 23:52   #27
Tøjvask
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2010
Lokation: århus
Indlæg: 13
Styrke: 14
Tøjvask er ny på vejen
(De kan måske finde på at foreslå ændringer med tilbagevirkende kraft for yngre pensionister under 40.) Hvad skal det betyde??? Vil de frakende mig pensionen fordi jeg er under 40?????
Tøjvask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 00:26   #28
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Jeg er langt mere bange for, at DF bliver sat uden for indflydelse (jeg stemmer IKKE DF) og at reformen bliver lavet med de nuværende forligspartier.
se der var noget rigtigt hvis DK ikke får en eller anden form for slags magt i folketinget så kan jeg kun sige som hjælp danmark om vi kan lide det eller ej har vi sgu brug for DK og pia


som min kæreste siger hun vil også gerneh ave skåånejob bare komme ud lave lidt her og der holde sig igang så længe hun ikke har udgifter så er hun klar hvis det er frivlllingt og på hendes primisser
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 02:12   #29
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
En ting er sikkert, det går ned er bakke for DK og det er fløjtende ligegyldigt, hvem vil klistre sig til taburater efter næste valg. Det hele er et internt kamp mellem uspekulerende røvehuler, som tage befolkningen som gidsler. Vi har intet at sige længere, det hele er forudbestemt af EU. Det er lige maget om næste gang blive det Løkke eller en anden marionet.
DF, skovler bare ind, sådan er det altid med dem som kan ikke selv. Det er ikke noget kunst at kæfte op, man skal noget selv og det kan DF ikke!
DF har gjort intet konstruktivt ud over at splitte befolkning, men det var sanglig også det som var meningen med det hele.

Jeg har ikke stemt sidste gang og vil hellere ikke gøre det den gang, de kan hoppe og rende alle sammen, så er det sagt!!!

Sidst redigeret af Karo; 06-10-2010 kl. 02:26.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 07:01   #30
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Frivillig arbejde til gengæld for FP.

Ideen er nok ganske fin (for nogen). Jeg ville hjertens gerne arbejde lidt i min hverdag. MEN der er under 4% erhvervsevne tilbage! Nogle dage er der 15 min. arbejdstid andre dage intet.

Citat:
Men Slagelse kommune vil gerne have dispensation til i fremtiden at forpligte alle nye førtidspensionister til at arbejde nogle timer til gengæld for deres pension, det siger Jobcenterchef Hans Erik Lund Rasmussen.
Jeg synes det er skræmmende at det skal være en pligt!

Jeg tror der er mange andre som jeg hvor viljen er der men ikke kræfterne. Der er jo lige som en grund til man er havnet på FP.

Jeg synes måske de skulle bruge kræfter på at finde jobs til reelt arbejdsløse og unge som står uden for arbejdsmarkedet, før de begynder at aktivere folk på FP.
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjerneskadet skulle tvinges i arbejde buster Politik og Samfund 0 15-10-2011 16:41
Førtidspensionister kan arbejde på fuld tid hjernet Politik og Samfund 11 30-05-2009 01:38
Førtidspensionister kan arbejde på fuld tid Webmaster K10 Nyheder 0 28-05-2009 03:51
Førtidspensionister i arbejde? MHH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 25-12-2008 19:39
Pres citronen til den brister. Syge tvinges i arbejde. Stella Politik og Samfund 5 11-03-2008 18:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension